Ice mula teragak-agak melangkah masuk ke dalam gelanggang tapi ice mula terdiam dia merasa tidak sedap hati dan mula memandang muka penjenayah yang ada di hadapannya itu.
Banduan itu tersenyum sinis lalu ice melihat ke arah nico dan kai tapi ice hanya tersenyum lemah melihat nico yang masih tidak menganggap sesuatu hal yang berlaku itu sesuatu yang tidak serius sambil mengelap tai matanya itu manakala kai hanya diam dengan memandang banduan itu atas bawah.
Setelah mengambil nafas secukupnya bagi tidak terlalu gementar barulah ice menyambung langkahnya tadi.
Ice mula menundukkan sedikit badannya tanda menegur dengan hormat bagi setiap orang yang ade disitu.
Banduan itu tersenyum sinis "ni je? Kau pilih budak ni? Macam lemah je aku tengok~" ucapnya seperti mahu mencabar kesabaran budak dihadapannya itu.
"Oi kau tahu ape! Isteri aku boleh lawan ah setakat kau banduan botak sekali jentik je!" Ucap nico dengan bangga membuat kai mengeluh lalu mengetuk kepala si nico.
Kai menggelengkan kepala memang dirinya tidak mahu kalah tapi kalau melawan orang dewasa seperti banduan di hadapan mereka itu sama je dengan menempah maut dan dirinya itu tidak tahu same ade penjenayah itu kuat atau tidak tapi kalau dah memang nama jenayah tak ade yang nama lemah.
Ice mula bersuara "a..apa semuanya akan bunuh ice,kai dan juga nico?" Tanya ice mahu kepastian dan banduan itu senyum sinis "budak macam korang yang berlagak depan kitorang? Memang tak lah aku nak bagi belas kasihan dah meremehkan sekarang nak minta lepas!"
Nico mula marah dan melepaskan segala caci maki yang ditahannya itu "hei b***,b****,la*****,s***,an****,b***,ba***** dan pelbagai lagi kau yang remehkan kitorang dulu sekarang kau cakap kitorang yang mula dulu memang aku ade cakap sesuatu tadi tapi asal amik serius lepas tu koyak nak acah kuat pade orang lemah! Mentang-mentang bunuh orang je bukan bunuh menteri pun!" Kai, ice dan yang lain sedang duduk di kerusi penonton mula terkejut dengan secara tiba-tiba nico yang tak berapa nak serius tu jadi marah.
Kai tanpa berfikir panjang menyuruh ice membawa nico berundur sedikit ke belakang dan menyuruhnya untuk menenangkan nico yang masih lagi dalam kemarahan kemuncaknya itu.
Kai mula tidak berase sedap hati bila salah satu ahli banduan itu diam dan memandangnya tajam dan kai terkejut begitu juga mereka semua yang sedang menonton kerana orang itu secara tiba-tiba ade di hadapan ice.
Kai dengan cepat pergi menuju ke arah ice dan dengan nasib baik sempat menahan serangan yang dibuat mendadak dari orang itu.
Kai memandang tajam melihat banduan itu begitu juga penjenayah itu dan mula memandang ke arah ketuanya itu dan ketuanya itu mengangguk seperti menunggu arahan yang selanjutnya.
Banduan itu mula berundur hilang dan ade di tempat asalnya semula manakala kai masih lagi memandang tajam ke arah mereka semua.
Ice mengelipkan matanya kerana matanya pedih dan apabila dirinya membuka matanya semula dia terkejut kai dan nico mula terlentang.
Akibat terkejut ice mula menangis melihat kai dan nico yang terlentang meninggalkan dirinya sendiri yang tidak tahu bagaimana menghadapi banduan yang ade dihadapannya itu.
Semua penjenayah itu mula berjalan mendekati ice sambil mahu memijak kepala kai dan nico tapi sebelum mereka dapat berbuat demikian ice terus menarik dan memeluk kai dan nico ke dalam dakapannya.
"Kau masih nak lindungi dorang walaupun kau lemah?" Tanya mereka dengan senyuman sinis tapi perubahan tiba-tiba mengubah aura di sekitar membuat lagi berbahaya.
"Aku lemah? Jangan samakan aku dengan kau manusia~" senyum ice,bukan ice tetapi Riell, penjenayah tu mula mengangkat kening "kau! Kau acah baik tapi sebenarnya berlagak sepatutnya kitorang seksa kau dulu!" Kata seorang banduan yang menyerang kai dan nico tadi.
"Shhh~kau buat diorang lapar" senyum riell mesra membuat yang panas baran itu tercabar dan memandang tajam ke arahnya.
Dia memandang ketuanya seakan meminta izin mahu menyerang orang dihadapannya itu tapi ketuanya itu hanya diam dan memandang tajam ke arah ice seakan pelik dengan penuh tanda tanya ape yang berlaku dengan perubahan percaya diri 360° yang berlaku.
YOU ARE READING
The Legendary
FantasyDia kadang rajin dan malas Dia suka bermain walau kecemasan sekali pun Nilai dari segi kepandaian,pertahanan dan pertarungan sungguh sempurna tapi tulah dah orangnya macam tu Anggap semua bende menyeronokkan Tiade deria boleh dikatakan semua Tidak a...