Nico yang tertidur pulas telah dibangunkan dengan bunyi bende pecah seperti kaca.
Dia tersedar ke realiti dan terus berlari ke dapur melihat sama ada kai cedera atau tidak.
Dia lega kai tak terluka tapi melihat siapa yang kai pegang dia terkejut sebab orang itu telah berlumuran dengan darah.
Nico menyuruh kai melepaskan orang tersebut dan mula bertanya "Jap! Dia ni bukan ke posmen yang hantar surat nape boleh ade dalam rumah?" Nico memandang kai dengan curiga.
Kai memegang dan memandang mereka dua sambil menundukkan kepala dan meminta maaf "Em..maafkan aku...aku ingat kau nak merompak" kata kai membuat nico menghentak meja dapur.
"Hah? Kau nak bagi surat ape?" Tanya nico sambil mata sedang memperhatikan kai lagi.
Nico tak risau kalau posmen tu berlumuran darah sebab yang berlumuran tu jari-jemari dia ja.
"Ni dia boleh tak izinkan saya pergi?" Ucap posmen dengan badan masih lagi menggigil-gigil ketakutan.
Nico menunjuk jari ke arah pintu tanda mempersilakan si posmen itu untuk cepat keluar kerana dirinya mahu cepat menyelesaikan masalah kai.
"Ni surat!" Jeling nico menyampah tapi terbatal niat bila kai memandangnya dengan tajam dan itu mampu membuatnya menelan air liur dengan sangat-sangat perlahan.
Kai tiba-tiba senyum seorang diri sambil melihat isi surat tersebut dan berkata sesuatu.
Kepada seluruh
Academy!Diminta hadir dalam
acara pertempuran
yang akan berlangsung
pada minggu hadapan,
Diharapkan
semuanya berpakaian
sukan dan memakai
kasut khas yang
akan diberi oleh
pengawas bertugas di
setiap kelas
sebelum masuknya
tarikh yang
ditetapkanMajlis Pertempuran
Kai memandang nico dengan senyuman manis plus membuat merinding "hah,permainan kerajaan dah bermula mesti memenatkan~" kata kai sambil mahu membersihkan segala kekotoran yang telah dibuat tadi.
Kekadang nico betul-betul tak faham sifat kai yang ade sebab kadang dia okay waras,kadang tak betul,kadang seram,kadang lemah,kadang tak tahu nak cakap itu sikap dia atau orang lain.
"Kai ape maksud kau?" Tanya nico mahu tahu tapi nico berasa hairan juga sejak kebelakangan ni sifatnya yang tak serius tu mula tunjuk tanda-tanda kisah bila dia dengan kai saja dia dapat membuat reaksi yang dia sendiri tak tahu.
"Majlis pertempuran nak buat majlis kahwin untuk kita dua~" nico terkejut gila terus merampas surat di tangan kai yang telah gitu-gitu sebab kai genggam tadi.
"Berguna punya kawan! Ni bukan surat kahwin untuk aku ngan kau lah gile ni surat berkumpul dekat majlis pertempuran!!" Kata nico sakit dan membuat gumpalan memakai kertas tadi dan membaling ke arah kai.
"Auch,woi sampah sebelum aku ambil kau dengan sampah tadi kau baling masuk ke tong sampah depan rumah baik kau kutip!" Jerit kai manakala nico mengejek dan melarikan diri pergi ke luar rumah sebab dia nak beli sesuatu.
Dirinya tergelak seorang diri bile mengingatkan tentang majlis perkahwinan mereka berdua.
Woi ade hati nak kahwin diri pun tak laku dengan perempuan!
Nico: senyap ah aku panggil kai!
Okay fine nanti chapter akan datang kai dapat girl friend hahahah!!!
Nico: 😢
YOU ARE READING
The Legendary
FantasyDia kadang rajin dan malas Dia suka bermain walau kecemasan sekali pun Nilai dari segi kepandaian,pertahanan dan pertarungan sungguh sempurna tapi tulah dah orangnya macam tu Anggap semua bende menyeronokkan Tiade deria boleh dikatakan semua Tidak a...