Keesokan harinya---
Kai yang selalu bangun awal mula melakukan tugasnya sebagai seorang kawan yang berbakti kepada kawannya yang tak pernah nak guna akal otak.
Kai mula mengemaskan bilik, membersihkan diri, menggosok baju,membuat air, membuat sarapan pagi dan kemudian barulah mengejutkan nico yang sedang tidur lena itu.
"Oi! Makhluk tak gune!!! Bangunnnnn sekaranggg!!!! Kau jangan pura-pura tidur nyenyak!" Kejut kai dengan cara yang lembut hanya dengan menggoyangkan badan kecil dan mulus milik nico.
Tidak ade jawapan juga dengan cara kejut itu. Kai mula mengambil nafas sedalam-dalamnya dan menghembuskan nafas seberat-beratnya.
Kaki dinaikkan untuk mengambil posisi menyerang, baru sahaja mahu menurunkan kakinya ke bahagian peha si nico dengan selamba si nico bangun tanpa ada apa-apa yang berlaku.
"Ohh kai kenape tak kejut?" Pertanyaan itu mula membuat kai naik darah lagi. "Hah? Uwaaa jangan!!!" Jerit nico sampai suara serak-serak basah.
Terlihatlah dimeja makan muka nico yang lebam dan bengkak. Nico mula memandang kai yang sedang makan dengan tenang itu.
Kai yang makan dan terasa seperti ada yang memerhati nya mula melihat ke arah nico dan mata antara satu sama lain bertembung.
Nico mula mengalihkan pandangannya ke arah makanan di hadapannya itu.
"Wey, yang semalam kau cakap tu sebenarnya ape maksud kau?" Kai dari semalam tertanya-tanya dengan si nico yang auranya tiba-tiba jadi seram sejuk.
"Maksud aku~" nico tersenyum sinis dan mula bangun dari duduknya itu kemudian mendekatkan mukanya ke arah kai.
Kai memandang nico dengan pandangan tajam. "Mungkin sekarang kita kawan tapi bila-bila masa je aku boleh jadi lawan/musuh" kai masih memandang tajam.
"Tapi aku tak nak jadi musuh kau^^ kai kau tahu kau tu comel~" nico memegang muka kai lalu tersenyum.
"Thanks sangat sebab cakap aku comel tapi tak bermakna kau boleh ponteng minggu nanti" kai yang sudah habis makan mula ke singki untuk mencuci pinggan kotor.
"Kau lepas makan cuci pinggan tu lepas tu kau nak ikut aku tak gi jalan-jalan shopping barang keperluan?"
Nico tersenyum kegembiraan "okay aku anggap kau setuju ohh btw tolong jangan buat macam tu ke aku lagi sebab aku rase diri aku seperti seorang perempuan di sini yang tinggal dengan seorang lelaki yang sampah rumah macam kau" nico tersenyum nakal.
"Kau tergoda ke?" Kai membuat muka terkejut + jijik (kau tahu kan jadi bayangkan). "Ohh please lah ramai lagi yang buat macam tu dekat aku bukan kau je" dengan muka selamba kai cakap macam tu.
"Yelah" jeling nico menyampah dengan kai sebab memang dia diperlakukan begitu oleh semua orang.
YOU ARE READING
The Legendary
FantasyDia kadang rajin dan malas Dia suka bermain walau kecemasan sekali pun Nilai dari segi kepandaian,pertahanan dan pertarungan sungguh sempurna tapi tulah dah orangnya macam tu Anggap semua bende menyeronokkan Tiade deria boleh dikatakan semua Tidak a...