BAB 14

76 4 0
                                    

Malam itu, di bilik,

Selepas sahaja dinner dan solat isyak dengan family, aku terus naik ke atas. Aku meneruskan misiku untuk menyiapkan kerja sekolah. Tiba - tiba, aku teringat pergaduhan di antara Danial dan Fahim tengah hari tadi. Korang mesti pelik kenapa dorang macam tak ngam kan?? Macam ni ceritanya.

...............

Flashback

Tahun 2016, form 3

[Nur Dania Farhana pov]

Pada suatu malam, aku dan Fahim telah berjanii untuk membuat kerja rumah di rumah Fahim. Selepas di hantar oleh abang aku, kami berdua bergerak ke arah mini library dia. Masuk sahaja ke dalam, kami terus memulakan misi kami untuk menyiapkan homework.

"Kau nak buat subjek apa dulu??"tanyaku.

"Mathlah... Kang kalau tak siap, tak pasal - pasal kena duduk luar kelas"balas Fahim.

"Betul jugak tu.... Tapi math, ada yang aku tak faham... Kau tolong aku ehh"pintaku.

"Yelah.... Kau tu macam aku tak kenal..."balas dia lagi. Aku hanya menyengih. Kami berdua pun mula buat kerja math. Selepas math, berpindah pula ke sejarah dan akhir sekali sains. Sudah hampir 3 jam kami menghadap buku dan kini, mataku mula berat. Aku dengan perlahan meletakkan kepala di atas meja dengan niat untuk berhenti seketika. Namun, lama kelamaan mataku terlelap sepenuhnya.

...............

[TENGKU FAHIM HELMI POV]

Mataku tertancap pada Dania yang sedang lena diulit mimpi. Aku meletakkan pen yang aku pegang di sisi aku dengan berhati - hati. Aku menatap wajahnya dari kening, mata, hidung dan akhir sekali pada bibir. Aku mengusap pipinya dengan perlahan. Jari aku teralih ke bibirnya. Aku menggerakkan sedikit badan aku ke hadapan. Baru sahaja bibir aku nak menyentuh bibirnya, pintu bilik dibuka. Kelihatan Danial sedang memandang aku dengan tajam. Dia bergerak ke arah dan terus mencengkam baju aku. Bunyi kerusi bergeser dengan lantai kedengaran sehingga mengejutkan Dania. Matanya terkebil - kebil memandang aku dan Danial.

"Apa yang Nial cuba buat ni??!"tanya Dania dengan nada yang tinggi. Dia menolak Danial menjauhi aku.

"Kalau Nial tak nak belajar, suka hati Nial...... Tapi jangan ganggu orang yang nak belajar! Nial pergi baliklah!"marah Dania.

"Kau kata orang... Kalau kau nak tidur, bukan kat sini! Pergi balik rumah kau... Tak malu ke tidur dengan lelaki dalam bilik even though kawan kau sendiri?!"tengking Danial. Dania diam. Dia menundukkan mukanya ke lantai. Aku boleh nampak air matanya jatuh setitik ke lantai.

"Siallah!! Suka hati kaulah!! Lepasni, kalau kau dalam masalah... Jangan cari aku!!"kata Danial sebelum berlalu pergi dari situ. Bahu Dania terhinjut tatkala Danial menghempaskan pintu itu.

"Aim okay?? Dia ada buat apa apa - dekat Aim tak??"tanya Dania. Aku mengangguk.

"Aku okaylah... Dia tak sempat pun nak tumbuk aku"balasku.

"Nia balik dululah... Dah pukul 11 ni... Thanks for tonight... Jumpa esok... Bye, assalammualaikum"katanya sebelum pergi tinggalkan aku.

...............

[TENGKU AIDEN DANIAL POV]

Aku membaling bola keranjang masuk ke dalam jaring. Hati panas apabila Dania asyik membela dan hanya berbuat baik dengan Fahim. Sedangkan, aku ni selalu membantunya sejak kecil even benda tu senang. Tapi memang salah aku kerana aku tidak pernah memberitahunya bahawa akulah yang selalu membantunya dan bukan Fahim. Sejak kejadian sewaktu kami bertiga umur 6 tahun di mana Dania menuduh aku yang menolak Fajim jatuh dari gelongsor, membuatkan aku terasa hati dengan perbuatan Dania. Apa yang aku buat dimatanya, semua salah. Dania tidak pernah berbaik dengan aku. Dia selalu menyalahkan aku jika ada sesuatu benda buruk yang jadi.

HATER TO LOVER (Complete)Where stories live. Discover now