Pada hujung minggu, Dania sudah berjanji untuk datang ke majlis pernikahan Erisya yang dibuat di Negeri Sembilan. Fahim juga bersetuju untuk menemankan Dania ke sana memandangkan Danial ada kerja yang harus diselesaikan di pejabat.
"Dear okay ke ni biy tak pergi sekali?" tanya Danial masih ragu - ragu untuk melepaskan isterinya pergi.
"Okaylah, biy... Dear tahu yang kerja pun penting juga kan? Lagipun, Aim dengan Ad ada untuk temankan dear... Biy janganlah risau okay?" balas Dania tanpa dia sedar yang ayatnya itu membuatkan Danial lebih rasa bersalah.
"Dear...," rengek Danial sambil menggoyangkan tangan Dania.
"Kenapa?" tanya Dania pelik.
"Janganlah kata macam tu... Biy rasa bersalah sebab tak temankan dear," Danial mencebikkan bibirnya. Dania terus mengucup sekejap bibir Danial.
"Biy ni... Kan dear dah kata yang dear okay je... Sorry sebab buat biy rasa bersalah tapi serius yang dear okay je untuk pergi ke majlis tu dengan Aim and Ad... Janji ada orang temankan dear even dear boleh bawa kereta sendiri," balasnya dengan lembut. Danial tersenyum nipis lalu mencium ubun - ubun kepala Dania.
"Hati - hati okay? Kalau ada orang nak kacau dear, bagitahu biy cepat - cepat tau," pesan Danial dengan nada tegas.
"Baik biy," balas Danial.
"Cepatlah Nia oi... Nanti jammed," laung Fahim dari dalam kereta. Tak memasal, perutnya dicubit oleh Adriana.
"Awak ni, biarlahkan diorang," kata Adrianan sambil menggelengkan kepala. Danial menghantar Dania hingga ke kereta Fahim.
"Bro, jaga dia elok - elok tau... Sorry sebab susahkan kau," ujar Danial.
"No problem, lagipun kitorang dah lama tak pergi jalan - jalan hujung minggu," balas Fahim.
"Itulah, Aim ni asyik kerja je memanjang... Menyampah saya tengok," Adriana sempat menjeling suaminya di sebelah pemandu.
"Amboi, saya kerja pun nak bagi makan awak tau," balas Fahim.
"Dah - dah, tak payah nak bergaduh sangat... Ada yang kena nanti," ujar Dania geram apabila Fahim menjawab begitu.
"Padan muka," Adriana menjelirkan lidah sebelum memandang ke depan semula.
"Okay, bro... Kitorang gerak dulu," kata Fahim. Danial menganggukkan kepalanya.
"Hati - hati tu... Dear, ingat pesan biy tau," sebelum kereta bergerak, Danial sempat memesan.
"Ye encik suami," balas Dania. Fahim menggerakkan kereta dengan perlahan untuk memberi ruang kepada Dania mengucapkan selamat tinggal pada Danial.
.............................
Nur Dania Farhana POV
Dalam masa 30 minit, kami telah pun tiba di perkarangan rumah Erisya. Aku dan Adriana turun terlebih dahulu manakala Fahim pergi mencari parking.
"Nia! Sampai pun kau, jomlah masuk," sapa Erisya yang lengkap berpakaian untuk majlis tunangnya itu.
"Tak apalah, tunang kau mana?" tanyaku sambil mata melilau mencari kelibat tunangnya.
"Dia pergi borak dengan member dia sekejap... Nanti, dia datanglah tu," balas Erisya.
"Lahhh... Aku lambat sampailah ni, aku baru nak rekod moment - moment kau dengan bakal mak mentua kau," kataku dengan nada sedikit kecewa.
"Tak yah nak sedih - sedih bagai... Nanti aku nikah and sanding, kau datanglah lagi... Mana tengku? Dia tak datang sekali dengan kau ke?" ujar Erisya. Kepalanya diteleng ke kiri dan ke kanan mencari kelibat suami aku.
YOU ARE READING
HATER TO LOVER (Complete)
RomancePada mulanya, dia sangatlah menyukai sahabat baiknya itu. Tapi akhirnya rasa suka itu bertukar menjadi benci apabila 'crush' yang disangka selama ini sahabat selamanya adalah kuih talam! Dihina, dimaki, ditengking di khalayak ramai. Membawa diri ke...