VOORWOORD
DE LAATSTE ZON
Wanneer Sophie voor haar werk naar Afrika afreist, leert ze een nieuwe cultuur kennen. Als dokters-assistente ziet ze ook een kant van Afrika die totaal anders is dan haar verwachtingen. De behulpzame dokter Cohn, begeleidt haar in deze bijzondere tijd. Maar ook hij heeft het druk en stelt zijn zoon aan als haar gids. Een excentrieke jongeman, genaamd Koa, die zweeft tussen een traditionele Afrikaanse wereld en de moderne wereld waarin Sophie is opgegroeid.
Met zijn drieën worden ze een hecht team maar wanneer er een burgeroorlog uitbreekt in het land, ziet de dokter geen andere keus om naar het vertrouwde Amerika te vluchten. Koa weigert weg te gaan en ze hebben geen andere keus dan dat de wegen van zijn vader, Sophie en Koa zich scheiden in het land van de eeuwige zon.
----
DISCLAIMER
- Dit boek kan grof taalgebruik bevatten
- Dit boek kan seksuele scenes bevatten
- Dit boek kan geweld bevatten.In dit verhaal gaat het veel over culturele verschillen en ophef hierover wil ik graag voor zijn door te melden dat er in dit boek discriminatie kan plaatsvinden. Discriminatie tegen vrouwen, cultuur of kleur. Ik heb hier mijn research over opgedaan en het realisme van dit boek zal niet tot stand kunnen komen zonder deze aspecten. Daarentegen wil ik vermelden dat ik dit verhaal heb geschreven met respect naar alle mensen en alle verschillende culturen. Ik heb mij verdiept in de tradities en de geschiedenis van Swaziland. Verder zijn alle gebeurtenissen in dit boek totale fictie.
-------
Waarom heb ik dit boek geschreven?
Waarom dit land, waarom deze cultuur? Dit boek is geboren uit de drang om andere culturen te ontdekken. Een totaal andere wereld, taal, nieuwe gezichten, nieuwe vrienden.
Ik ben ook van mening dat er op dit platform weinig boeken zijn die écht ingaan op de geschiedenis en cultuur van een land dus het leek mij een geweldige uitdaging om dit boek te schrijven.
Het speelt zich af in het prachtige landschap van Swaziland (tegenwoordig Eswatini maar dit verhaal speelt zich af in de tijd van de burgeroorlog in 1993-1994 dus houd ik die naam aan). Het is een geweldig avontuur geweest om mij te verdiepen in deze cultuur en nu staat het zeker op mijn lijstje van landen waar ik heen wil!
Ik hoop dat jullie als lezers dit land net zo gaan waarderen als ik. Ik wens jullie veel leesplezier, geniet ervan!
❤
JE LEEST
De Laatste Zon [WATTY'S 2021]
Romance-SHORTLIST WATTYS 2021- Wanneer Sophie voor haar werk naar Afrika afreist, leert ze een nieuwe cultuur kennen. Ze ziet ook een kant van Afrika die totaal anders is dan haar verwachtingen. De behulpzame dokter Cohn begeleidt haar in deze bijzondere...