Hetedik fejezet: Nagymama

346 48 8
                                    


Jungwon szemszög:

Suli után Jake és én elmegyünk a nagymamámhoz, akit már pár napja nem látogattam meg. Különös kapcsolatom van a nagyszüleimmel. Anya szüleivel évek óta nem tartom a kapcsolatot. Miattuk alakult ki az önértékelési zavarom, amit azóta sem tudtam leküzdeni. El sem tudom mondani, hogy hányszor hordtak el a sárga földig, s mennyiszer hívtak dagadtnak. Még olyan is előfordult, amikor fejemhez vágták azt, hogy hánytatnom kellene magam a jó alak érdekében. 

Apa szüleihez jöttem most. Nagyapámat imádom minden hibájával együtt. Lehet, hogy nem él mindig szép életet alkoholistaként, de legalább szeret. Az egyedüli személy a családomban, akiről tudom, hogy mindig óvni fog. A mamám viszont mindig az unokatestvéremet, Yang Jeongint szerette jobban, de ezt feldolgoztam az évek alatt. Különben sem haragudhatnék rájuk, hiszen kiskoromban ők neveltek egészen nyolc éves koromig.

Azokban az években alig láttam anyát. Csoda volt, ha a születésnapjaimon el tudta rángatni apa. Apa viszont próbált sűrvebben, legalább havonta megjelenni, és ajándékot is hozott mindig. Sosem tudta, hogy a legnagyobb ajándék számomra egy boldog család lenne. Azt mondták, hogy a gyakori munkájuk miatt kell a mamáméknál lennem, de tudom, hogy nem ez az igazság. Egyrészt, anyám minden egyes nappal ráért, esténként pedig apa volt otthon. Illetve nagyapám sem akarta, hogy a kurvaként dolgozó anyám példáját lássam magam előtt. Mondhatni próbált kimenteni, és megfelelő, boldog gyermekkort biztosítani nekem.

Mindig is a macskákban leltem vígaszomat. Persze nagyapa is sokszor próbált felvidítani a nehéz napokon, de amikor a kocsmában volt a haverjaival, akkor magamra voltam utalva. Mamáméknak mindig volt egy-két macskájuk. Elmondhatatlanul keserű és egyben édes érzés, amikor egy cica akarja vígasztalni a gazdáját. 

Sokan utálják a macskákat, pedig sokkal több szeretet van bennük, mint egyes emberekben. Egy macska mindig szeretni és tisztelni fog, ha te magad is csak szeretetet adsz neki. Örök társak, ez pedig akkor is bebizonyosodik, amikor sírsz. Először csak értetlenül pislognak, majd az öledbe másznak és arcodhoz dörgölőznek. Szeretetet adnak, és az sem érdekli őket, ha bundájukat eláztatod a könnyeiddel.  Én nem tudom milyen érzés az, ha az anyám magához ölel akkor, amikor bánatos vagyok. Helyette viszont tudom milyen, ha egy állat vidít fel, és marad melletted mindaddig, míg teljesen meg nem nyugszol.

Akarok egy saját macskát, de nem lehet. Apám nem engedi, így meg kell elégednem a nagyszüleim kedvenceivel. Egyelőre. Egyetemi éveim alatt úgyis össze akarok költözni legjobb barátommal, aki hozza a kutyusát, én meg szerzek egy cicust. Jah, mégsem. Szarabb napjaimon eléggé öngyilkos gondolatok uralják elmém, így már egy ideje tervezgetem saját halálom. Csupán jelenleg még nincs szívem itthagyni a barátaimat. 

Mama a konyhába terelget minket, ahol egyből leülök a már megterített asztalhoz. Nagymamám főztje valami isteni, így én és a barátaim is imádunk ide jönni suli után. Csak lakásuk kissé a város szélére esik, így elég nagy kitérőt jelent számunkra. 
- Mi volt ma az iskolában, gyerekek? - érdeklődik nagyapa. Ohh, elég rég tettek már fel nekem ilyen kérdést. 
- Jungwon felelt töriből ötösre - válaszol Jake, konkrétan dicsekedve velem. Hát, a töri legalább megy. - Uhm, Önök tudnak valamit arról az elhagyatott kastélyról? 
- Egy gazdag család élt ott, de körülbelül negyven éve mind meghaltak - kezd bele a magyarázatba mama. Negyven év? Oké, ez nagyobb szám, mint gondoltam. - A házaspárnak egy gyermeke volt, egy lány. Hogy is hívták? 
- Jiyun - felel nagyapa. - Egy elkényeztetett kislány, aki horrorbabákkal játszadozott. Alapból hercegnőként viselkedett, de volt egy sötét stílusa és aurája. Mindenki utálta őket, mert sakkban tartották az embereket. Talán nem csoda, hogy egy este az egész családot lemészárolták.

Letekintek telefonomra, mely megrezzen a kezemben. SMS-t kaptam egy olyan számról, mely szerencsére úgy két hete békén hagy. Úgy látszik, minden jónak vége van egyszer.


"A kastély egyik szobájában magyarázatot kaphatsz a történtekre. Esetleg a lány életéről is szerezhetsz információkat"

Második esély [Jaywon] BEFEJEZETTDonde viven las historias. Descúbrelo ahora