CHAPTER 8
Back to HOLLAND’S P.O.V
Oh man! macam saya mau cangak Sydney masa tu!
Selena is wearing the same white t-shirt dari hari saya nampak dia di kuburan… yes, 4 days ago… that 4 days ago since I walked up to her at the cemetery… she’s also covered in my jacket… so saya tau dia ditangkap pada hari All Souls Day…
I had to tunduk to talk to her… kecilnya dia ni… pindik… hahahaha! sampai dada saya saja bah… saya harap kau masih boleh meninggi lagi, nak… ngam sudah paras wajah kau untuk ikut Unduk Ngadau… tinggal kasi tinggi lagi...
“where are your parents?” saya tanya dengan lembut…
Sydney looked at me in surprise…
“apa?” saya berdesis…“dia faham kah tu?” Sydney tanya saya dengan mata membulat…
“kau ingat dia apa? bisu? orang bisu pun faham Bahasa bah…” buduh bah Sydney ni…
“I mean the language, buduh…” sikit si Sydney pijak kaki saya…
“mahal kasut saya ni, munyit!” I snapped at him…
Sydney sigung saya…
“apa lagi?” I hissed…“isn’t that your jacket?” Sydney menyipitkan mata memandang Selena…
Saya tidak sempat jawab, I was saved from answering Sydney’s questions when Selena cleared her throat… she wiped her cheek… dia menangis kah? I didn’t see any tears though…
“I… I… I’ll go now…” dia menunduk, buat dia nampak makin pindik… “th… thank you… Unc…”
“Holland…” phewww… cepat I cut in sebelum dia menghabiskan kata-kata dia…
Sydney sniggering di belakang saya… kitai!
“psst…” SYDNEY. “daddy bah bilang…”
BUUK!
Padan muka kau, Syd! saya tumbuk lengan Sydney, mati-mati dia ketawa macam sial…
Saya pandang balik ke arah Selena…
“I’ll send you home…” saya bilang…Pantas kepala dia mendongak… tatapan mata dia penuh ketakutan…
“no!” her voice a little bit too loud… “I… ummm… jalan to my cousin’s house saja…”
“never mind, let me send you…” I insisted… tidakkan saya mau biar seorang perempuan berjalan kaki?
She shook her head violently… refusing my help…
I looked down at the release papers in my hands…
“Selena…” that name… made my heart skipped a beat… “ehemmm…” I tried to sound normal, ignoring my pumping, jumping heart…
Dia mendongak lagi menatap saya dengan mata dia yang kuyu… cantik.
DUBS lagi jantung saya!
God! kenapa saya ni? saya rasa saya akan menyusul DPP Christopher Wong di hospital ni tau… macam jantung saya pun ada masalah ni sekarang…
Apa sudah saya mau cakap tu tadi? dia lah bah ni tengok saya dengan mata dia yang kuyu-kuyu sampai saya lupa apa saya mau cakap…
Saya meraup wajah saya, trying hard to remember what I wanted to say… until Sydney menghembus nafas kasar and snatched the papers from my hands…
“what uncle daddy wants to say was…” BUUK! saya tumbuk lagi lengan Sydney… dia meringis kesakitan, baru kau tau, Syd! “Holland… Tuan DPP Holland Robinson is trying to tell you that you will need to attend another court session, failing to do so a warrant of arrest will be issued out by the court…”
YOU ARE READING
Redemption
Romance6th RCB Love Legacy #REDEMPTION Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, 🔞🔞🔞-read at your own risk *** Just another love story #AMANDADULAGAN *** ⚠️ Story is mixed Sabahan Slang. Ada English, BM, Kad...