4. Bölüm: "Ceylan & Mert"
30 Ekim 1989 Pazartesi
Çok heyecanlanan Mert evinin önünde verdiği parti ile aslında daha başka bı amacı vardı. Uzun zamandır nişanlı olduğu kıza evlenme teklifi edecekti. Karşısındaki bembeyaz elbise ile duran siyah ve uzun saçlara baktı kahverengi gözlere baktı merak ediyordu ya ters cevap verirse diye ama ne olursa olsun evlenmek istiyordu.
O sırada Ceylan ise zaman derken üniversitesi sonu diyordu ve artık o son gelmişti. Üniversiteleri bitmişti. Mert askere de gitmişti ama askerden gelince uzman olmak istemişti o yüzden biraz da korkuyordu. Partiye gelince Mert'in askerden gelince yapılan bı parti ama o asıl sürprizi bilmiyordu.
Mert'in arkadaşları artık herkesin geldiğini ve operasyona başlamaları gerektiğini söyledi Mert'e evet bu operasyon evlilik teklifi idi. Mert'in arkadaşlarından biri müziği kesip sahneye çıktı.
"Merhabalar arkadaşlar eğlencenizi bozduğum için özür dilerim ama arkadaşım birşey diyecek onu dinleyebilir miyiz?
"Evet" diyen herkes ile birlikte Ceylan heyecanlanmıştı biliyordu çünkü artık zamanı gelmişti.
Mert yavaşça yürümeye başladı Ceylan'a doğru Ceylan gerilmiş heyecan basmış elleri ayakları titriyordu aslında bunları Mert'e hissediyordu Ceylan'ın tam karşısına geçti.
"Hayatıma girdikten ilk andan itibaren beni kendine aşık ettin ve etmeye de devam ediyorsun. Seni her daim seveceğim, her kararımda arkamda durdun beni hep motive ettin ve artık sensiz olmam mümkün değil? Küçük ceylanım ilk sevgilim BENİMLE EVLENİR MİSİN? Benim karım, çocuklarımın annesi olur musun?
Ceylan bı an duraksadı hep bu anı beklemişti ve o an geldiğinde de tek bir elime edemiyordu. Neydi bu içindeki kelebekler, içindeki sevinç aşk. Ona duyduğu sevgi...
Arkadaşlarıyla beraber günlerce provasını yapmışlardı Ceylan'ın arkadaşlarından bir tanesi Mert rolünü oynayıp evlenme teklifi ediyordu ve Ceylan da 'Evet' diye havalara uçup teklifi kabul ederdi diğer akadaşalrı da sanki gerçekmiş gibi alkışlardı ve çok mutlu olurlardı Celan için hayali bile kalbinin hızla atmasına sebep oluyordu.
"Evet" diye bağırdı heyecanla, alkış tufanı kopmuş o sırada ikilinin en sevdiği şarkı çalmaya başlamıştı. Nazikçe Ceylan'ın elini tutup yüzüğü taktıktan sonra elini bırakmadan piste çekti ve dans etmeye başladılar. Ceylan ne kadar heyecanlıysa Mert de o kadar heyecanlıydı zaten herkes bu ikilinin en yakında evleneceği biliniyordu.
Herkes sessiz olurken sadece ışık onlaın üzerindeydi "Meyhaneler sen, içtikçe bitten ben Senden vazgeçersem haram olsun." Diye fısıldadı Mert Ceylan'ın kulağına "Tüm kadehler sen, kırılıp düşen Beni mahveden sen, helal olsun"
17 Mayıs 1990 Perşembe
Ceylan evden çıkıyordu mutlu ama hüzünlüydü. Nikahlar kıyılmıştı ve artık her gece birlikte uyuyacaklardı ikisinin de içinde değişik duygular vardı ve bu duygu mükemmeldi.
Evleniyorlardı artık mutlu mesut olacaklardı. Ama bilmiyorlardı ki bu mutluluk az sürecek.
Müstakbel karısının koluna girmesiyle yürüyen Mert artık mutluydu nikah masasına yürürken
"Bu gece çok uzun sürecek hazır mısın karıcığım." Dedi muzip bir gülümsemeyle ama Ceylan anlamamış ve saf bir şekilde "Nasıl?" derken aynı zamanda da mekana giiş yapıyorlardı.
"Gece diyorum, uzun olacak." Ceylan anladıktan hemen sonrası yanakları kızarırken makyajın etkisiyle daha da kızarmıştı "Tamam tamam sakin ol. Yanakların domates oldu." İlk danslarını yaparken kimseye bakmadan sadece birbirlerine bakıyorlardı yalnızca birbirlerine...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Asker'im
JugendliteraturDaha 4 yaşında verildi eline al yıldızlı bayrak, büyürken bile bırakmadı babasının emanetini. Büyüdü ülkesini korumak için asker oldu. Hep korku vardı içinde bir kiza sevdalanırsa, sonunun anne ve babası gibi olmaktan korktu ve korktuğu da başına ge...