11. Bölüm "Enişte Mevzusu"

970 66 3
                                    


11. Bölüm "Enişte mevzusu"

Saat sabah 8'e doğru uyuyunca öğlenden sonra uyanmışlardı.

"Annenler nerede?" diye sordu ev boş olunca "Ceylan teyzeye gitmişlerdi."

"O ne alaka Metehan'ın annesi değil miydi?"

"Evet ama değişik bir şekilde annem ve Ceylan teyze lise arkadaşıymış baya yakın arkadaşlarmış."

"Oha anlatsana nasıl bulmuşlar?"

Kahvaltı masasında her şeyi konuşmaya başladılar.

"Ben buraya geldiğimden sonra annemgil de gece aniden geldi. Beni buraya yerleşirdiğinde bir yerlere fotoğraf falan koymuş herhalde. Ceylan teyzede şans eseri görmüş. Hemen ileişime geçmişler annem babamı da alıp buraya geldi böyle yani."

"İki yakın arkadaşın çocukları evlenecek desene." Dediğinde Kamer Amine utandı "Ya öyle demesene hala babama söyleyemedim biliyormuş ama aşırı utanıyorum."

"Mutluysan kabul eder ya sonuçta koskocaman kız oldun." Dedi

"Hala ben onun küçük kızıymışım." Dediğinde Kamer duygulandı onun annesi ve babası erken vefat etmişti. Kardeşi ve kendisi kalmıştı ailesinden ve kardeşinin okulu için kendi üniversitesinden vaz geçmişti.

Hayat herkese adil ve eşit değildi. "Onu bunu boşver de kardeşin nasıl o ne yapıyor?"

"İyi liseye gidiyor o desleri de baya iyi." Dedi Kendisi de okumak için son gücüne kadar çalışmıştı ama hem okul hemde iş olmuyordu. Derslere çalışacak vakti kalmıyordu ve çok yoruluyordu.

"Kamer durumlarınız nasıl? Biraz daha iyi oldu mu?" dedi asla Amine'den destek kabul etmiyordu.

"İyi okulu bırakınca daha fazla çalıştım. Hallediyorum sayılır." dedi gözleri dolmuştu.

"Okulu bırakma dedim ben sana Ben yardım ederim dedim."

"Amine nasıl yapayım? Sende daha kazanmıyordun. Ailenden geçiniyordun tek ben değildim ki kardeşim de vardı. Yinede sağ ol sen olmasan psikolojik olarak çökerdim. Olsun varsın öğretmen olamayayım."

"Hayır Kamer sende öğretmen olacaksın. Kardeşinin kaçıncı senesi." Dedi Amine aklındaki planla "Son bu sene üniversiteye hazırlanıyor." Tam istediği bir cevabı almıştı.

"Sende hazırlanacaksın. Dondurmuştun zaten ikinci senesinde değil mi?" dedi Hemen hatılayarak

"Evet ikinci senede dondurdum." Dedi hala Amine'nin dediğini anlamayarak "Bende o zamanlardan bir sürü not var aklına getirmemiz lazım neler öğrendiğimizi."

"Amine boşuna çalışıyorsun. Her şeyi unuttum ben. Hem ağır bir işte çalışıyorum çalışmam olanaksınz."

"Buraya geliyorsunuz kardeşin zeki sende kardeşin buraı tutturursa sende burada okursun zaten. Benim yanımda kalırsınız olmaz mı?"

"Olmaz Amine olmaz."

"Neden olmasın Kamer sen benden bile başarılıydın. Hep yüksek notlar alan sendin bu böyle olmaz böyle bitmemeli."

"Amine konuyu kapatalım lütfen." Der ve Amine bir daha bir şey söylemez.

"Metehan'ın yanındaki vardı ya kimdi o." Der konuyu Kuzey'den açarak "Metehan'ın bir grubu var oradan arkadaşı baya yakınlar çapkın ve cıvık biri pek sevemedim ben."

"Nasıl o da geldi?" dediğinde "Metehan'la konuşurken o da bende geleceğim yenge dedi bende gelsin dedim." Dedi "Sizi nasıl karşılıyor en yakın arkaşıyla evlenmeni."

Asker'imHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin