MATAHARI menebar layar setelah subuh pamit di balik kecerahan payung awan. Yugyeom terasa lenguh saat diri bangun dari pembaringan. Barangkali katilnya ini sedikit keras dan tidak selembut tempat tidur yang ada di rumahnya. Krystal beritahu, tiada satu perabot dalam bilik lama Yugyeom ditukar ganti sejak dia keluar dari rumah.
"Tak tukar pun, agak-agaklah ibu..." Yugyeom menggeliat tanpa membuka kelopak mata. Terasa ada bunyi ketupan tulang pada bahagian bahu ketika dia menegangkan badan.
"Apa benda pula dekat muka aku ni?" soal Yugyeom. Jari menyentuh kulit diikuti dengan perasaan tidak enak.
"Haa... Sekarang kita tengok apa hasilnya pemakaian masker bedak sejuk. Tak payah basuh pun tak apa. Hanya perlu tanggalkan perlahan-lahan macam ni..." Jeongin yang duduk bersila bersama telefon di tangan, menarik masker pada wajah Yugyeom dari dahi membawa ke hidung seterusnya ke dagu.
AkuLaparAlways02
Weyh, makanan mana makanan?
CuteCatLee
Kalau aku ada adik macam kau, memang meninggal aku buat.
MataSepetHwang
Aduh, Abang Yugyeom... Abang memenuhi skrin saya sejak akhir-akhir ni. Saya malu nak tatap, tahu tak? ^_^
JeonginFansPage
Mana nak dapat masker tu? Nak handsome macam Jeongin and abang Jeongin.
ILoveCheese
@CuteCatLee kerja kau asyik nak mengokak orang je.
Saat masker berada di hujung dagu, Jeongin telan liur. Bebola mata Yugyeom tepat dihadiahkan buatnya. Tegang wajah abangnya, melebihi tegang daripada hasil keberkesanan produk ibu mereka.
"Sejak bila kau masuk bilik abang? Kau nak mampus ke?" Yugyeom menjengkilkan mata. Mukanya dijadikan alat bagi sesi ulasan Jeongin. Yugyeom sedikit pun tidak terjaga ketika Jeongin melurut lembut bedak sejuk di atas mukanya. Pantang ada peluang!
CuteCatLee
HIDUP ABANG YUGYEOM!!
JeonginFansPage
God! Spare Jeongin T_T
MataSepetHwang
Yes! Lepas ni ramai-ramai follow abang Jeongin!
ILoveCheese
Kejap, abang. Jangan start pukul lagi. Nak ambil keropok.
"Hehehe...," sengih Jeongin. Masker tadi dipakaikan semula seperti sedia kala. Dia tidak sanggup menerima tatapan menakutkan dari riak sebenar Yugyeom. Lebih menyeramkan daripada ketika memakai masker.
YOU ARE READING
𝐃𝐀𝐍𝐃𝐄𝐋𝐈𝐎𝐍: 𝐋𝐚𝐬𝐭 𝐋𝐨𝐯𝐞
FanfictionBicara cinta tidak terungkap dengan kata-kata. Lebih indah jika digambarkan melalui ketulusan sang hati. Dua insan ditakdirkan bertemu dalam lingkaran teka-teki perasaan. Cantuman cinta disusun hingga tiada cebisan yang tertinggal. Namun, menjan...