18- Surprise, Surprise!

733 20 3
                                    


Khairil mengenakan sut lengkap berwarna kelabu Hugo Boss hari ini. Digayakan dengan kemeja pink cair dipadankan dengan tali leher corak paisley berwarna ungu. Pemberian someone special. Dia hanya memakai necktie ini untuk special occasion. Walaupun harganya tidak mahal, sentimental value yang mahal. Perfume Issey Miyake L'eau D'issey disemburnya ke leher, bahu dan belakang tengkuknya.

"This should be good for today" katanya

.....

"Salam, balik gym pukul berapa?"
"Harini aku masuk office baru, lepas keje aku terus datang"

Sent! WhatsApp mesej dihantar Reza kepada Budi.

Langkahnya diatur penuh yakin. Gayanya bersahaja namun ada style tersendiri, ada gaya seorang bos creative department.

Blazer slim fit berwarna navy blue digayakan bersama kemeja putih dan tali leher skinny. Seluar checkered kecil warna kelabu berserta tali pinggang kulit dilengkapkan dengan kasut kulit coklat dan stoking hitam pac-man untuk menunjuk sisi fun and playful dalam dirinya. Perfume Aqua di Gio menambahkan confident Reza. Rambut gaya low fade disisir rapi.

Hari ini, hari pertama Reza di Finsberry. First impression matters!

.....

"Morning boss" tegur Anna kepada Khairil

"Morning"

"Boss yang coffee machine kita order tu dah sampai petang semalam..ada dekat pantry" balas Anna sambil memberikan americano dari coffee shop dibawah pejabatnya kepada Khairil

"Oh good. So lepas ni you boleh la buatkan I, tak payah beli dekat luar dah" balas Khairil.

"Hehehe..I'll try tak sedap jangan marah..oh ya harini manager baru tu masuk"

"Oh good. Nanti cakap dekat Lisa bawak dia jumpa saya" balas Khairil

"Ok Encik Khairil"

.....

Loceng ditekan. Sofia menyambut dengan senyuman. Pintu dibuka

"Morning, welcome to Finsberry. You Reza kan, our new creative manager baru" tegur Sofia

"Ye, saya lah tu"

"Ok duduk situ kejap saya panggil HR. I'm Sofia by the way."

"Reza" balas Reza ringkas

"Sis, manager baru helok tu dah sampai. Cepat skit datang sini" Sofia menelefon Lisa sambil bercakap seolah berbisik.

"Ok ok, kau jangan main mata dengan dia pulak" balas Lisa bergurau

Gadis manis berbaju kurung cotton berwarna kuning cair berjalan kearah Reza. Rambutnya disisir rapi dibiarkan kebawah. Mekapnya minimal, lesung pipit dipipi terukir.

"Hi, Morning Mr Shah Reza..let's go in saya tunjukkan your workstation and our colleagues" tangan dihulur Lisa

"Reza je takpayah mister-mister" balas Reza sambil membalas handshake Lisa.

Ruang pejabat urusan Finnsberry memuatkan lebih kurang 80 staff. Manakala kilangnya yang terletak di Batu Caves mempunyai kira-kira 150 staf yang lain.

Ruang pejabat yang serba moden itu cukup disenangi oleh Reza. This is where I belong katanya. Finally.

"So, Reza ni bilik you. Kalau ada apa-apa yang you nak request maybe nak whiteboard ke, rak ke just bagitau admin department. Nanti diorang akan uruskan..so borang ni nanti you isi dah siap nanti bagi dekat I balik..letak dulu your bag I kenalkan you dulu dia dengan staff yang lain"

Take Care, RezaWhere stories live. Discover now