62- Fears & Frustrations

457 16 3
                                    


Reza tersedar. Pipinya ditampar perlahan. Dia cuba menggerakkan badannya. Gagal. Dia diikat, terduduk diatas kerusi. Tangannya diikat kebelakang, kakinya diikat pada kaki kerusi. Seorang lelaki memakai topeng Guy Fawkes berlegar-legar didepannya. Dua lagi lelaki yang bertopeng dibelakang sedikit, sedang bersandar didinding. Bilik itu gelap, hanya ada satu mentol diatas kepala Reza. Familiar, sama seperti bilik Reza membunuh Razif.

Lelaki yang berlegar-legar dihadapannya membuka topengnya. Itu Khairil. Dia tersenyum sinis kearah Reza. Muka Reza yang lebam-lebam dia usapnya perlahan.

"Kau nak apa lagi Jaz dari aku?" soal Reza lemah

"Aku nak kau Shah.."

"Tolong aku Jaz, jangan buat aku macam ni"

"Aku nak kau selamanya.."

Khairil menikam dada Reza bertubi-tubi. Darah merah pekat mengalir tanpa henti. Tubuh Reza terkulai layu. Khairil tersenyum puas. Darah Reza disapukan ke mukanya. Dia menjatuhkan Reza ke lantai. Perut Reza dirobek. Ganas tanpa peri kemanusiaan. Bau hamis darah menyelinap ke ruang bilik gelap itu. Dia mengeluarkan hati Reza. Diangkatnya ke atas, diusap perlahan dan diletakkan ke pipinya. Dan terus tergelak kuat, puas.

"Hati kau milik aku Shah, selamanya"

Reza tersentak. Terjaga dari tidurnya. Dia memegang badannya. Tiada apa-apa. Badannya berpeluh-peluh. Jam disisi katil menunjukkan pukul 4 pagi. Agak lewat dari yang selalu dialaminya. Tapi kali ini memang mimpi ngeri yang tidak pernah alami. Tidak seperti apa yang dia selalu mimpikan seperti hari-hari yang sudah.

.....

Armand masuk kedalam bilik Khairil. Ada satu kertas A4 putih ditangannya. Dia duduk didepan Khairil yang sedang sibuk dihadapan skrin macbook nya. Dibibirnya masih ada kesan lebam ditumbuk Reza beberapa hari lepas.

"Nah" Armand memberikan kertas tadi kepada Khairil

"Apa ni?" Soal Khairil

"Baca lah"

Khairil membaca dengan teliti. Terkejut. Itu surat perletakan jawatan Armand. Dia menarik nafas panjang.

"Don't do this Armand"

"Sorry Khai but lepas apa yang jadi, aku rasa ni yang paling tepat"

"I lost one of my best employee. Aku taknak hilang satu lagi" balas Khairil

"Look, whatever happened that day. Just forget itu, like it never happened" tambah Khairil

"Susah, aku nak buat macam tu..aku dah betrayed Reza"

"Lagi susah bagi aku Man, just put our personal things aside. Jangan campur dengan urusan kerja..boleh kan?"

Armand hanya terdiam. Cuba menyusun kata-kata. Khairil memusingkan macbooknya kepada Armand. Satu dokumen PDF dibuka dihadapan Armand.

"Apa ni?" Soal Armand

"Baca"

Armand terkejut membaca dokumen itu. Surat kenaikan pangkatnya kepada jawatan general manager.

"HR patut bagi surat ni dekat kau next week, we still finalizing the remuneration package."

"Tapi aku.."

"You deserve this..initially, aku suruh Reza yang jadi, tapi dia yang tolak. Aku tahu memang aku bias bila pilih dia.. Dia yang kata dia tak layak, tapi dia cakap it should be you"

"Kau ada jumpa dia?" Soal Armand

"Takde"

"Aku call, text tak dapat"

Take Care, RezaWhere stories live. Discover now