21- On The Rocks

654 16 1
                                    


Maria melangkah masuk ke Alexis Bistro. Tempahan telah dilakukannya dari siang tadi. Dress labuh floral print digayakan bersama flap bag Chanel. Ringkas gayanya malam ni.

Kelihatan gadis berselendang manis melangkah masuk 10 minit kemudian. Tudung bewarna beige nya yang ada metal pin berbentuk itik digayakan dengan dress ringkas berwarna ivory white.

Pipi berlaga pipi. Kanan, kiri, kanan.

"Sha datang sorang je ke? Your husband dengan cucu-cucu mama mana?"

"Sorang je ma, Eizlan dengn Eizara dengan papa diorang. Lagipun Sha memang nak jumpa mama sorang"

"Oh yeke..takpelah kita order dulu"

Maria mengangkat tangan tanda memanggil waiter. Waiter lelaki muda seakan baru habis belajar datang menghampiri. Ruang interior Alexis dihias dengan ringkas namun ada gaya. Pencahayaan yang sempurna menambahkan casual dining bistro itu nampak gah.

"Sha nak apa?" Tanya Maria

"Yang biasa je la Ma"

"Bagi I duck confit and tiramisu, and for this young lady butacini carbonara and pavlova"

"And two Evian please"

"Anything else?" Tanya waiter

"Tu je..thank you"

"So Sha ada apa nak bincang dengan Mama ni, macam penting je.."

Nasha masih membisu. Dia masih belum mampu meluahkan. Maria memegang tangan Nasha sambil memandang ke matanya. Ada sesuatu yang sukar diluahkan Nasha Nasha menarik nafas panjang.

"Ma, I think I nak cerai" Nasha menjatuhkan bom atom dihadapan Maria. Maria tersentak.

"What? Are you serious Sha?". Nasha hanya mengangguk.

"But why Sha, your children pon kecik lagi kan?"

"Entah la Ma, Sha tak happy"

"For years Sha and Khai try to build our happiness. Tapi no matter how hard we try, Sha still tak rasa benda tu. And same goes to Khai.."

Maria hanya mendengar keluhan anaknya. She's trying to be a good listener.

"Mama tau kan kami kawin atas dasar apa..Ye lah we thought lepas kawin, kami boleh pupuk rasa cinta tu..tapi susah ma..Sha dah tak boleh hidup macam ni..I need someone who love me, grow old together, take care for each other..same goes to Khai, yes we take care of each other but the love just wasn't there.."

Maria memegang tangan Nasha. Menggosok-gosokan jarinya seolah-olah cuba menenangkannya.

"Kenapa baru sekarang Sha cakap benda ni sayang"

"I don't know mama, mama tau la papa tu macam mana kan..lagipun Sha and Khai thought lepas dapat baby, maybe everything can change..but still..after dapat twin pun the feelings still not there"

"He is a great father to Eizlan and Eizara, I couldn't ask for more..but it just us..yang cannot be a good husband and wife" tambah Nasha lagi.

"I know Sha, life sometimes just got complicated..and kadang-kadang kita tersepit nak buat keputusan. But remember your happiness is the most important thing Sha. Jangan jadi macam mama dengan papa..Sha tau kan"

"We only live once" tambah Maria lagi.

"Apa-apa keputusan Sha, Mama will always support you. And I hope you and Khai tak gaduh-gaduh..you have your kids that need both of you although not as a husband and wife" kata Maria.

Take Care, RezaWhere stories live. Discover now