Telefon Maria berdering. Nombor yang tidak dikenali tertera diskrin telefonnya. Maria membiarkan dahulu. Kali kedua dia mengangkatnya."Hello"
"Hello Maria, how are you?" Kedengaran suara lelaki di dalam talian.
"You nak apa call I?" Tanya Maria. Suara yang dia cukup kenal. Someone yang dia ada love-hate relationship.
"Hai nak call business partner sendiri pun tak boleh ke?..I call you pakai number I you tak angkat"
"Look I'm busy OK. I thought we agreed haritu dah taknak campur urusan masing-masing"
"Yes I know Maria, I just nak check dengan you..kereta tu you dah bagi pada Reza?"
"Dah I dah bagi as his birthday present..as you wish..I thought you banyak mata-mata takkan tak tau he's been driving that car?" balas maria
"Well I just nak tau dari mulut you" balas lelaki itu
"So you nak apa lagi ni?"
"Ermm.. you tak nak bagitau I ke apa you dengan Reza dah buat?"
"Maksud you?"
"Come on Maria, you jangan ingat I bodoh..I tahu apa yang you dengan Reza buat, you make him having sex dengan you kan?..lepastu you bayar pakai duit yang I suruh you bagi dekat dia" kata lelaki itu
Maria terkesima. Rahsianya terbongkar.
"Kau memang sundal Maria..aku tak suruh kau buat budak tu macam tu..memang patut aku tinggalkan betina jalang macam kau ni!" marah suara dihujung talian itu.
"Kau ingat Maria aku boleh musnahkan hidup kau dengan family kau sekejap je..suami lahanat kau tu dalam genggaman aku..kau dengar tak?" gertak lelaki itu lagi.
"Look, I'm sorry but I love him..yeah I admit salah I masa mula-mula tu but I'm trying to fix thing with Reza" balas Maria
"Kau tak payah berdrama dengan aku. Aku kenal betina sundal tak pernah cukup macam kau ni..kau dengan nafsu celaka kau patut terus ke neraka jahanam.." balas lelaki itu. Talian telefon diletakkan. Maria terkesima.
Mini cooper berwarna merah itu masuk ke dalam perkarangan rumah banglo 2 tingkat. Guard mengangkat tangan ke arah Maria. Maria hanya tersenyum. Maria melangkah masuk kedalam rumah. Dia cuba berlagak tenang selepas panggilan telefon tadi.
Kelihatan Nasha di ruang tamu sedang mendukung anaknya yang sedang merengek. Manakala seorang lagi pembantu rumahnya sedang melayan kerenah anaknya seorang lagi.
"Sha kenapa Eizlan ni?" Soal Maria
"Entahlah mama dia macam demam ni panas sikit badan..Sha dah suruh Khai datang hantarkan pegi klinik" balas Nasha
"Jom mama hantarkan takpayah tunggu Khai..you text him"
"Ok ma"
Maria melangkah keluar. Nasha mendukung anaknya Eizlan. Seorang lagi anaknya ditinggalkan dirumah bersama pembantu rumahnya. Kelihatan guard rumah Nasha sedang terhendap-hendap dibawah kereta Maria.
"Kenapa ni Abu?" soal Nasha
"Errr..tak puan..tayar kereta datin ni macam takde angin" balas Abu tergagap-gagap
"Oh really, takpe we go isi angin dulu" kata Maria
"Ahh bagus la tu..nak pegi mana ni? Nasha ikut sekali ke?" Soal Abu lagi
YOU ARE READING
Take Care, Reza
General Fiction"So, tell me apa yang special sangat pasal buah hati kau tu?" soalan cepu emas dari Khairil "Entah la" balas Reza sambil menghirup americano nya "Aii buah hati sendiri pon tak tau?" "Susah nak cakap. Bila hati kau cakap dia..I guess, that's it!" "Tu...