Pagi ahad itu Reza bangun awal. Basuh baju, kemas-kemas apa yang patut. Khairil masih lagi terlentang tak sedarkan diri diatas katil. Reza sengaja malas menggerakkannya. Khairil keletihan mungkin, kene lanyak tiga round malam tadi. Sarapan telah dibeli Reza tadi. Semuanya order dihujung jari. Cuma menanti buah hatinya bangun, makan bersama.Reza baring disebelah Khairil. Telefonnya dibuka YouTube. Video persembahan Panic! At the Disco di MTV award ditontonnya. Dia tersenyum sendiri. Fanboy dari dulu, dan dia juga ada man-crush dengan vokalisnya, Brendon Urie.
Khairil yang terdengar bunyi bising dihujung telinganya terjaga dari tidur. Jam telah menunjukkan pukul 10 lebih. Dia memandang Reza yang sedang kusyuk. Lagu itu dia kenal, not big fan of it. Sejak dari dulu dia cukup anti kalau Reza cakap pasal band kegemarannya itu. Mungkin cemburu, bila boyfriendnya sendiri ada celebrity crush.
Walaupun ramai yang kata muka Khairil seiras vokalis band itu. Tidaklah sama sebiji, sekali pandang memang seiras. Tapi dia cukup tidak suka bila mukanya dikatakan sama. Cuba menidakkan.
"Morning" tegur Reza yang melihat Khairil menggeliat.
"Aduhhh, tak habis-habis band tu. Bising nak tidur pon tak senang" balas Khairil
"Dah la bangun lewat, lepastu nak marah-marah" sindir Reza
"Tak suka"
"Tak suka sudah" balas Reza
"Kau dah ada suami yang muka macam celebrity crush kau pun nak tengok dia lagi ke?"
"Eh mengaku pulak, biasa kemain dia anti dengan Brendon" sindir Reza
"Mana ada mengaku, mestilah aku lagi handsome, suara lagi sedap"
"Yelah tu, rambut pon panjang kepam. Suara tu boleh lah standard busking dekat Jalan TAR" gurau Reza
Khairil geram. Dia terus menerkam kearah Reza. Dan terus menggigit bahu Reza. Kuat. Reza cuba meronta.
"Sakitlahhh siot..lepas la"
Khairil melepaskannya. Dia mencumbu bibir Reza dengan manja mulanya, Reza hanya melayan kemudian menggigitnya dengan kuat. Reza tidak mampu berkata apa-apa. Cuma mampu meronta. Lama-lama Khairil melepaskannya.
"Haa padan muka, curang lagi aku" kata Khairil
"Aduh sakit la.."
Khairil memeluk Reza. Senda gurau, buli sebegitu sudah biasa bagi mereka. Dia memandang muka Reza dari tadi. Bibir yang digigitnya tadi diusap perlahan.
"Kalau Brendon Urie dengan aku sebelah-sebelah kau pilih siapa?" Soal Khairil
"Of course la Brendon" gurau Reza
Khairil beralih dari Reza. Cuba meninggalkan katil itu. Merajuk kononnya. Reza menarik tangannya, cuba menahannya.
"Of course la kau Khairil Jazli, aku takkan trade orang lain untuk kau"
Reza memeluknya. Satu ciuman diberikan ditengkuknya. Khairil tersenyum dia kembali berbaring dikatil tadi. Khairil memandang wajah Reza, mata bertentang mata.
"Sama sangat ke aku dengan dia"
"Well.. ada lah alam 70-80%"
"Aku tengok tak sama pun"
"Itu kata kau..orang lain tengok sama..cuma kau melayu skit tak putih macam dia, rambut pon serabai skit" kata Reza sambil tergelak
"Kau tengok la nanti aku jadi penyayi terkenal malaya mula la kau tergilakan aku" balas Khairil
YOU ARE READING
Take Care, Reza
General Fiction"So, tell me apa yang special sangat pasal buah hati kau tu?" soalan cepu emas dari Khairil "Entah la" balas Reza sambil menghirup americano nya "Aii buah hati sendiri pon tak tau?" "Susah nak cakap. Bila hati kau cakap dia..I guess, that's it!" "Tu...