31- Americano or Pumpkin Spice Latte

588 17 1
                                    


Burung-burung berkicauan seolah-olah menyikan lagu paling ceria. Sinar mentari mula terpancar. Bayu pagi bertiup lembut. Reza dan Khairil masih lagi diulit mimpi terindah. Berpelukan seperti tiada esok.

Khairil terjaga. Membuka matanya. Reza masih lagi sedang nyeyak. Pelukan Reza ke tubuhnya dinikmati selagi boleh. Tidurnya yang berbantalkan lengan Reza cukup lena baginya, bahagia mungkin. Pelukan Reza dibalasnya erat, entah bila boleh begini lagi. Dia menatap wajah Reza sepuasnya. Sesekali dia mengusap-usap tangan Reza yang berurat. Tangan yang selalu melindunginya tak kira apa. Tangan yang selalu membahagiakannya dulu.

Mata Reza mulai celik. Tempias cahaya matahari terkena ke pipinya.

"Hai, good morning" ucap Khairil yang dari tadi menatap Reza

"Morning Jaz" Reza memberikan ciuman manja ke dahi Khairil

"Nak morning kiss satu?" Tanya Khairil

"Kan dah bagi tu"

"Nak yang sini..boleh?" Tanya Khairil sambil menunjukkan bibirnya. Reza hanya mengangguk. Membiarkan Khairil mulakan dulu.

Khairil cepat menukar posisinya. Dia kini diatas Reza. Dia mencium bibir Reza dengan lembut. Reza membalasnya. Lama kelamaan ciuman Khairil semakin ghairah. Reza cuma mengikut rentaknya. Lidah bertemu lidah.

Khairil mencumbu leher Reza. Sesekali Reza mendesah. Dia menanggalkan baju Reza. Lalu mencium dan menjilat dada Reza. Reza cuma membiarkan. Sesekali Khairil mencium pipi dah bibir Reza.

"I want you so bad right now" kata Khairil sambil menanggalkan bajunya.

Reza memeluknya. Kali ini dia mengisap dan mengucup manja badan Khairil. Perfume yang dipakainya semalam bercampur dengan bau badannya cukup mengghairahkan Reza. Reza kini diatas Khairil. Dia menjilat dan menggigit manja dada Khairil. Badan Khairil tidaklah berketak tapi ada shape. Sesekali Khairil mengerang kesedapan sudah lama dia tidak diperlakukan begitu. Tangan Khairil meramas batang Reza yang masih terkurung didalam seluarnya.

Tiba-tiba ringtone telefon Reza berbunyi nama Budi kelihatan dari skrin. Dia membiarkan. Aksi bersama Khairil diteruskan. Khairil semakin ghairah, sama seperti yang dulu.

Ringtone telefon Reza berbunyi lagi. Juga panggilan masuk dari Budi.

"I'm sorry Jaz, aku tak boleh buat ni" kata Reza meninggalkan Khairil yang kegersangan seakan menyesal dan duduk bersandar ditepi pondok. Lama mereka terdiam.

"Look I'm sorry Shah, aku yang start dulu..aku.."

"It's okay Jaz..we both did" kata Reza. Telefonnya berbunyi panggilan masuk dari orang yang sama.

"Kenapa tak angkat?" Tanya Khairil

"Nantilah" balas Reza

"Siapa?"

"Him" balas Reza ringkas

.....

Perjalanan ke Ampang mungkin lebih kurang 40 minit. Khairil berhenti di McDonalds di pertengahan jalan. Untuk ke tandas, freshen up dan tapau breakfast. Dia dan Reza masih tidak bercakap banyak sejak kejadian tadi. Awkward mungkin.

"Nah aku belikan chicken mcmuffin, hash brown dengan americano dekat kau..makan tak?" Kata Khairil yang masuk semula ke dalam kereta

"Aku makan je..thank you"

"Dah call belum buah hati kau. Kang gaduh lak" tegur Khairil selamba

"Ahh lupa pulak"

"Lupa sebab ada buah hati kedua dekat tepi ke?" Khairil sengaja menduga. Reza sekadar pura-pura tak dengar. Dia mendail nombor Budi.

Take Care, RezaWhere stories live. Discover now