61- Guris

423 13 4
                                    


Vellfire hitam dipandu Saiful meluncur laju di lebuhraya Karak. Reza masih senyap dari tadi. Dia merenung jauh keluar tingkap, Saiful membiarkannya sahaja. Malas hendak tegur, belum ada keperluan. Telefon Reza asyik berbunyi dari tadi. Panggilan masuk dari orang yang sama, Zack. Dia masih bengang dengan Zack, dia off kan telefonnya. Telefon Saiful berbunyi siapa lagi kalau bukan Zack yang menefon.

"Hello..ah jap"

"Nah..abah nak cakap" Saiful memberikan telefonnya kepada Reza

Reza mengambil dan mematikan talian. Telefon diberikan kembali. Saiful hanya menggelengkan kepalanya. Telefon Saiful berbunyi lagi kali ini dia yang bercakap, seperti meyakinkan Zack sesuatu. Reza tidak mengendahkan perbualan mereka. Dia biarkan sahaja.

"Kau nak aku hantar dekat mana?" Soal  Saiful

"Dekat rumah aku lah"

"Oh shit aku takde kunci, pergi office dulu boleh lepastu baru rumah" tambah Reza

"Ok bos"

.....

Saiful tunggu di dalam kereta. Reza masuk kedalam bangunan pejabatnya. Dah pukul 8 malam, ramai yang dah balik. Access card diambil dari wallet dan disentuh dipintu. Lama dia tak masuk ke dalam pejabatnya. Entah-entah biliknya dah bersawang. Reza masuk ke dalam biliknya. Kunci spare rumahnya dia ditinggalkan di dalam laci bawah meja. Masih ada disitu. Dia menjengah ke bilik Armand disebelah biliknya. Rindu pula, telatah Armand yang selalu bergelak tawa bersama.

"Nantilah aku call dia" bisik Reza

Reza baru perasan lampu dibilik Khairil masih menyala. Tak balik lagi. Dia segera melangkah kearah bilik Khairil. Tangannya yang masih dalam anduh, kalau ada orang lain nampak dia sini mesti terkejut. Misteri kehilangannya mungkin terjawab.

Pintu bilik Khairil tidak ditutup rapat. Ada benda yang tersangkut disitu. Reza dapat mendengar suaranya dari luar seperti bersama seseorang. Dia cukup kenal suara satu lagi, Armand. Dia tunggu dahulu dihadapan pintu cuba mendengar perbualan mereka.

"Eh, besar siot kau punya"

"Biasa je"

"Nak pegang skit"

"Ah takyah.."

Reza mengintai dari celahan pintu. Dia terkesima melihat apa yang berlaku. Ada sesuatu yang tidak boleh diterima akalnya berlaku antara Khairil dan Armand. Kedua-dua sedang melayan nafsu masing-masing. Seluar telah dilondehkan dan menggosok-gosokan zakar sendiri yang mencanak. Duduk bertentangan antara satu sama lain dan melayan nafsu.  Jerk-off party mungkin. Dia tidak menyangka ini yang Khairil lakukan. Entah, walaupun mereka tidak bersentuhan tapi dia rasa dia dicurangi.

Reza berundur kebelakang, kecewa, sedih, marah. Baru sahaja dia tinggalkan ayahnya demi Khairil. Namun ini yang Khairil lakukan dibelakangnya. Yang paling teruk, Armand yang tahu hubungan dia dengan Khairil turut terlibat. Tikam belakang.

Reza kembali maju kehadapan, pintu bilik Khairil ditolak kuat. Khairil dan Armand tersentak melihat apa dihadapannya. Reza hanya memandang tajam.

"Dah lama buat kerja ni?" Soal Reza

"Shah..aku.." jawab Reza

"Kau apa Jaz?..apa alasan kau nak bagi"

"Look, we didn't do anything, just jerking off " balas Khairil sambil memakai kembali seluar dalamnya.

Take Care, RezaWhere stories live. Discover now