Reza membuka pintu biliknya. Kelibat Budi diatas katil sedang berbaring didalam gelap. Reza membuka lampu tidur. Budi marahkannya kata Reza."Budi dengar dulu apa aku nak cakap"
Reza memulakan bicara."Maria yang nak bagi kereta tu. Aku dah tolak..tapi kereta tu dah ada..nak tak nak dia suruh ambik jugak..Aku cuba jujur dengan kau ni. Kalau tak lambat laun kau tau jugak..please Budi jangan buat macam ni"
"Sekarang ni kau nak aku ke kau nak Maria..kalau kau nak aku, yang kau gi main dengan Maria lagi kenapa?" Soal Budi
"Aku dah tak main dengan Maria..sumpah. Lepas aku dah ada kau, aku dah tak buat benda tu dengan Maria. Cuma keluar minum sebagai kawan je" balas Reza
"Dah la kau tak payah tipu aku" balas Budi
"Tolong percaya aku Budi. Aku sayangkan kau, aku takkan buat benda tu dengan orang lain..aku takkan curang dengan kau Budi" Rayu Reza sambil memegang tangan Budi
"Habistu yang dia bagi kau kereta kenapa?" Balas Budi dan menepis tangan Reza.
"Manalah aku tau, dia kata sebab Myvi tu dah lama, selalu meragam..so dia belikan kereta baru as birthday present"
"Yelah kau..ntah-ntah kau romen dengan dia..takkan semudah tu je dia nak bagi kereta" sindir Budi
Reza terdiam seketika. Kalau ikutkan hatinya nak lempang Budi.
"Aku tak tau nak cakap apa lagi, nak bagi kau percaya..nak fitnah aku main dengan dia silakan. Aku memang tak main dengan Maria, sebab aku ada kau
Aku takkan curang..dah lah malas la nak gaduh, last-last aku jugak kalah""Nak jadi jujur pun susah. Kene fitnah lagi" tambah Reza dan menghempaskan bantal ditepinya ke lantai. Marah.
Reza meninggalkan Budi dan kebilik air. Pakaian kerjanya ditinggalkan di lantai. Pancuran air yang jatuh kebadannya dinikmati selagi boleh. Sabun digosokkan kebadannya. Setelah selesai tuala dibalut ke pinggang.
Reza mendapatkan segelas jus oren Peel Fresh didalam fridge. TV yang dibiarkan terbuka dari tadi kembali ditontonnya. Budi? Biarlah dulu. Nanti dia fikir cara lain nak pujuk Budi.
Sedang asyik dia menonton Money Heist, Budi keluar dari bilik dan terus duduk disebelahnya.
"Boy, abang mintak maaf" Budi memulakan bicara
Reza mendiamkan diri. Sengaja.
"Dengar tak abang cakap ni, abang sorry cakap bukan-bukan pasal Boy tadi" rayu Budi lagi.
Reza hanya membiarkan Budi dengan rasa bersalah. Jus oren tadi ditenguknya.
Kali ini Budi memeluknya dari tepi dengan kedua tangannya.
"Boy maafkan abang, Boy..sorry pasal tadi..abang tau Boy cuba jujur dengan abang, cuma abang je rasa sangsi bila Boy dengan Maria macam tu"
"Dah la takyah nak emosi sangat..geli lah" balas Reza sambil menolak Budi ke tepi
"Maafkan abang tak ni?" Tanya Budi. Reza hanya mengangguk sedikit
"Oh kau geli ye..meh sini"
Budi mengangkat Reza ke bilik. Tuala dipinggangnya terlucut.
"Eh Budi apa ni..tuala aku jatuh tu woi"
"Kau rileks je la macam la aku tak pernah tengok konek kau, meh sini aku nak gelikan kau"
Budi menjatuhkan Reza keatas tilam. Dia mencium bibir Reza dengan romantis. Reza cuma merelakan dibalasnya ciuman Budi.
"Bang jom tido, penat lah" ajak Reza
YOU ARE READING
Take Care, Reza
General Fiction"So, tell me apa yang special sangat pasal buah hati kau tu?" soalan cepu emas dari Khairil "Entah la" balas Reza sambil menghirup americano nya "Aii buah hati sendiri pon tak tau?" "Susah nak cakap. Bila hati kau cakap dia..I guess, that's it!" "Tu...