35- Mangsa

609 16 4
                                    


Setelah selesai tukar pakaian. Reza bergegas keluar dari premis itu. Jumpa Armand kali kedua perkara paling last. Tak tau apa yang patut dirasakannya.

"Ha macam mana pengalaman pertama yang budiman?" tanya Reza

"Aku tak sangka macam ni Boy, tak sangka ada tempat macam ni dekat Malaysia"

"Hahah..nak gi lagi tak?" Tanya Reza

"Kalau dengan kau aku nak Boy" jawab Budi. Reza hanya tersemyum.

Kereta Myvi hitamnya dibuka. Kereta baru? Masih dara, tak elok bawak tempat macam ni katanya.

"Aduhh rokok habis pulak, bang tunggu jap dalam kete..nak pegi 7E depan tu jap" kata Reza

"Yelah aku tunggu sini..belikan coke satu dahaga pulak" balas Budi

Dua botol Coke Zero diambil dari peti sejuk. Sekotak rokok LD purple diberikan cashier. Duit bertukar tangan. Reza terpaksa melalu lorong yang sedikit sunyi untuk ke keretanya. Lorong shortcut kalau ikut perkiraannya.

Tiba-tiba satu pukulan mengenainya di belakang badannya. Dia hampir jatuh tersungkur. Dua botol Coke ditangannya terlepas dari pegangan. Reza tersentak, dia berpaling ke belakang. Ada lima orang lelaki berpakaian hitam dibelakangnya.

Belum sempat apa-apa satu tumbukan singgah ke perutnya. Dia sempat mengelak sedikit, terkena sipi. Reza memberikan satu tumbukan balas ke muka lelaki tadi. Tepat mengenai hidung. Lelaki yang lain menyerangnya. Reza cuba mempertahankan diri. Tendangan dan tumbukan dilepaskannya. Ada yang mengenai mereka. Namun kali ini hayunan kayu tadi mengenai perutnya. Reza jatuh, terbaring menahan kesakitan.

Kesemua lelaki tadi mula menggasaknya. Satu tumbukan padu terkena ke matanya. Reza berpinar. Dia terbaring, cuba mencari kekuatan untuk melawan kembali. Sesekali dia menjerit kalau-kalau ada orang berdekatan terdengar. Sepakan dan tendangan bertubi-tubi singgah dia badannya. Tanpa belas kasihan. Reza cuba menahan dengan tangannya, namun tidak berjaya ditahan semuanya.

Budi yang dari tadi menunggu Reza di dalam kereta berasa pelik. Lama sangat Reza keluar katanya. Dia keluar dari kereta cuba mengambil angin. Dia terdengar suara jeritan yang agak sayup. Dia cuba mencari-cari arah jeritan itu.

Reza terbaring lemah, teruk dia dikerjakan. Memori dibelasah Shafiq dan konco-konconya 17 tahun lalu datang kembali. Begini rasanya bila tidak mampu berbuat apa-apa. Helpless.

"Dah-dah jangan sampai budak ni mati, bos dah pesan" kata salah seorang lelaki yang membelasahnya.

Lelaki-lelaki yang lain hanya menurut. Sebelum satu sepakan kearah celah kelangkang Reza diberikan lelaki tadi.

"Ni last warning untuk kau, jangan kau dekat dengan Datin Maria lagi" pesan lelaki tadi

Reza menjerit kesakitan. Terlampau sakit dan senak baginya. Lelaki-lelaki tadi hanya tergelak memerhatikan Reza. Budi yang dihujung lorong ternampak kelibat lelaki-lelaki tadi dan seorang yang berbaring dibawah menahan kesakitan. Budi menghampiri mereka.

"Woi kau buat apa tu" jerit Budi dari jauh cuba menjadi hero.

"Dah-dah jom blah" kata salah seorang lelaki tadi

Bila Budi sampai di kelibat yang berbaring menahan kesakitan tadi. Dia terkejut, itu Reza.

"Astaga, Boy" Budi masih speechless. Dia cuba memeriksa keadaan Reza. Ada darah mengalir di bibirnya.

"Siapa diorang yang pukul kau ni Boy" tanya Budi dia memerhatikan sekeliling kalau-kalau lelaki tadi masih ada. Namun mereka telah hilang dari pandangan.

Take Care, RezaWhere stories live. Discover now