Beep! Beep! Beep! Beep!Pagi-pagi lagi telefon Reza berbunyi tak henti. Hari sabtu sepatutnya tiada istilah alarm. Reza yang masih mamai mencapai telefonnya di meja sisi katil. Nama Budi dilihatnya menghantar mesej bertubi-tubi.
"Kau nak apa lagi Budi" katanya. Dibiarkan mesej itu tidak dibaca dahulu.
Kali ini ringtonenya berbunyi.
"Ahh siapa pulak call aku pagi-pagi ni..nak tido pon tak senang"
Nama Faiz kelihatan.
"Haa semekom, kau nak apa call aku pagi sabtu ni. Nak tido la gila"
"Oi, dah pukul 9 la ni" suara Faiz dihujung talian
"Kau nak apa ni? Lama tak tanya khabar ntah-ntah dah ada kahwin" balas Reza
"Takde lah saja nak bagitau, aku balik rumah malam ni, flight aku dari KK sampai malam ni"
"Ha ok la tu..dah pregnant anak Eric belum?"
"Bodo la kau Reza..eh keje baru kau macam mana?
"Hurmmm..complicated skit"
"Apsal? Ada jantan kau dah kongkek ke? Ke ada pompuan dah bagi kopek dekat kau?" Faiz sekadar bergurau
"Kau ingat aku sundal sangat macam kau ke?"
"Bukan lagi sundal dari aku ke? Hahaha"
"My boss my..."
"My apa? Tanya Faiz
"Ex"
"Maksud kau si Jaz tu?"
"Yelah siapa lagi dia sorang je ex aku..bukan macam kau dua dozen"
"Panjang jodoh kau dengan dia..ok la wey, aku kene chow... malam ni aku sampai rumah kau citer lagi...Ok bye"
"Ok Faiz..safe flight, take care. Bye"
Text dari Budi dibaca Reza.
"Salam Boy, abang nak mintak maaf pasal yang malam tu"
"Abang tau, abang salah. Abang tak patut cakap macam tu dekat Boy"
"Boy dah banyak tolong abang, abang pulak buat macam tu dekat Boy. Sorry Boy"
"Kalau Boy free harini. Boleh kita jumpa?"
"Pegi mampos!" ringkas dari Reza.
Marah dan geramnya belum reda......
"You nak tengok citer apa?" Tanya Reza
"Rom-coms movie ada tak? Kalau takde you pick je la mana-mana. I ok je" Balas Maria
"Sure you ok?"
"Yes baby boy, ambil couple seat tau. I nak gi toilet kejap"
GSC Melawati Mall tidaklah begitu ramai movie-goers. Mungkin belum waktu kemuncak orang keluar rumah pada hujung minggu.
"Reza you tengok movie dekat sini jugak ke?" Tiba-tiba Sofia muncul datang entah dari mana.
"Oh hai, Sofia terkejut I ingat siapa tadi, you look..different, you sorang je ke?"
"I dengan my friends biasalah weekend lepak-lepak, tengok wayang. You sorang je? Kalau sorang jom la join us"
"I dengan.." Maria datang menghampiri Reza.
YOU ARE READING
Take Care, Reza
General Fiction"So, tell me apa yang special sangat pasal buah hati kau tu?" soalan cepu emas dari Khairil "Entah la" balas Reza sambil menghirup americano nya "Aii buah hati sendiri pon tak tau?" "Susah nak cakap. Bila hati kau cakap dia..I guess, that's it!" "Tu...