29- Birthday Boy

674 20 0
                                    


Reza pulang lewat. Banyak kerja di office sejak photoshoot haritu. Rumahnya sudah bercahaya. Budi telah pulang.

"Assalamualaikum" bintu dibuka

Reza segera ke biliknya. Dia rimas dan melekit, seharian dengan baju pejabat.

"Eh mana Budi ni, dekat luar takde. Dalam bilik pon takde" bebel Reza sendiri.

Shower dipasang, air mencurah ke badannya yang sedang bogel dalam bilik air itu. Shampu diletakkan di rambutnya. Tiba-tiba lampu terpadam.

"Ahh shit takde letrik ke?"

Reza segera mempercepatkan urusannya. Pintu bilik air dibuka. Gelap. Seluruh rumahnya blackout.

"Happy birthday to you. Happy birthday to you..happy birthday to Boy..happy birthday to you" Budi tiba-tiba datang membawa kek yang dipasang lilin.

Reza terharu. Telah lama dia tidak diraikan begini.

"Aahh..susah-susah je bang..lagipun bukan pukul 12 lagi kan"

"Untuk kau tak susah Boy, aku nak jadi yang pertama ucap happy birthday dekat kau" Budi mencium pipi Reza

"Nah tiup lilin ni"

Reza menium lilin. Rumahnya kini kembali gelap. Ada pelukan datang dari belakang. Lehernya dikucup perlahan

"I love you, Boy"

"Love you too Budi..."

"Bang bukak lampu bang, karang kene tangkap basah pulak, dah la baru lepas mandi ni" gurau Reza

"Romantik jugak Budi ni..ingat macam robot je" monolog Reza

Lampu dibuka. Ada makanan dan air diatas meja yang disediakan Budi. Kek tadi diletakkannya disitu. Budi hanya memakai boxer. Sejak Budi berpindah ke situ, mereka masih belum melakukan aksi kelamin. Reza hanya menanti hint dari Budi.

"Ahh sexy pulak dia malam ni, bil air aku dah la tertunggak lama dah ni" monolog Reza

"Boy jom makan..penat aku masak untuk kau ni"

"Laa kau masak ke semua ni..so sweet la bang"

"Ye la bila lagi, aku nak sweet-sweet dengan bini aku" gurau Budi.

"Jap la bang, nak pakai seluar, baju jap"

"Ahhh takyah lah, bukan ada orang pon. Aku dengan kau je..macam tak biasa" Budi memberi jelingan nakal

"Ni ayam panggang, mashed potato, sayur, nasi ni semua abang masak ke?"

"Yelah. Penat aku google satu-satu. Sedap tak sedap, tak tau la..try la rasa"

Sesudu mashed potato dimakannya. Ekpresi muka Reza cuba menahan sesuatu. Terlampau masin.

"Sedap kan?" Tanya Budi

"..hurmm sedap sangat bang..terer abang masak" Reza menipu

"Nah makan lagi"

Budi kemudian menyudukan mashed potato itu kemulut Reza. Reza terpaksa. Budi kemudian menyudukan kemulutnya. Dia berlari ke singki dapur, membuangnya kembali dan mencuci lidahnya.

"Boy, apsal kau tak cakap masin gila"

"Serba salah bang..penat abang masak...hahaha"

"Dah la tak yah makan yang tu..makan yang lain"

"Nak makan abang boleh?" Reza selamba.

Budi mendekati Reza. Krim kek tadi disapu sedikit ke dadanya.

Take Care, RezaWhere stories live. Discover now