"Hayır ben Yaşar ile evlenmeyeceğim."Fatma ilk defa babasından gözlerini kaçırmıyor,konuşurken kekelemiyordu.
Haşim öfkeli ve alaycı gözleriyle karşında oturan kızını izliyordu şimdiye kadar çocuklarının ve çeresindeki insanların kimlerle evleneceğine kendisi karar vermişti ve 18 yaşındaki kızının bu düzeni bozmasına izin vermeyecekti.
Haşim öfkeli ve alaycılıkk dolu olan sesiyle"Peki sen kimle evlenmek istiyorsun?"
Fatma'nın gözleri bir saniyeliğine bile olsa bahçedeki tahtada oturan gence kaydı ve babası fark etmemesi için gözlerini geri çekti ama geç kalmıştı babası çoktan bu bakışmayı fark etmişti.
Alay ve öfke dolu sesiyle"Dur ben tahmin edeyim bizim çoban'ın oğlu Mustafa'yla mı evlenmek istiyorsun?"
Fatma korku dolu gözlerle babasına bakarak"Ne olur ona zarar verme."
Haşim bir hışımla oturduğu divandan kalktı.Kızının yüzünü serçe sıkarak"O kim ki benim gibi biri ona zarar versin."
Fatma ise öfke ve tiksinme dolu bakışlarla babasına bakarak"Haklısn baba senin gibi biri ancak kendi evlatlarına zarar verir."
Babası öfke dolu sesiyle"Sus"diye kükredi ve olup biten her şeyi sessiz bir şekilde izleyen oğluna döndü.Haşim her zaman kendisi kadar cesur ve korkusuz oğullar isterken Allah ona korkak bir oğul ve ailesinin itibarını zerre kadar umursamayan bir kız evlat vermişti.
"Kardeşini odana çıkart ve yarın hoca gelip nikahı kıyıncaya kadar odasndan çıkmayacak."
Fatma bahçede kurbanlık bir kuzu gibi kesilmeyi bekleyen Mustafa'ya bakıyordu.Abisi onu kollarından tutup kaldırmak istese de Fatma yerinden kımıldamıyordu.
Babasının öfke dolu olan sesiyle"Mustafa'yı çağrın"dediğini işitti.Bir şeyler yapması gerekiyordu babasının,Mustafa'ya zarar vermesini önlemeliydi.
Fatma"Bir dakika"diye bağırdı ve odadaki bütün gözler ona döndü.Fatma ise ilk defa kendini bu kadar korkusuz ve cesur hissediyordu.Bunun sebebi babasına karşı çıkmasının verdiği heyecan duygusundan mı yoksa Mustafa'ya duyduğu derin aşktan mı olduğunu bilmiyordu ama bu duyguyu çok sevmişti.
Haşim boğuk sesiyle bir kahkaha attı.18 yıldır sesini çıkartmayan kızı bu gece babasının karşısında arslan kesilmişti.Haşim kızının kollarını tutan oğluna"Bırakın"diye emretti.Kollarındaki kuvvetin kalkmasıyla Fatma yere yapıştı ve dudağının kenarından kan akmaya başladı ama akan kan bile Fatma'yı korkutmuyor cesaretine cesaret katıyordu.
"Konuş"diye emretti Haşim.
"Tamam evleneceğim Yaşarla ama bir şartım var"
İhsan şaşkınlık dolu gözlerle kızkardeşine bakıyordu o bir erkek olduğu halde babası herhangi bir konuda şart koymamış aksine ne derse kabul etmişti.
Haşmet şaşkınlıkla kızkardeşini izleyen oğluna hayalkırıklığına bakıyordu.Her zaman oğlunun bu kadar cesaretli olmasını istemişti ama oğlu her zaman her türlü konuda savaşmaktan kaçıp teslim oluyordu ve oğluna bir ders vermek istedi.
"Söyle ne istiyorsun?"
Fatma bahçedeki tahtada oturan sevgilisine baktı ve Mustafa'yı ne zaman yüzünde oluşan gülümsemeyle"Ona dokunmayacaksın."
Kızının başka bir adamı bu kadar çok sevmesi Haşmet'in öfkesini kabartıyor bir çoban'ın oğluna zarar vermek istiyordu.
"Onu neden bu kadar çok seviyorsun?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yüreğim yangın yeri
RomanceBize anlatılan töre hikayelerinde kız ve erkek zorla evlendirilir,oğlan kıza bir sürü zorbalık yapar ama iyi niyetli kızımız bu zorbalıklara katlanır ve sonunda erkek ve kız aşık olur, bir sürü olay yaşarlar ve hikayenin sonunda mutlu sona kavuşurla...