Leyla'nın evlenmeyi kabul ettiği haberi konakta bir bayram havası yaratmıştı.Haşim her zaman ki gibi istediğini elde etmenin verdiği sevinçle hane halkını akşam yemeğinde bir araya toplamak istemişti ama Oğuz,Leyla'ya duyduğu mahcubiyetten dolayı konağa ayak basmak istememişti.
Haşim bir Haşmetoğluna yakışacak olan gösterişli bir düğün yapmak istiyordu böylece tüm ŞanlıUrfa halkı bir kez daha Haşmetoğularının kudret ve gücüne tanık olacaktı.
Haşim yemeğini bitirdikten sonra ailesinin itibarı için Şahkıranların oğluyla evlenmeyi kabul eden torununa gurur dolu bakışlarla bakıyordu.
"Leyla benden sana açık çek düğün ve nişanınla ilgili ne istiyorsan sipariş edip alabilirsin.Bir kez daha Şahkıranlar başta olmak üzere bütün ŞanlıUrfa gücümüze şahit olacak."
Leyla,dedesinin ölüm kokulu olan bu düğünü kendi gücünü gösteren bir tören yapmasına engel olarak dedesinden intikamını alacaktı.
Leyla soğuk bir sesle"Hayır,ne nişan ne de kına olucak sadece bir nikah"
Haşim karşısında durmuş ona karşı çıkmaya çalışan hadsiz torununa bakıyordu nasıl olurda bir Haşimoğlu düğünsüz sade bir nikahla evlenirdiki?
Haşim kızgın bir sesle"Sen bizim itibarımızı hiç düşünmüyorsun."
"Ne itibarından bahsediyordun sen dede?"Leyla kendini göstererek"Siz benim hayatımı mahvettiniz."
Haşim sinirden köpürüyordu.nasıl olur da torunu ona koskaca Haşmet ağanın sözünü karşı geliyordu.
" Kızım ben senin hayatını kurtardım.Evleneceğin aile bizden sonraki en zengin ve saygın aile."
Leyla,dedesine acıyan gözlerle bakmıştı.Para önemliydi Leyla bunun farkıydaydı ama evlenmek için paranın yanında aşk ve sevgi de olmalıydı.
"Dede şimdiye kadar neyi düzeltin?"Leyla etrafını göstrerek"Bu evde yıllardır herkes kendi dünyasında acı çekiyor."
Serhan,kardeşinin dediği her lafa katılıyordu.Küçükken,annesinin haç kere ağlayarak yatağa girdiğine şahit olmuştu.Babası ise Leyla'nın doğumuna kadar eve ayda yılda 1 kere uğruyordu.Serhan 6 yaşına kadar dedesini babası olarak biliyordu.
"Leyla"diye araya girmek istedi Serhan ama dedesi keskin ve net sesiyle Serhan'ı durdurdu.
"Bırak Serhan,Leyla Hanım ne şikayeti varsa dile getirsin."
Serhan da dedesinin ne mal olduğunu biliyordu ama sonuçta bu yaşına kadar ona dedesi babalık yapmıştı onun böyle üstüne gidilmesine izin veremezdi.
"Olmaz dede"Serhan karşısında duran babasının gözlerinin içine bakarak"Bunca yıl bize babalık dede senin böyle üstüne gelinmesine müsaade etmem."
Leyla'yı neden kimse anlamak istemiyordu?Kalbinde başka bir adam varken nasıl başka bir adama davullu zurnalı varabilirdi.
"Abi"dedi çaresiz bir sesle Leyla.
Abisi ise gözlerini kaçırdı Leyla'dan.Ne zaman Leyla'nın gözlerine baksa vicdanı onu bir iple boğuyordu sanki.
"Dedem haklı yarın bu evde kına gecesi yapılacak.Hazırlıklar başlasın."
Serhan odadan çıkarmaz içindeki yangının sönmesi için kendini dışarıya attı ama içindeki yangın sönmek yerine daha da artıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yüreğim yangın yeri
RomanceBize anlatılan töre hikayelerinde kız ve erkek zorla evlendirilir,oğlan kıza bir sürü zorbalık yapar ama iyi niyetli kızımız bu zorbalıklara katlanır ve sonunda erkek ve kız aşık olur, bir sürü olay yaşarlar ve hikayenin sonunda mutlu sona kavuşurla...