Vazgeçiş

1.1K 52 2
                                    

24 YIL ÖNCE

Aşk ne kadar garip bir şeydi bir insanı sevmek için illa acılara katlanmak mı lazımdı?Niye sadece mutlu olunmuyordu?Uzanabilecek kadar yakın olup kalp ile bu kadar uzak olmak mümkün müydü?

Gülseren aklındaki cevapsız sorularla kocasının içki kokan nefesi ve başka bir kadının parfümü ile dolu gömleğiyle yanında yatıyordu.

Gülseren bu ikinci kadını ilk öğrendiği zaman konağı terk etmek istemişti ama kayınpederi onu karşısına alıp çocukları için konakta kalması gerektiğini söylemişti.Çocukları sulu gözleriyle annelerine sıkıca sarılmış ne olur bizi bırakma anne diye ağlamışlardı.Kocası ise sesini bile çıkartmamış ne kal ne de git demişti.Ertesi gün Gülseren'e dokunmak istemişti ama Gülseren ilk defa kocasını redetmişti.Ondan sonra kocasıyla aylarca odası ayrı odalarda yatmışlsrdı taki tekrardan kayınpederi olaya el atıncaya kadar.

Gülseren kocasıyla tekrardan aynı yatağa paylaşmaya başladığında kocası artık o kadının varlığını bile gizlemiyordu.Buna rağmen kocası hala Gülseren'le beraber olmak istiyordu.Aldatma olayından sonra kocasıyla tekrardan beraber olduğunda bütün gece tuvalette istiğfar etmişti kocası kıymetli uykusundan uyanıp yanına gelmeyi bırak nasıl olduğunu bile sormamıştı.

Gülseren o günden sonra çocuklarını toplayıp annesi ve abilerinin yaşadığı konağa geri dönmüştü. 2 gün geçtikten sonra yengeleri ağız birliğine varmış gibi sürekli ne zaman evine döneceğini soruyorladı.

Annesine kocasının yaptıklarını anlattığı zaman annesi kızgınlık dolu bir sesle kızına bu yüzden evini mi dağatıcaksın diye hesap sormuştu.Gülseren gururumu kırdı dediğinde ise annesi erkektir aldatır diyerek damadını savunmuştu.Gülseren dönmeyeceğim diye inat ettiğinde annesi zaten kendisinin bu evde fazlalık olduğunu eğer o da bu eve gelirse gelinlerin huzursuzluk çıkartacağını söylerek ertesi gün Gülseren'ini konağa geri döndürmüştü.

Gülseren rahmetli babasının evinden kovulduğunda onu yine kayınpederi alıp konağa geri götürmüş ona bu konağın kızı olduğunu bu konaktan gidecek birisi varsa o da bu haltı yiyen oğlu olduğunu söylemişti.

Ayhan,babasının mal varlığından olmamak için boşunma konusunu açamıyordu ama her hareketiyle artık karısını istemediğini belli ediyor çocuklarına kötü davranıyor hatta bir kere Gülserenle boşanamamasının verdiğiyle sinirle Oğuz'a el kaldırmıştı bunu gören kayın pederi en sevdiği torununa kalkan bu eli karşılıksız bırakmamış bir ay boyunca oğlunu ne eve ne de iş yerine sokmuştu bir ay boyunca parasız kalan oğlu konağın kapısının önünde 2 hafta boyunca yalvarmıştı sevdiği adamın bu hallerine dayanmayan Gülseren kocasına yardım etmek istemişti ama daha konağın iç kapısına varamadan kayınpederi tarafından odasına yollanmıştı fakat torunlarının ısrarlarına daha fazla karşı koyamamış oğlunu konağa geri almıştı.

Ayhan o günden sonra daha da sessizleşmiş oğlu Oğuz'un gölgesinde yaşamaya başlamştı.Oğuz daha 10 yaşını doldurmadan babasının yerine geçmiş kendi daha küçük bir çocukken kardeşlerine babalık yapmaya başlamıştı.Ayhan da bu durumu fırsat bilip ailesinden iyice kopup o kadının evine iyice yerleşmişti ama babasının korkusuna bu eve hafta da 3 gün anca uğruyordu.

Gülseren bunlara rağmen çocuklarının üzülmemesi için elinden geleni yapıyor kayınpederi ise elinden geldiğince torunlarına babalık yapıp onların hiçbir şeyden eksik kalmaması için kocasından daha da çok çabalıyordu.

Gülseren evdeki herkesin uyuduğundan emin olunca üstüne sabahlığını girip içki kokan odayı terk etti.Kızının odasına koyduğu tek kişilik yatağa yattı.Kocası eve geldiği zaman ev halkı uyuduktan sonra kızının yanına çıkıp uyuyordu.Kocası olan kırgınlığı hala geçmemişti.

Yüreğim yangın yeriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin