Oğuz sinirli bir halde etrafta dolaşıyordu.Kafasını kurcalayan bir sürü soru vardı.Babası neden bütün hisselerini İbrahim'e devretmişti?Leyla nerelerdeydi?O Boran denilen şerefsiz nasıl hala kız kardeşi üzerinde hak talep edip onu ailesinden uzaklaştırabiliyordu?
"Baba"dedi Oğuz ağzında yabancı gibi duran kelimeyle konuşmaya başladığında salondaki bütün gözler şaşkın bir halde ona dönmüştü.Oğuz kendisine dönen bakışlara aldanmadan konuşmaya devam etti."Anlat bize artık neler oluyor?İbrahim Amca ne biliyor da sen hisselerini ona devredecek korkuttu."
"Leyla'nın annesi hakkındaki gerçekleri itiraf etmesinden korkuyor"dedi Gülseren yıllardır içini kemiren sırrı itiraf etmenin verdiği rahatlamayla.
"Gülseren"dedi Ayhan uyaran bir sesle.
"Ben artık tehdit edilmekten yoruldum.Ben utanılacak bir şey yapmadım ben sadece babası ve dedesi tarafından öksüz bırakılan bir çocuğa sahip çıktım"dedi gözlerinde daha önce kimsenin görmediği bir başkaldırı ile.
Oğuz anne ve babasının konuşmalarından hiçbir şey anlamıyordu.Annesi kime sahip çıkmıştı?Babası ve dedesi bu sefer hangi ocağı söndürmüşlerdi?
"Bize de anlatsanız artık neler olduğunu?"dedi Oğuz,aklını kurcalayan sorulara bir an önce cevap bulabilmek için sabırsızlık dolu bir sesle.
Ailesinin geçmişi öğrenmesinden delicesine korkuyordu Ayhan çünkü gerçekler ortaya çıktıktan sonra ailesinin üzerinde zar zor olsa da kurduğu bütün otoriteyi kaybedecekti.
Ayhan,Gülseren'in konuşmasını engellemek için son kez çaresizlik dolu bir sesle"Gülseren"dedi ama Gülseren bu sefer susmayacak bütün gerçekleri çıplaklığıyla birer birer ortaya dökecekti.
"Babanız,Serhad'ın doğumundan 4 yıl sonra babanız Gülizar adında bir kadınla beraber olmaya başladı."
Oğuz içinden Gülizar diye tekrar etti içinden bu isim ona annesinin gözünden akan yaşları hatırlatıyordu.Küçükken konakta bu isim geçtiğinde annesinin kendisini odalara kilitleyip saatlerce ağladığını,babasının dedesiyle olan kavgaları geldi gözünün önüne.
"Gülizar,daha sonra babanızdan hamile kalmış ben de ondan 3 ay sonra 4.çocuğuma hamile kaldım.Gülizar 9 ayını tamamlayıp Berfu diye sağlıklı bir kız çocuğu dünyaya getirdi ama ben"Gülseren yıllar öncesi kalbinin en uzak köşesine sakladığı acıyı dile getirirken sesinin titremesine engel olamadı."6 aylıkken çocuğumu doğurmak zorunda kaldım ve maalesef kızım 1 hafta bile dayanamadan öldü."
Oğuz ve kardeşleri duyduklarından sonra birbirine şok olmuş bir yüz ifadesiyle bakıyorlardı.Nasıl olurdu?eğer kızkardeşleri ölmüşse o zaman Leyla.
"Evet"dedi anneleri çocuklarının aklındaki soruya cevap verircesine."Ben kızımı kaybettikten sonra dedeniz bir bebekle hastane odama geldi ve bebeği benim kucağıma bırakıp"Bundan sonra senin kızın bu olacak"dedi.
"İlk başlarda kabul etmedim Berfu'yu bana o kadını hatırlatıyordu.Onun gibi kokuyor,onun gibi bakıyordu.Ondan kurtulmak istiyordum sonra kapının önünde bekleyip çocuğu için ağlayan kadını gördüm.Bu Berfu'dan kurtulmak için son şansımdı.Bir gün konaktan gizlice çıkıp çocuğu annesine geri verdiğimde ikisinden de kurtukduğumu da sandım ama akşama doğru dedeniz battaniyesi kana bulanmış bir bebekle içeriye girdi"Gülseren nefes almak için sustuğunda salonın ne kadar sessiz olduğunu fark etti.
Herkes Gülseren'in ağzından çıkacak kelimeye odaklanmıştı."O kız Berfuydu ya da sizin bildiğinzi adıyla Leyla'ydı.Benim öfkem yüzünden bir gece de öksüz kaldı.Babanın sevdiği kadına sahip çıkamaası yüzünden bir gece öksüz kaldı.Dedeniniz sırf sözünü dinlemeyen oğlu ve sevgilisine bedel ödetmek için bir gece de öksüz kaldı Leyla."
"O yüzden mi onu bu kadar çok sevdin baba?Sevdiğin kadından doğdı diye mi?"Berfin küçüklükten beri babası tarafından sevilmemenin verdiği kırgınlıkla.
"Kızım"dedi Ayhan ona sevgi veremediğinin farkındalığının getirdiği ezikle.
"Leyla benim kızkardeşim hiçbir gerçek bunu değiştiremez.Onu ben büyüttüm.Hastalandığı zaman kucağımda ben hastaneye taşıdım.O ipek saçlarını ben tarayıp ben ördüm"dedi Oğuz kendisi babalık nedir bilmezken en küçük kardeşlerden birine babalık yapmıştı.
"Leyla benim de kızkardeşim"Babasına aşağılayıcı bakışlarını dikip konuşmaya devam etti Serhad."O benim oyun arkadaşım,sırdaşım,öğrencim.Onunla arama kimse giremez"dedi.
"Leyla benim de kızkardeşim"dedi Berfin erkek kardeşlerinin arkasından"Ne kadar anlaşamasak da sürekli tartışsakta o benim kız kardeşim ve onunla arama kimse giremez"
"Ama"dedi Oğuz öfkeleri bakışlarını babasına dikerek"Bir kez daha senin gibi bir babaya sahip olduğum için utandım.Hadi annemizi sevmediğin için bize sahip çıkmadın peki o kadına neden sahip çıkmadın?"diye sordu.
"Haklısınız hepsi benimm hatam ama ben"
Aynı bahaneleri dinlemekten sıkılan Oğuz babasının lafını yarıda kesip"Biz artık haklı olmaktan yorulduk Leyla bulunur bulunmaz onu da alıp buralardan gideceğiz "dedi.
Selamun aleyküm daha önce de bahsettiğim gibi sınavlarımdan dolayı Aralığın 12'sine kadar yeni bölüm atmayacağım onun yerine alıntılar atacağım
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yüreğim yangın yeri
RomanceBize anlatılan töre hikayelerinde kız ve erkek zorla evlendirilir,oğlan kıza bir sürü zorbalık yapar ama iyi niyetli kızımız bu zorbalıklara katlanır ve sonunda erkek ve kız aşık olur, bir sürü olay yaşarlar ve hikayenin sonunda mutlu sona kavuşurla...