AİLE

307 14 1
                                    

Kerim,Antalya'dan ayrılmadan önceki gece nişanlısını ve ailesini de ziyaret edip vedalaşmak istemişti ama kayınpederi bütü gece damadının yapacağı ziyaretten memnun olmadığını belli eden bir suratla oturmuştu.

Naz ve kayınvalidesi Gül hanım ortalığı yumuşatmaya çalışsada kayınpederi Kemal Bey'in yüzündeki ifadede hiçbir değişiklik olmamıştı.

"Bakın"demişti en sonunda bu bakışlara daha fazla katlanmak istemeyen Kerim"Sizin Yavuz babamla yakın arkadaş olduğunuz için böyle bir ifade takındığınızı biliyorum ama benim öz babamı görmeye hakkım var"

Kerim'in laflarından sonra ortalığın karışmasından korkan Naz ve kayınvalidesi Gül Hanım endişe dolu bir ifadeyle Kemal Bey'e  bakarken Kemal Bey onları şaşırtarak son derece sakin bir sesle,"Oğlum senin Nazla evlenmene izin vermemin en büyük sebebi neydi biliyor musun?"diye sormasıyla Kerim bir anlık konunun değişmesine anlam veremesede bilmiyorum anlamında kafasını sallamasına üzerine Kemal Bey cümlesini devam etti.

"Biricik dünya güzeli kızımla evlenmene izin vermemin en büyük sebebi Leyla ve Yavuz idi.Onlar öyle iyi insanlardı ki öz  babanın onlara yaptığı onca şeye rağmen sırf sen öz babandan nefret etme diye sustular"

"Öz babam onlara ne yaptı ki?"diye sordu Kerim ve biraz düşündükten sonra"Eğer evlenmelerine engel olduğu zamanı söylüyorsanız"

Kayınpederi,cümlesini devam ettirmesine izin vermeden alaycı bir kahkaha attı ve"O kadar cahilsin ki"dedi.

"Baba"diye uyardı Naz daha fazla ileri gitmemesi için ama babasının yüzünde gördüğü çok nadir bir ifadeden dolayı sustu.

"Sen karışma Naz burada herkes eteğindeki taşları döküyor sadece"dedi Kayınpederi,Kerim'i meraktan çatlatırken kendisi ssukunetini korumaya devam ediyordu.

"Siz anlatın efendim"dedi Kerim meydan okuyan bakışlarını kayınpederine dikerken"Anlatın ki cahilliğim ortadan kalksın"

"İnan oğlum"dedi kayınpederi,damadının tecrübesizliği ve cahilliği karşısında olabildiğince anlayışlı bir sesle"Sana her şeyi  anlatmak  isterdim ama annene söz verdiğim için hiçbir şey anlatamıyorum ama istersen öz babana,annenin neden senin ismini Kerim koydu diye sor"

"Soracağım efendim"dedi Kerim,öz babası hakkında daha da meraklanırken.

.............................................................................

Naz,sevdiği adamın kolları arasında onsuz geçireceği günlerin yükünü hafifletmek amacıyla kokusunu iyice içine çekti ama babasının dediklerinden sonra aklı karışıktı.Babası kimse hakkında gerek görmedikçe kötü konuşmaz kendi  çocuklarınınn kararlarına bile karışmayan adam bu akşam kendi  kurallarından ödün  vererek resmen Kerim'in babasıyla görüşmemesini istemişti.

Gerçekten Kerim'in  öz babası,babasının ima ettiğii kadar kötü bir adam mıydı?Öyleyse Kerim'e ne olacaktı?Sevdiği adam hayalkırıklığının en kötüsünü yaşarken Naz onu nasıl teselli edecekti?

Aklındaki bu sorularla beraber sevdiği adama daha da sokuldu.Gece sıcak olmasına rağmen Naz üşüyordu.

"Sence baban haklı mı?"diye sordu Kerim,sevdiği kadının düşüncelerini sözcüklere dökerken.

"Bilmiyorum ama babam gerek görmedikçe insanların hayatına karışıp onların kararlarına müdahale etmez"dedi Naz düşüncelerini dile getirirken sevdiği adamı kırmamayı ümit etti.

Kerim, kayınpederi Kemal'i küçüklüğünden beri tanıyordu.bu hayatta ona en büyük desteği veren insanlardan biri olmasına rağmen  bugün yanında olmaması cesaretini kırıyor babası hakkındaki gerçekleri öğrenmekten korkuyordu.

Yüreğim yangın yeriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin