Yavuz,hayatında ilk kez sabah kahvaltısını ailem dediği insanlarla yapmanın mutluluğuyla sık sık kahvaltı etmeyi kesip ailesini izliyordu.Kerim her güldüğünde Yavuz gülümsüyor; Leyla suratını astığında Yavuz'a suratını asıyordu.
Leyla,Yavuz'un her bakışını yakaladığında ona bunu yaşatan babasına karşı içi nefret doluyordu.Bu kadar güzel bir kalbe sahip insanı nasıl bu kadar kırabilmişti?
"Anne"dedi oğlu Leyla'yı sakinleştiren o masum sesiyle.
"Efendim oğlum"dedi Leyla,oğlunun saçlarını okşarken.
"Anneannemi görmek istiyorum"
"Daha anneannenle ayrılalı bir gün bile oldu"dedi Yavuz,Kerim'in anneannesine olan özlemine şaşırarak.
"Olsun"dedi Kerim mızmızlanarak"Anneannemi görmek istiyorum"
"Oğlum artık anneannenle beraber yaşamayacağız bu yüzden anneannesiz yaşamaya alışman lazım"
"Banane"dedi Kerim inatçı bir sesle.
"Kerim"dedi Leyla oğlunu uyaran bir ses tonuyla"Seninle, benimle inatlaşman konusunda ne konuşmuştuk?"
"Ama anne"diye Kerim itiraz etmeye çalışsa Leyla konunun kapandığını belli eden bir sesle"Kahvaltını et Kerim yoksa okuluna geç kalacaksın."
Kerim'in üzülmesine dayanamayan Yavuz"Leyla"dediği an Leyla'nın öfkeyle kalkan bakışları Yavuz'u susturmaya yetmişti.
Yavuz,Kerim'in kahvaltı takındığı ifadeden dolayı araba da endişeli bir ifadeyle Kerim'i izlerken Leyla'nn telefonu çalmasıyla Yavuz bütün dikkatini karısına vermişti.
"Efendim anne"dedi Leyla.
Annesinin,anneannesiyle konuştuğunu duyan Kerim oturduğu koltuktan"Anneanne"diye seslendi.
"Evet,anne"dedi Leyla,oğlunun neşeli çıkan sesine gülümsemeden duramadan"Senin sesini duyduya şakımaya başladı"
Telefondan gelen gülme sesiyle Kerim'in de gülümsemesi bütün yüzüne yayılmış ve dikkatli bir şekilde telefonu dinlemeye başlamıştı.
Telefondaki ses kısıklaşmış Leyla'nın yüzündeki ifade de gülümsemeden endişeli bir ifadeye dönünce Yavuz ağzını oynatarak"Ne oldu?"diye sorduğunda Leyla,Yavuz'un vereceği tepkiden çekinerek"Annemler bizi bu akşam yemeğe çağırıyorlar"dedi.
Kerim arkadan"Gidelim"diye sevinç çığlıkları atsa da Leyla,Yavuz'u istemediği bir ortama sokmak istemediğinden annesinin duymasını engellemek amacıyla kısık bir sesle"İstersen gitmeyebiliriz"dedi ama Yavuz sırf oğlunun yüzündeki o gülümseme için ağzını "Gidelim"diye oynattı.
Leyla telefonunu tekrardan kulağını dayayarak"Tamam anneciğim bu akşam sizdeyiz"deyip telefonu kapattı ve tedirgin bir ifadeye bürünen kocasını rahatlatmak amacıyla minnet dolu bir gülümsemeyle kocasının yanağını okşadı.
Bu okşamalarla biraz daha rahatlayan Yavuz,Kerim'in yolu izlemesini fırsat bilerek Leyla'nın yüzünü okşayan elini öptü.
Yavuz'un kendisini öpmesiyle yüzü kıpkırmızı olan Leyla elini hemen geri çekti ve Kerim görmesin diye yolu izliyormuş gibi davranmaya çalıştı ama annesinin kıpkırmızı olan suratını gören Kerim"Anne yüzün neden yüzün kızardı?"diye sorduğunda Yavuz gülümsemesini engellemek amacıyla öksürmeye başladığında Leyla düşmancıl bakışlarını kocasına attı ve ima dolu bir sesle "Sıcaktan"dedi.
Leyla'nın bahanesi karşısında daha fazla gülümsemesine engel Yavuz erkekçe bir kahkaha koyduğunda Leyla daha çok kızardı ve arabanın camını sonuna kadar açıp serinlemeye çalıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yüreğim yangın yeri
RomanceBize anlatılan töre hikayelerinde kız ve erkek zorla evlendirilir,oğlan kıza bir sürü zorbalık yapar ama iyi niyetli kızımız bu zorbalıklara katlanır ve sonunda erkek ve kız aşık olur, bir sürü olay yaşarlar ve hikayenin sonunda mutlu sona kavuşurla...