YÜREĞİM YANGIN YERİ 2

509 30 0
                                    


                                                                           EL KIZI



Dedesi sinirli bir halde Oğuz'un karşısına dikiliyordu."Yeter artık bu kadar beklediğim yarın benim uygun gördüğüm bir kadınla evleneceksin"dedi.

"Hayır,dedi ,dedesinin karşısına meydan okurcasına dikilip"Ben,Ayşe'den başka hiçbir kadını kabul etmem

"Soyumuz ne olacak?Onu hiç düşündün mü?" Oğuz'un bencilliği karşısında suçlayıcı bir sesle sordu.

"Serhad var,Yasin var o çok kıymet verdiğin soyun onlardan da devam edebilir"dedi  Oğuz soy saçmalığını dinlemekten  bıkmış bir sesle

"Benden sonra bu ailenin başına sen geçeceksin bu yüzden sana bir erkek çocuk şart"dedi emredici sesiyle.

"Bundan daha kolay ne var dede?Ailenin başına Serhad veya Yasin geçer"dedi Oğuz,aşkı için her şeyi terk etmeye karar vermiş bir sesle.

"Sen"dedi dedesi kendisinin verdiği karara karşı çıkan torununun hadsizliği karşısında kızgınlık dolu bir sesle" Bir Elkızı için beni seni yetiştiren atanı kenara mı atıyorsun?"

"Evet,dede onun için kendimden bile vazgeçerim"dedi aşka sahip çıkmanın verdiği kararlı bir sesle.

"Yazıklar olsun sana,sana verdiğim emeğe"dedi dedesi hayalkırıklığıyla dolu sesiyle.

Oğuz,bir zamanlar baba gözüyle baktığı dedesinden duygu lafları göğsünü gererek avuçladı.Ayşe'si duyup üzülmediği sürece problem yoktu.Onun gözünden akan bir yaş için Allah'a yemin olsun bütün dünyayı yakardı.

"Git"dedi dedesi kızgınlık dolu sesiyle"Git ve bir daha geri gelme"

Bu evin genel kuralıydı.Eğer Haşmet Haşimoğlu'nun sözünü dinlemezseniz bu çatı altında barınamazdı.

"Gideceğim dede zaten ben de bu konakta daha fazla kalamazdım ama senden son bir kez bir şey istiyorum"dedi Oğuz,dedesinin bütün laflarına rağmen hiçbir kırgınlık hissetmiyordu.

"Nedir?Yosa şirketteki hisselerin dursun mu istiyorsun?"dedi paranın verdiği güçten dolayı ukala bir ses tonuyla.

"Hayır,dede şirkette,konakta,malın mülkünde hepsi sen de kalsın tek ricam bu konaktan ayrılmadan önce senin elini öpüp helalleşmek istiyorum çünkü sen benim için bir dededen daha fazlasın"dedi Oğuz,küçükken ona bakan,onunla oyunlar oynayan,onun başına okşayan dedesiyle helalaşmadan hiçbir yere ayrılamazdı.

Dedesi onun için oğlundan daha kıymetli olan torunun ricasını kıyamayıp elini uzattı.Kendisine uzatılan öpüp başına koydu ve saygılı bir sesle"Benim hakkım sana helal dede,umarım seninde hakkın bana helaldir"dedi ve arkasında babasını ve kardeşlerini bırakıp odadan dışarıya çıktı.

Dışarı çıktığında koridordaki masada endişeli bir halde oturan karısının yanına doğru ilerledi.Ayşe kocasını görünce oturduğu sandalyeden kalkıp meraklı bir sesle"Ne oldu?Ne konuştunuz?Çok mu kızdı sana?"diye art arda sorular sordu.

Oğuz,karısını ne zaman görse yüzünde otomatikten beliren bir gülümsemeyle"Yavaş ol hatun,senin korktuğun hiçbir şey olmadı aksine senin sevineceğin bir gelişme yaşandı.Bugün bu konaktan ayrılıyouz"dedi.

Kocasının ailesine olan düşkünlüğünün farkında olan karısı"Benim yüzümden mi ayrılıyorsun evinden?"diye sordu kendini suçlu olarak gördüğü bir sesle.

"Hayır, ben kendi rızamla ayrılıyorum"dedi ve karısına elini uzatarak"Bugünden sonra fakir olacak bir adamla gelir misin?"

Ayşe,kocasının kendisine uzattığı elini sıkıca sıkıp"Seninle sonu ölüm bile olsa her yere gelirim"dedi aşk dolu bir sesle.

O gün iki sevdalı aşkları dışındaki her şeylerini konakta bırakıp birlikte yeni bir yolcuğa yelken açtılar


Selamun aleyküm aslında 2.kitabı 15 tatilde paylaşacaktım ama bugün yılbaşı olduğundan dolayı bu alıntıyı size hediye etmek istedim.

Yüreğim yangın yeriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin