29. Luku

134 17 3
                                    

Ginny Weasley

Hermione ja Draco ilmestyvät Suureen Saliin lounaalle kylki kyljessä, Hermionen käsivarsi Dracon vyötäisillä, Dracon käsivarsi Hermionen harteilla.

Virnistän. Hermione saa kaikessa rauhassa yrittää vakuutella minulle, että hän ja Draco ovat vain hyviä näyttelemään. En usko hänen selityksiään hetkeäkään. Alun kankeuden jälkeen heidän yhdessäolonsa on muuttunut suorastaan epäilyttävän luonnolliseksi.

Koko Suuri Sali kääntyy jälleen katsomaan heidän saapuessaan.

"Antaa mennä, Hermione!" kannustan mielessäni. Nyt on hyvä hetki vakuuttaa kaikkia vielä vähän lisää.

Miltei kuin olisi kuullut ajatukseni, Hermione nousee varpailleen, painaa nopean suukon Dracon poskelle ja lähtee sitten kävelemään minua kohti. Draco kääntyy ympäri ja suuntaa kohti Luihuisen pöytää, mutta ehdin nähdä hennon punan hänen poskillaan.

"Hei, Granger!" kuulen McLaggenin huikkaavan.

Ei taas. Miksi se ääliö ei tajua pysyä poissa?

Hermione jatkaa matkaansa, kuin ei olisi kuullut mitään.

"Granger!" McLaggen huikkaa uudestaan, tällä kertaa kovempaa.

Hermione kääntyy ärtyneenä katsoaan häntä.

"Mitä sinä haluat?" Hermionen ääni on kylmä ja välinpitämätön. Hän osaa halutessaan olla ihan hiton pelottava.

"Sinut tietysti", McLaggen vastaa katsellen parasta kaveriani ahnaasti.

Pomppan ylös pöydästä ja harpon Hermionen luokse.

"Hyi helvetti!!" sähisen McLaggenille. "Yksikin sana vielä ja minä kiroan sinut niin huolella, ettei edes oma äitisi tunnistaisi sinua!"

"Ensinnäkin, McLaggen", Hermione sanoo syvää inhoa tihkuvalla äänellä. "Minulla on poikaystävä. Ja-"

"Mitä? Kuka muka?" McLaggen kysyy. Eikö hän oikeasti ole vielä kuullut?

"Minä", yhtäkkiä viereemme ilmestynyt Draco toteaa. Hän kietoo kätensä Hermionen vyötärölle ja vetää tämän lähemmäs itseään.

McLaggen avaa suunsa ja sulkee sen sitten. Hän on selvästi raivoissaan, mutta pelkää Dracoa liikaa, sanoakseen mitään.

"Ja sitäpaitsi, McLaggen, vaikka minulla ei olisi poikaystävää, tai vaikka sinä olisit viimeinen poika koko maapallolla, minä en silti koskisi sinuun pitkällä tikullakaan", Hermione ilmoittaa.

Koko Suuressa Salissa vallitsee muutaman sekunnin hiljaisuus. Sitten kaikki puhkeavat suosionosoituksiin Hermionen marssiessa paikalleen Rohkelikon tupapöydän ääreen.

McLaggenin ilme on kieltämättä näkemisen arvoinen.

***

Illalla, kun pääsemme makuusaliimme, Hermione kertoo minulle, mitä Pansy yritti aamulla tehdä kirjastossa.

Jokaisen Hermionen lauseen myötä raivoni yltyy. Miten joku voi luulla, että hänellä on oikeus tehdä noin?

Minä olen aivan valmis kuristamaan sen ämmän. Hyi hitto.

"Tuosta pitäisi kertoa jollekulle", totean. "Ei se ämmä voi saada vain tehdä noin ilman mitään seurauksia."

Hermione nyökkää. "Niin pitäisi, mutta se ei ole niin helppoa. Hän on tyttö. Kovin moni ei ota tosissaan sitä, jos kerrotaan, että tyttö on ahdistellut poikaa seksuaalisesti. Suurin osa ihmisistä luultavasti väittäisi, että Pansy vain pelleilee. Tai että hän vain vähän härnää Dracoa, eikä sitä pitäisi ottaa liian vakavasti."

"Totta", vastaan vihaisena. "Tuo on aivan perseestä."

"Minusta kannattaisi kuitenkin yrittää selittää McGarmiwalle. Hän luultavasti uskoisi. Mutta Draco saa päättää siitä. Toivottavasti hän suostuu", Hermione lisää.

Vietän loppuillan ehdotellen Hermionelle suunnitelmia, joiden avulla saisimme järjestettyä Pansylle potkut jäämättä itse kiinni. Lopulta nauramme kumpikin vedet silmissä.

Onneksi minä ja Hermione saimme muuttaa kahdestaan tähän tyhjillään olevaan makuusaliin. Tällä lailla saamme jutella aivan rauhassa, eikä meidän tarvitse huolehtia siitä, kuuleeko joku. 

En koskaan ystävystynyt kunnolla omalla vuosikurssillani olevien tyttöjen kanssa. Hermionekaan ei tunne oman vuosikurssinsa tyttöjä kovin hyvin, joten tämä järjestely on mahtava. Saan jakaa makuusalini parhaan kaverini kanssa. Meillä on enemmän tilaa ja enemmän omaa rauhaa kuin muilla.

Ja tietenkin saan myös rauhassa härnätä Hermionea. Virnistys nousee kasvoilleni.

"Mitä?" Hermione kysyy, kun huomaa virneeni.

"Sitä vain, että huomenna on maanantai. Meillä on taas tanssiharjoitukset", virnistän ja suon Hermionelle ärsyttävän tietäväisen hymyn.


|530 words|

Kiitos kun luit!!!

Muista painaa votea, jos tykkäsit!

Anna ihmeessä palautetta! Mikä oli hyvää, mikä huonoa?

Julkasen seuraavan luvun perjantaina



Bellatrixin tytärWhere stories live. Discover now