Nerezza Lestrange
"Viime kevään levottomuuksien jälkeen taikaministeriö on päättänyt, että sen täytyy ottaa Tylypahkan noitien ja velhojen koulu tarkempaan valvontaan. Kuten me kaikki hyvin tiedämme, tiedätte-kai-kuka onnistuttiin kukistamaan lopullisesti viime kesäkuun alussa. Ennen kukistumistaan hän kuitenkin ehti aiheuttaa paljon tuhoa ja kuolemaa niin velho- kuin jästiyhteisössäkin.
Taikaministeriö tekee kaikkensa estääkseen tällaisten tapahtumien uusiutumisen. Yksi tärkeimmistä ja näkyvimmistä toimenpiteistä on Tylypahkan noitien ja velhojen koulun ottaminen tiukempaan valvontaan.
Ministeriön lähteiden mukaan miltei jokainen kuolonsyöjä (tiedätte-kai-kenen seuraaja) sekä myös tiedätte-kai-kuka itse opiskeli aikoinaan Tylypahkassa. Niinpä ministeriö on päättänyt, että sen täytyy ottaa kaikki noidat ja velhot tiukasti valvontaansa jo nuorelta iältä, jotta pimeyden voimiin taipuvaisuus huomataan ennen kuin se on liian myöhäistä.
Tylypahkassa toimii tämän viikon keskiviikosta (5.12.) lähtien ministeriön virkailija, jonka tehtävänä on tarkkailla ja valvoa kaikkia Tylypahkan oppilaita sekä huomata ja kitkeä pois kaikki pimeyden voimiin viittaava. Muita tarkemmassa valvonnassa ovat tietysti oppilaat, joilla on jonkinlaisia yhteyksiä kuolonsyöjiin.
Valvojan viran ottaa hoitaakseen taikaministerin ylempi alivaltiosihteeri Dolores Pimento."
Tuijotan ilmeettömänä Päivän Profeetan etusivua.
Muita tarkemmassa valvonnassa ovat tietysti oppilaat, joilla on yhteyksiä kuolonsyöjiin.
Joku Dolores Pimento tulee siis pitämään silmällä jokaista liikettäni. Juuri kun elämä on alkanut taas tuntua elämisen arvoiselta. Juuri kun minä olen löytänyt ihmisiä, jotka eivät inhoa tai halveksi minua.
Nyt minusta tulee taas kaikkien silmätikku. Pimento, kuka sitten ikinä onkaan, ei varmasti katso hyvällä sitä, että olen kaikkein kuuluisimman ja pelätyimmän kuolonsyöjän tytär.
Etsin katseellani Rohkelikon tupapöydästä tutun punapään. Nousen Luihuisen pöydästä ja siirryn istumaan Ronin viereen.
"Joko sinä olet lukenut tämän?" kysyn heiluttaen tämän aamun Päivän Profeettaa hänen nenänsä edessä.
"En. Minulle ei tule Päivän Profeettaa", Ron vastaa. "Miten niin?"
Levitän lehden väliimme pöydällä ja napautan etusivun isointa otsikkoa sormellani.
Ron kumartuu lähemmäs minua nähdäkseen uutisen paremmin, enkä voi olla huomaamatta, ettei hänen läheisyytensä enää saa sydäntäni hakkaamaan tai perhosia lepattamaan vatsassani, kuten joskus ennen.
Lopulta punapää nostaa katseensa minuun. "Muita tarkemmassa valvonnassa ovat tietenkin oppilaat, joilla on yhteyksiä kuolonsyöjiin", hän siteeraa artikkelia, tajuten heti, mistä kenkä puristaa.
"Niin", huokaan. "Minä joudun taatusti sen Pimennon silmätikuksi. Tiedätkö sinä muuten, kuka hän on?"
"Olen kuullut isän puhuvan hänestä joskus, enkä todellakaan mihinkään imartelevaan sävyyn. Hän on kai jonkinlainen Cornelius Toffeen sylikoira", Ron vastaa.
"Aina vain paranee. Hän siis raportoi minusta suoraan taikaministerille", puuskahdan.
"Kuka raportoi sinusta suoraan taikaministerille?" Ginny kysyy istahtaessaan viereeni.
"Huomenta", tervehdin.
"Dolores Pimento", Ron vastaa Ginnyn kysymykseen työntäen Päivän Profeetan hänen nenänsä alle.
Ginnyn lukiessa etusivua makeasti haukotteleva Hermione ilmestyy Suureen Saliin. Tyttö lösähtää istumaan minua vastapäätä ja vetää tavallistakin pörröisemmät hiuksensa sotkuiselle nutturalle.
"Sinä siis päätit vaihtaa pöytää", hän toteaa minulle. "Tervetuloa vain."
Virnistän hänelle, mutten ehdi vastata mitään, koska Ginny nakkaa Päivän Profeetan pöydän yli kohti Hermionea. Hänen tarkoituksensa on kai heittää lehti Hermionen eteen, mutta hän käyttää vähän liikaa voimaa ja lehti läsähtää Hermionen naamaan.
"Hei! Mistä hyvästä tuo oli?" Hermione älähtää.
"Hups. Sori, Hermione!" Ginny virnistää. "Toivottavasti tuo ainakin herätti sinut kunnolla."
"Lue se etusivun iso juttu", Ron toteaa. "Nerezzalle ja Dracolle on tulossa vaikeuksia."
Hermione vilkaisee minua huolestuneena ja katsahtaa sitten Luihuisen pöytään selvästikin etsien Dracoa, jota ei kuitenkaan vielä näy.
Punastun häpeästä, kun tajuan, etten edes huomannut ajatella Dracoa. Ministeriön mahtavasta päähänpistosta koituu hänelle varmasti ainakin melkein yhtä paljon harmia kuin minulle.
Hermionen silmät liikkuvat pitkin Päivän Profeetan etusivua. Hänen ilmeensä on huolestunut.
"Muita tarkemmassa valvonnassa ovat tietenkin oppilaat, joilla on yhteyksiä kuolonsyöjiin" hän lukee ääneen. "Ei kuulosta hyvältä."
|557 words|
Kiitos kun luit!!!
Paina votea ja kommentoi, jos siltä tuntuu!
Seuraava luku tulee lauantaina
Kiitos ihan hirveästi kaikille teille, jotka ootte lukenu tätä ficciä!!❤️
YOU ARE READING
Bellatrixin tytär
FanfictionKESKEN, EI JATKU! Harry, Ron ja Hermione ovat aloittamassa kuudetta vuottaan Tylypahkassa ja perinteiset koulunalkajaispidot saavat odottamattoman käänteen, kun Suureen Saliin astelee uusi tulokas: 16-vuotias Nerezza Lestrange ei ole milloinkaan opi...