35. Luku

265 18 9
                                    

Hermione Granger

Mutta miksi ihmeessä te vain esittäisitte seurustelevanne, kun olette selvästi aivan hulluna toisiinne?

Miksi minä en saa noita sanoja pois päästäni?

"Ehkä...", pieni ääni kuiskaa mielessäni. "Ehkä se johtuu siitä, että sinä haluaisit sen olevan totta. Sinä haluaisit, että Draco on hulluna sinuun."

"LOPETA!!" käsken ääntä päässäni.

Käännän turhautuneena kylkeä. Makuusalin kello näyttää vartin yli kahtatoista.

Huokaisen. Ginnyn pylvässängystä kantautuva kuorsaus ei lainkaan helpota nukahtamista.

Lopulta vaivun levottomaan, katkonaiseen uneen.

***

SPLASH!!

"Mitä?!", kiljaisen ja pomppaan ylös sängystäni.

Miksi hitossa sain juuri naamalleni ämpärillisen jääkylmää vettä?

Pyyhin vettä kasvoiltani ja yritän tehdä selkoa tilanteesta.

Aivoni alkavat vähitellen käsittää, mitä on tapahtunut, kun huomaan Ginnyn, joka seisoo sänkyni vieressä kädessään tyhjä ämpäri.

"O ou", Ginny tirskahtaa ja pakenee kylpyhuoneeseen, ennen kuin ehdin saada hänet kiinni.

"Ginny, miksi hitossa sinä teit noin?!" huudan kylpyhuoneen oven läpi.

"Katso kelloa, 'Mione", kuuluu Ginnyn vastaus.

Vilkaisen kelloa. 8.15. Voi ei. Aamupala loppuu viidentoista minuutin kuluttua.

"En saanut sinua mitenkään hereille, joten ei ollut muuta vaihtoehtoa", Ginny selittää.

Huokaisen.

"Lupaatko, että yrität olla tappamatta minua, jos tulen nyt ulos?" Ginny kysyy.

"Voin yrittää", murahdan.

Kylpyhuoneen oven lukko naksahtaa ja Ginny pujahtaa ulos kylpyhuoneesta.

"Sinun kannattaisi laittautua valmiiksi ja vähän vauhdilla, jos haluat ehtiä syödä jotain", hän toteaa.

"Tiedän", vastaan.

Miksi juuri tänään pitää olla vapautus pukukoodista? Tavallisesti on ihanaa, kun keskiviikkoisin ja perjantaisin saa pukea päälleen, mitä haluaa, mutta nyt kun minulla on jo muutenkin kamala kiire, en millään jaksaisi miettiä, mitä puen päälleni.

"Minä voin etsiä sinulle vaatteet", Ginny lupaa, kuin lukien ajatukseni.

Kiitän häntä ja aloitan melkoisen mahdottomalta vaikuttavan yrityksen selvittää hiukseni, jotka ovat tänä aamuna, kiitos Ginnyn, paitsi aivan yhtä sekaisin kuin yleensä, myös märät.

Kun olen onnistunut saamaan hiukseni näyttämään jotakuinkin siedettäviltä, harjaan hätäisesti hampaani ja sitten Ginny jo onkin kylpyhuoneen ovella sylissään kasa vaatteitani.

Kuivaan itseni pyyhkeellä, kiskon vaatteet ylleni ja olen valmis. Ginny on onneksi osannut valita minulle kivan näköiset ja mukavat vaatteet.

Nappaamme koululaukkumme mukaan ja ryntäämme linnan läpi niin lujaa kuin vain pääsemme, jotta ehtisimme syödä edes jotain.

Juoksemme sisään Suuren Salin ovista ja koko matkan Rohkelikon pöytään. Ilokseni huomaan, että Harryn ja Ronin lisäksi pöydän ääressä istuvat jälleen Draco ja Nerezza.

Lysähdän hengästyneenä Dracon viereen ja lapan äkkiä lautaselleni mahdollisimman paljon ruokaa ennen kuin se ehtii kadota suurista tarjoiluastioista.

"Missä ihmeessä te viivyitte?" Draco ihmettelee. "Ja miksi sinun hiuksesi ovat märät, Hermione?"

Vilkaisen murhaavasti Ginnya. En ole vielä ihan kokonaan leppynyt hänelle, vaikka hänen tarkoitusperänsä olivatkin ihan hyvät.

"Hermione ei meinannut herätä millään, joten minä kippasin ämpärillisen kylmää vettä hänen niskaansa", Ginny ilmoittaa naama peruslukemilla.

"Mitä? Oikeastiko?" Draco purskahtaa nauruun.

"Minua harmittaa vain se, etten saanut ikuistettua hänen ilmettään", Ginny virnuilee.

Irvistän Ginnylle, mutta nauran itsekin. Olen varmasti näyttänyt aivan hulvattomalta.

"Minä maksaisin aika paljon, jos olisin päässyt kärpäseksi kattoon seuraamaan", Draco härnää.

Irvistän hänellekin ja haukkaan ensimmäisen palan paahtoleivästäni.

"Milloinkohan se Pimento oikein aikoo saapua?" Nerezza miettii ääneen.

Seuraan hänen katsettaan korokepöytään, jossa istuu vain tuttuja opettajia.

"Veikkaisin, että hän aikoo joko tulla vasta illalla tai sitten hän haluaa tehdä näyttävän sisääntulon, kun kaikki ovat jo lopettelemassa aamupalaa, missä tapauksessa hän luultavasti ilmestyy aivan näillä minuuteilla" Ginny vastaa.

Ginnyn arvaus osuu oikeaan. Muutaman minuutin kuluttua Suuren Salin ovista ilmestyy lyhyt, päästä varpaisiin vaaleanpunaiseen pukeutunut noita.

Kaikki päät kääntyvät kohti Dolores Pimentoa. Naisen kasvoille nousee ällöttävän siirappinen tekohymy, kun hän saapastelee korokepöydän luo kuin omistaisi koko koulun.

Professori Dumbledore nousee seisomaan. "Saanko esitellä henkilökuntamme uusimman jäsenen? Tästä päivästä lähtien ministeriön virkailija ja taikaministerin ylempi alivaltiosihteeri Dolores Pimento työskentelee koulussamme."


|567 words|

Kiitos kun luit!!!❤

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 27, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Bellatrixin tytärWhere stories live. Discover now