"Jadi wife saya"
"Ha?!!"
Bapak lah, macam tu je dia lamar aku jadi wife dia? Baru kenal wey, tiba tiba dah suruh jadi wife. Tah tah dia ni bapak ayam.
Aku pandang dia dengan pandangan yang curiga. Otak aku tak boleh positif dah sekarang. Tah tah ni helah dia untuk culik aku pastu jual kat Siam hidup hidup!
No! Aku tak rela!
Mana konco konco dia? Mesti nanti dorang heret aku masuk van putih lusuh. Kiri kanan depan belakang aku tengok. Orang nak menculik ni tak kira tempat dah. Macam mana kalau dorang ada pistol?
"Nayra awak dah kenapa tengok kiri, kanan, depan, belakang ni?" Aku membetulkan kembali kedudukan aku.
"Mana konco konco awak?" Mata aku mencerlung memandang Aydan yang tengah terpinga pinga. Nak berlakon lah tu!
Aydan mula menggaru kepalanya. Mesti banyak kutu ni.
"Konco konco? Maksud awak?" Kepalanya disengetkan sambil memandang ke arah aku. Matanya terkebil kebil tak faham dengan situasi sekarang.
Tsk, konon konon tak faham je ni.
"Awak bapak ayam kan?" teka aku dengan yakin. Garfu aku genggam macam nak tikam orang. Ingat kau boleh main main dengan Anayra Zaara?
Tak semena mena Aydan gelak dengan kuat. Apa yang kelakar? Oh, kelakar lah kan aku dah tau identiti dia yang sebenar.
Selesai gelak, dia menggeleng gelengkan kepala. Kagum dengan kebijaksanaan akulah tu.
"Muka handsome dan baik macam saya ni di tuduh bapak ayam? Lawaklah awak ni Nayra," dia kembali ketawakan aku.
Anggapan aku salah ke?
"Anayra, I'm just kidding okay? Dont take it serious and don't get me wrong" dia melepaskan sudu dan garfu dari kedua dua tangannya. Siku dia letakkan di atas meja dan dia menyatukan kedua tangannya tadi. Mata hazelnya tepat memandang ke arah aku.
"Trust me Anayra, I can help you to find a job," ujarnya serius.
"What kind of job? GRO? I don't like it," kataku dengan nada dingin. Otak aku masih beranggapan buruk dengan dia ni.
"GRO? You're too precious. moreover, instead of me selling you to someone else, I'd better make you mine, Anayra,"
Aku hanya memandangnya. Betul jugak. Cantik macam aku ni baik buat isteri je tak payah kongsi kongsi. Eh, hehe
"Saya ada cafe dan sekarang cafe tu tengah makin famous so kami kekurangan kaki tangan nak layan pelanggan,"
Aku menganggukkan kepala berkali kali.
"Apa nama cafe tu?"
"Ayaan'z Cafe"
Ermm, macam cafe yang aku selalu pergi tu je.
"Nak tak?"
"Mestilah nak!" Balasku teruja. Sejujurnya, aku dah lama berangan untuk kerja di cafe. Peluang depan mata takkan aku nak sia siakan pulak.
Aydan tersenyum. Seketika matanya di kerlingkan ke jam tangan hitamnya yang berjenama tu. Tak silap aku, itu jenama Michael Kors.
Koleksi jam tangan lelaki Michael Kors merupakan keluaran jam tangan yang canggih dan sporty. Ianya sangat sesuai bagi mereka yang mementingkan gaya dan penampilan.
YOU ARE READING
[C] Putera Kayangan
Fanfiction"eeeey!! tengoklah kejap lagi selipar jepun kau terputus pastu kau terpeleot jatuh longkang!" - Anayra Zaara Garang? itulah dia insan bernama Anayra Zaara. Ada saja ayatnya untuk menyumpah orang. Sudahlah menyumpah orang, mulut masin pulak. Tak ke k...