Bab 12 : Cameron 2

778 72 10
                                    

Selesai solat Asar, kami pun berkumpul di lobby katanya nak bersiar-siar. Memandangkan kami bertolak dari Kuala Lumpur pada pukul 10:00 pagi dan tiba pada pukul 1:15 petang. Sekarang dah pukul 5:30 petang. Sekejap je masa berlalu.

Tapi sekarang, baru yang perempuan je yang ada dekat lobby. Yang lelaki batang hidung pun tak nampak. Manalah mereka ni, Ya Allah.

"Lambat betul dorang ni," Kak Mira membelek jam tangannya kuning terangnya. Kaca mata petaknya dibetulkan.

"Entahlah. Bebelkan kita jangan lambat bukan main. Tapi, sekarang dorang yang lambat!" ujar Najla sambil membetulkan eyeliner si Laila.

Pap!

"Eee duduk diam!" marah Najla. Dia sempat menampar si Laila tu sebab tak reti nak duduk diam. Macam manalah eyeliner tu nak balance kalau si Laila tu tak reti nak duduk diam.

Najla memang, dia akan bertukar jadi singa bila make up orang. Tak boleh jadi Mak Amdam dia ni. Confirm pipi pengantin tak payah pakai blusher sebab pipi dah merah kena tampar.

"Ya Allah!" kami semua tengok Yana. Muka dia macam terkejut. Dia nampak hantu siang siang hari ni ke? Kami menoleh ke arah yang Yana sedang lihat sekarang.

Kelihatan kelibat tujuh orang lelaki sedang berjalan dalam kumpulan. Eh, Pakcik driver bas pun ada? Mereka mengenakan jersi ungu gelap yang sama persis. Tak lupa juga cermin mata hitam mereka.

Siapa lagi kalau bukan Aiman, Aydan, Haikal, Afiq, Ikmal, Fahmi serta Rayyan. Berapa lama dah agaknya mereka prepare ni? Siap ada baju sama pula tu. Dahlah tak bagi kat team perempuan sekali!

"Seriuslah kawan-kawan aku kekacak ni?" Hessa dah ternganga tengok tujuh jejaka tampan yang sedang melangkah ke arah kami dengan bergaya tu.

Mata aku fokus pada Aydan. Rambut berkilat tu disikat kebelakang menampakkan dahinya. Lemah betul aku tengok rambut lelaki macam ni. Lagi lagi yang nampak dahi.

Aura Aydan memang lain macam hari ni. Biasa rambut dia dibiarkan menutupi dahi. Paling tak pun, dia belah tengah.

"Ehem," Aydan berdehem. Dia betul betul berdiri depan aku sekarang. Aku pun tak sedar bila masa dia dah sampai depan aku.

"Okay tak rupa saya hari ni?" tangan kekar milik Aydan dimasukkan ke dalam poket seluar track Adidas.

Aku memandang kaca mata hitamnya untuk mencari anak matanya namun gagal. Aku hanya nampak pantulan diri aku saja pada cermin itu.

Eh alamak! Tudung aku senget!

Dengan segara aku membetulkan tudung aku. Bagus juga spek dia ni, boleh aku pinjam buat cermin.

Aydan tergelak perlahan dan menggelengkan kepala. Tangan aku dengan pantas pukul lengan dia, "janganlah gerak!" mata aku merenung dia tajam dan menyambung membetulkan tudung aku. Aydan pula cemberut.

"Cantik dah tu." Aiman mencelah. Senyuman tak lekang dari bibirnya membuatkan lesung pipit dipipi kirinya kelihatan.

Aku hanya pandang Aiman sekilas. Tak sanggup aku nak pandang lama lama. Aku risau aku jatuh dalam lesung pipit dia tu, dahlah dalam. Lemas nanti siapa nak selamatkan?

×××××

Kini kami tiba pasar malam. Baru je aku turun bas, hidung aku dah dapat tangkap bau makanan yang sedap sedap tu!

Pasar malam dekat Cameron ni memang terkenal. Jadi tak heranlah ramai orang dekat sini. Nak pula pasar ni terletak diatas jalan raya diantara dua bangunan.

Tempat parking memang semestinya penuh dan jalan pula akan sesak dengan kereta yang keluar masuk. Namun keadaan ni masih tak mematahkan semangat kami untuk shopping dekat pasar malam ni.

[C] Putera KayanganWhere stories live. Discover now