Bab 39 : Seriuslah ?

586 50 62
                                    

Usai mandi, aku duduk di birai katil sambil merenung telefon aku yang tak bercas ni. Kalau lah renungan aku ni boleh tambah bateri telefon ni. Mesti dah full.

Abang aku ni tak ada wayar Android. Maklumlah, orang have have. Menyampah pula aku semalam dengan dia. Boleh dia downgrade aku punya telefon?

Aku curi Iphone dia tu nanti baru tahu!

Tok tok

"Nayra! Dah siap belum? Kata nak keluar beli wayar pengecas,"

Aku toleh ke pintu bilik.

"Kejap!!"

"5 minit... Lambat ... Aku ikat kau dekat pokok!"

Aku mencebik. Hotak dia 5 minit!

Grrr

×××××

Akhirnya pukul 8 malam baru kami sampai rumah. Zafran hantar aku ke kondominium aku. Rupanya, dia yang bayar sewa rumah aku. Dia ni memang intip aku ke? Sampai tuan rumah ni pun dia tau duduk mana.

Masuk je dalam rumah, aku terus lari masuk bilik dan cas telefon aku. Mesti sugar daddy aku banyak hantar mesej. Haih, harap orang tua tu tak merajuk.

Siap mandi, aku duduk di depan cermin. Aku mengenakan skincare pada muka aku sebelum tidur. Well memang rutin aku hari hari sebelum tidur.

Usai itu, aku pun pergi ke meja yang menempatkan telefon aku tadi. Aku cuba untuk buka telefon tu tapi tak terbuka.

Dan cuba teka kenapa?

SUIS TAK BUKA!

Eee... Kenapa aku cuai sangat ni? Buang masa je! Sepatutnya dah penuh sekarang ni. Ya Allah, rindunya aku dekat tunang aku tu. Kenapa nasib aku hari ni macam ni?

Tanpa aku sedar, air mata aku mengalir. Aku pun tak tahu lah. Rasa marah sangat dengan diri ni. Dahlah tengah bendera Jepun. Memang mood swing tu lain macam.

Dari tadi rasa nak makan. Sekarang rasa kenyang. Rasa malas nak buat semua benda. Dengan perutnya sakit. Kali ni, aku pastikan suis betul betul dibuka sebelum aku tidur.

Nak tak nak kena tunggu esoklah baru boleh borak dengan Aydin. Haih.

Sad story betul.

Tak apa Nayra, biar sad story. Jangan sad ending!

Adeh... Tiba-tiba craving burger.

×××××

Tubuh tinggi lampai milik jejaka yang bernama Muhd Zafran Althaf yang mengenakan suit hitam di tubuhnya menjadi tatapan aku. Tubuh sasa milik lelaki itu bersandar pada kereta Audi RS7 hitam yang baru masuk hari ke tujuh keluar dari kilang.

Bak kata Zafran Althaf, baby girl dia tu baru dilahirkan. Sekarang dia menanti panggilan 'daddy' dari kereta tu.

Risau juga kadang dengan abang aku ni. Takut kalau dia ni songsang. Tak rela aku kereta Audi hitam berkilat dia ni jadi akak ipar aku.

Jangan sampai aku berdendam dengan benda tak bernyawa empat roda tu sudah lah.

Patung plastik Hello Kitty yang bertenaga solar bergerak seakan menari apabila panel solarnya terdedah pada sinaran matahari di atas dashboard. Dah macam gelek aku tengok. Hello! Sikit pun aku tak tergoda!

"Macam mana boleh suka sangat dekat Hello Kitty ni?" soalku. Naik menyampah aku tengok Hello Kitty ni gelek depan mata aku. Tak reti hormat orang ke?!

[C] Putera KayanganWhere stories live. Discover now