Bab 11 : Cameron

889 67 12
                                    

"korang! Jom nyanyi lagu Love Scenario, nak?" cadang Haikal.

Aku pandang Haikal. Aku agak terkejut sebab dia ni paling susah nak bersuara. Lagi susah dari Afiq tu! Kadang orang ingat dia tak wujud.

Tapi kali ni dia bersuara. Siap ajak nyanyi lagu KPOP pula tu. Aku ingat dia ni sama macam orang lain yang anti-kpop sebab katanya bapok and plastic.

Mereka tak bapok, but mereka gentleman.

Plastic? Bukan salah mereka. Tapi dah memang standard kecantikkan dekat Korea tu tinggi nak buat macam mana?

Nanti kau juga yang kutuk muka tak lawa menari-nari atas pentas.

Haish, dunia kita dipenuhi dengan judgemental people. Dengki.

"Love Scenario? Lagu kumpulan KPOP nama iKON tu?" soal Najla. Aku dapat tengok muka dia seakan tidak percaya dengan ajakan Haikal tu.

Lelaki minat lagu KPOP. Susah nak cari tau!

Haikal mengangguk, "tapi part mana eh?"

"Mana mana je," jawab Aydan

"Kaulah mula dulu kalau macam tu, Aydan," cadang Aiman.

Aydan bersetuju dengan cadangan Aiman. Dia siap merenggangkan badan sasa dia tu. Dia nak menari dalam bas ke apa?

Mata dia sempat dikerlingkan ke arah aku dengan senyuman nakal. Eeeeeeee... Fikir aku tergoda dengan badan dia tu? Memang aku tergoda pun! Hiks, ibu~ nak balik.

"Pergh body dia," sampuk Aiman

"Kau jangan nak mengunyit dekat sini, Man." Afiq memberikan pandangan maut kepada Aiman. Aiman pula tersengih menampakkan lesung pipit di pipi sebelah kirinya. Comel~

Setelah itu, kami semua mendiamkan diri menunggu artis jemputan kami yang tak dialu-alukan ni untuk menyanyi. Lama betul

"One two three
Sarangeul haetta uriga manna
Jiuji mothal chueogi dwaetda,"

"Bolmanhan mellodeurama
Gwaenchaneun gyeolmal
Geugeomyeon dwaetda
Neol saranghaetta," Haikal yang tiba tiba masuk menyanyi bersama Aydan menambahkan merdu dan aura dalam bas. Tak sangka suara Haikal sesedap ni.

"Ramai ramai!" jerit Aiman bersemangat.

"Uriga mandeun love scenario
Ijen jomyeongi kkeojigo
Majimak peijireul neomgimyeon
Joyonghi mageul naerijyo."

Dapat kawan yang baik pun salah satu rezeki dari Allah. Hargai mereka.

×××××

Setelah 3 jam lebih, kami pun tiba di Cameron Highlands. Aku tengok kiri kanan, semua orang tidur. Aku je yang berjaga. Ada yang baring, ada yang duduk. Macam Haikal, dia duduk di bahagian depan.

Bas ni banyak sangat tempat kosongnya, jadi semua orang duduk merata. Kami ni berapa orang je pun, tak sampai 15 orang. Tiba-tiba aku rasa membazir, bukan murah nak sewa bas. But tak apalah, bukan aku yang keluar duit.

Aku duduk sorang di tepi tingkap sebelah kanan. Sekarang kami kena naik bukit dulu untuk sampai ke bandar. Aku toleh ke kiri, terus nampak muka Aydan yang tengah tidur lena tu. Alahai, comel je dia tidur. Dia pun duduk sorang. Tadi ada Aiman sebelah dia. Bosan dah agaknya asyik kena pukul dengan Aydan.

"Saya tau yang saya handsome. Malulah kena tenung lama lama,"

Alamak dia dah bangun!

Aku tengok kiri kanan risau orang lain dengar. Tapi nasib baik mereka masih tidur dan ada yang pakai earphone.

[C] Putera KayanganWhere stories live. Discover now