Bab 20 : Sticky Note ?

750 69 18
                                    

Hari berganti hari. Sedar tak sedar, dah masuk dua bulan lebih sejak kami bercuti ke Cameron. Rasa macam baru saja semalam kami sampai ke Kuala Lumpur. Rindu pula aku kenangan kami di sana.

Memandangkan hari ini cuti, aku hanya akan bermalasan saja di rumah. Tak ada semangat langsung nak bangun dari katil. Telekung pun aku tak cabut-cabut dari Subuh tadi. Apa nak jadilah haish.

Setelah sekian lama, aku pun bangun dari pembaringan. Telekung aku ditanggalkan dan dilipat elok. Selesai itu, aku berdiri dan letakkan telekung tadi ditempat asalnya di penyangkut bersebelah meja tulis aku.

Beberapa keping sticky note yang menempel pada dinding itu menarik perhatian aku. Bermacam-macam warna ada seperti biru, merah, kuning. Paling aku suka yang warna pastel dan marble.

Dia ni tauke sticky note ke?

Entah siapalah yang bagi aku ayat-ayat manis hampir setiap hari. Nak goda aku ke? Tulisan cantik kalah perempuan. Eh, entah-entah memang perempuan? Eee... seriau aku.

"I believe that without memories there is no life, and that our memories should be of happy times."

by Lee Radziwill

Fuh, ni mesti suka baca quote ni. 'our memories should be of happy times'? Kenal kau pun tidak, macam mana lah nak ada memories.

Siapakah gerangan yang selalu memberikan aku sticky note ni semua? Sesetengah quote yang dia beri seolah-olah memujuk aku. Kadang-kadang reminder.

Walaupun aku tak kenal dia dan tak tahu dia ni siapa. Buat masa ni, aku rasa selesa. Tipulah kalau tak ada rasa takut. Terfikir juga aku kalau yang bagi semua note ni psycho, naya. Tapi kalau handsome saya on je.

Gatal nyah.

×××××

"Aiman, kau tak penat ke pusing pusing ha? kita pergi kedai lain jelah..." ucapku dengan nada bosan dan sedikit meleret. Aku dah bosan asyik pusing pusing cari parking tapi tak jumpa. Kalau ada pun, mesti orang lain masuk dulu.

"Alaa... Sabarlah sikit Nayra. Kejap lagi mesti jumpa parking punyalah," ujar Aiman dengan yakin. Aku memandangnya tajam. Aiman pula memerhati sekeliling mencari tempat kosong. "Ha kan aku dah kata, mesti ada punya,"

Hati aku dah berbunga-bunga. Yelah, nak masuk 15 minit pusing pusing cari Malay parking. Aiman memberi signal untuk memasuki parking itu tetapi...

"Argh! Tak guna ada kancil," kata aku dan Aiman serentak. Ni bukan sekali kami ditipu. Dah berkali-kali! Geram betul.

"Tulah, aku dah kata nak bawak motor je tadi. Tapi kau, alah taknaklah nanti terpeluk no no tak nak," ajuk Aiman dengan nada gedik. Aku memandangnya tajam, "kau gila? Nanti orang nampak.. tak malu ke? Dosa tau, dosa?".

Terbit sersenyuman sinis pada bibir Aiman, "takut orang nampak atau takut Ayan nampak?". Anak mata aku menikam anak mata Aiman. Tapi Aiman langsung tidak gentar.

Sudahlah paksa aku teman dia. Kalau tau aku tak payah ikut. Ergh.

"Wey, parking OKU je kosong," aku blur.

"Pastu?"

"Aku nak parking dekat situ,"

[C] Putera KayanganWhere stories live. Discover now