Akhirnya kami tiba di Lavender Cafe. Cafe ni tak lah besar macam cafe si Aydan tu. Tapi okaylah, ada kek, air dan tart. Boleh nampak permandangan, tapi taklah terlalu indah, uhuk.
Dari atas ni aku boleh nampak orang berpusu-pusu nak masuk. Parking tempat ni amatlah terhad. Jadi, siapa bernasib baik jelah dapat parking dulu.
"Anayra! Air kau dah sampai ni," laung Kak Mira.
Aku tersenyum dan melangkah mendekati Kak Mira yang duduk di meja berhampiran dengan tempat aku berdiri tadi. Kerusi ditarik lalu aku melabuhkan punggung aku ke atas permukaan kerusi besi tu.
Fuh, minum hot chocolate pada waktu sekarang ni memang best. Hot chocolate dia ni ada dicampurkan dengan strawberi. Sedap!
"Korang!! Aku dah dapat ais krim Lavender!" Ikmal berlari anak ke arah kami dengan ais krim berwarna ungu dalam cup bersaiz kecil. Oh ya, pada tangan dia pun ada tiga sudu.
Ikmal duduk di antara aku dengan Kak Mira. Disebabkan meja yang Kak Mira pilih ini berbentuk bulat dan kecil menjadikan jarak antara kami bertiga tidak terlalu jauh.
"Nah," Ikmal menghulurkan sudu kepada aku dan Kak Mira.
"Kau nak kongsi ke?"
Ikmal menganggukkan kepalanya.
"Jom kita rasa sama sama," cadang Kak Mira.
Aku dan Kak Mira kaut aiskrim itu sikit saja, hanya dihujung sudu. Ikmal pula macam nak kaut semua je.
"One, two, three!" kami pun menyuakan aiskrim tadi ke dalam mulut masing masing secara serentak.
Apa yang aku boleh cakap pasal aiskrim ni ialah....
Rasa macam minyak wangi!!
Ya Allah, aku rasa Lavender hanya sesuai untuk dijadikan pewangi, bukan makanan. Aku perhati muka Kak Mira yang dah berkerut dahi tu.
Kemudian, aku tengok Ikmal. Aku nampak cahaya cahaya kekesalan dekat muak dia sebab kaut banyak banyak tadi. Tak semena-mena air hot chocolate aku menjadi sasaran si Ikmal.
"Ikmal!! Aku punyaaa!" bentak aku. Eee... Suka hati atuk nenek dia je teguk air aku! Aku cemberut tengok Ikmal.
"Eee rasa macam makan minyak wangi," Kak Mira menyokong kata kata Ikmal itu. Jejaka yang mempunyai sepasang mata coklat itu memandang aku, "kau dah kenapa?".
"Air aku!"
"Ouhhh... Sorry.. aku order baru, okay?"
Aku tak membalas pelawaannya. Aku hanya cemberut dan melemparkan pandangan aku ke tempat lain. Saja nak tunjuk yang aku tengah protes.
"Alolo bucuk bucuk ni merajuk... Aku pergi beli kejap," ujar Ikmal lalu beredar ke kaunter untuk memesan air hot chocolate.
Kak Mira menggelengkan kepala, "pandai eh merajuk. Aku ingat kera sumbang macam kau tak pandai merajuk,"
Pandangan aku kini beralih kepada Kak Mira yang tersenyum kambing, "bukan senang tau Ikmal nak belikan orang air,"
"Ala Kak Mira ni. Memang tu apa yang dia patut buat. Siapa suruh minum air saya?" ujar aku. Memang Ikmal patut bertanggungjawab pun.
"Ikmal paling susah nak rapat dengan perempuan tau," Kak Mira menyedut straw minumannya, Strawberry Smoothie.
"Kak Mira bukan perempuan?" aku mengangkat kening sambil memandang Kak Mira atas bawah. Hampir tersembur orang tua tu.
YOU ARE READING
[C] Putera Kayangan
Fanfiction"eeeey!! tengoklah kejap lagi selipar jepun kau terputus pastu kau terpeleot jatuh longkang!" - Anayra Zaara Garang? itulah dia insan bernama Anayra Zaara. Ada saja ayatnya untuk menyumpah orang. Sudahlah menyumpah orang, mulut masin pulak. Tak ke k...