"Ha? AYDIN NAK KAWEN?!" teriak Aydan dengan kuat. Bayangkan, kau baru bangun tidur terus dapat berita tergempar macam ni. Air liur basi pun tak kering betul lagi.
"Shhh!" Aydan tersengih saat mendengar suara isterinya. Masam mencuka isterinya. Kesian dia lenanya terganggu.
"Kenapa tak ada satu manusia pun bagitau aku semalam huh? Kenapa tak bagitau aku masa aku sampai?" soal Aydan sambil mencekak pinggang, protes.
"Aku ni bukan manusia ke bongok?" Farah mencekak pinggang. Geram pula dia dengan Encik Aydan Zayaan ni. Nak makan kasut getah Papa Zahrain ke apa?
"Kau bukan manusia. Kau alien!" Aydan menjelir lidah. Farah dah cemberut. Inilah seketul Aydan, suka cari gaduh dengan dia. Tengok Aydin, kasar-kasar pun sweet suka belikan Farah karipap.
Ah... Tak. Bukan bagi ikhlas. Karipap tu dijadikan umpan supaya si gadis tu tolong dia melukis pelan. Kesimpulannya, dua-dua malaon depan dia ni sama je!
"Ah... Kau sampai semalam pun terus pengsan dalam kereta. Muka ni jugaklah yang terpaksa angkat kau masuk bilik," ujar Aydin sambil menunding jari pada mukanya sendiri. Anayra hanya menjadi CCTV di situ. Memerhatikan 3 orang sahabat di hadapannya.
"Eee... Muka pecah rumah ni dukung aku? Ya Allah jijiknya!" ujar Aydan sambil geli-geleman. Tak sedar dengan apa dia bicarakan.
"Kau sedar tak muka aku ni muka kau jugak?" Aydan terdiam. Dia memandang abang kembarnya lama.
Haahkan.... Kiteorang kembar. Mestilah muka kiteorang sama.
"Ah tak ada. Aku lagi hensem!" ujar Aydan dengan angkuhnya.
"Siapa kata?" Celah Farah pula.
"Isteri akulah! Baik, romantik, rajin aaa!!" Aydan tergedik-gedik mengingatkan segala pujiannya yang isterinya, Lily berikan padanya setiap kali dia membuat perkara baik. Mesti isterinya itu akan membeli rambutnya.
"Eleh... Aku pun pernah kena puji macam tu dengan dia. Kau lupa? Aku pun pernah bercinta dengan dia dulu," sinis Aydin. Melihat Aydan yang terdiam sambil mencebik menahan air mata dari gugur membuatkan bibir Aydin mengukir senyuman sinis.
"Hiks... Pwincess Lily!!!" Aydan berlari anak masuk ke dalam biliknya sambil menangis. Aydin, Farah dan Anayra dah tergelak besar melihat Aydan yang seakan kanak-kanak yang baru lepas kena buli.
Sejak isteri dia mengandung anak kedua mereka, dialah yang dapat alahan. Daripada 100% manja terus meningkat jadi 300%. Meresahkan betul alahan mengandung ni.
"Anayra hehehe... Jom dating," Anayra memandang Aydin teruja.
"Boleh jom!"
"Farah teman! Nanti korang kena tangkap basah lagi baru tau!" ujar Farah. Tapi dia langsing tidak di endahkan dua pasangan sejoli tu. Mereka berjalan terus ke kereta Aydin.
"Eee!!"
×××××
"Aydin tak payahlah! Mandikan kambing tu. Bukan Anayra!" Anayra menghentak-hentak kakinya ke tanah. Geram dia dengan Aydin yang dari tadi jirus dia dengan air.
Patutlah Aydin tu beria suruh dia pakai baju hujan. Ini akal dia rupanya!
"Eh... Lah Anayra ke? Mati-mati ingat kambing tadi," Anayra memandang Aydin dengan muka masamnya. Melihat ada satu baldi kecil yang berisi cecair berwarna coklat, Anayra mendapat satu akal.
Baldi itu di ambil lalu dia mendekati Aydin dengan perlahan-lahan. Tanpa amaran, dia terus menuangkan cecair tadi pada Aydin.
BUSH!
Aydin terkedu. Dia menoleh ke belakang memandang Anayra yang tersengih menampakkan barisan gigi putihnya sambil buat peace.
"ANAYRA! KAU TUANG BAJA TAIK AYAM DEKAT AKU?!" ujar Aydin. Seksa hidung dia terpaksa hidu bau baja tu.
YOU ARE READING
[C] Putera Kayangan
Fanfiction"eeeey!! tengoklah kejap lagi selipar jepun kau terputus pastu kau terpeleot jatuh longkang!" - Anayra Zaara Garang? itulah dia insan bernama Anayra Zaara. Ada saja ayatnya untuk menyumpah orang. Sudahlah menyumpah orang, mulut masin pulak. Tak ke k...