4. Mitä me ollaan?

1.3K 44 0
                                    

Olli

Herään ääneen, kun avain kääntyy lukossa. Hetkinen, avain kääntyy lukossa? Ravistan hieman päätäni ja avaan silmät. Olen vieläkin studiolla nukkuva Aleksi kainalossani, ja joku on juuri tullut sisään studion eteiseen. Minuun iskee pieni paniikki, mutta en ehdi tehdä mitään, sillä ei mene kauaakaan, kun näen koko loppubändin astelevan sisään huoneeseen.

"Mitä helvettiä?" Joel sanoo ihmeissään huomatessaan meidät. Joonas, Niko ja Tommi vain tuijottavat meitä suu auki. "Tota..." avaan suuni, mutta suljen sen, koska en tiedä mitä sanoa. Ravistelen yhä nukkuvan Aleksin hereille. Hän avaa silmänsä hitaasti ja nousee istumaan. Vasta sitten hän huomaa muut bändin jäsenet tuijottamassa meitä ja kääntää katseensa hämmentyneenä ja hieman hädissään minua kohti.

"Onks teillä jotain juttua? Senkö takia olitte niin outoja eilen?" Niko kysyy meiltä. "No..." aloitan taas vastauksen, mutta katson sitten kysyvästi Aleksia. Enhän minä tiedä, mikä meidän välinen juttumme on. Emme ole vielä kerenneet keskustella siitä. Tuijotamme hetken Aleksia toisiamme silmiin, kunnes Aleksi kääntää päänsä muita kohti ja sanoo,"Me seurustellaan Ollin kanssa." Katson hetken Aleksia ihmeissäni ja syöksyn sitten halaamaan ja suutelemaan häntä. Minua ei kiinnosta, että muut bändin jäsenet yhä tuijottavat meitä.En voi uskoa, että Aleksi juuri sanoi noin, mutta en voisi olla iloisempi.

Aleksi

Päivä on jo illan puolella, emmekä ole saaneet yhtään töitä tehtyä koko päivän aikana. Olemme vain istuneet ja jutelleet aamusta asti siitä, miten päädyimme seurustelemaan. Muut bändin jäsenet vähän naurahtavat tarinallemme, mutta kaikki ovat silti iloisia puolestamme.

"Jaa a. Jos mentäis nyt kotiin nukkumaan, että saatais huomenna vähän töitäkin tehtyä" Tommi tokaisee hetken kuluttua. Kaikki ovat samaa mieltä Tommin kanssa ja alamme laittamaan kamojamme kasaan. "Haluisitko tulla mun luokse tänään?" kysyn varovasti Ollilta. Näen kuinka hymy nousee hänen kasvoilleen. "Tottakai", hän vastaa.

"Mun pitäs käyä hakemassa porukoilta pari juttua. Eihän se haittaa? Voit oottaa autossa", sanon matkalla Ollille. Se sopii Ollille, ja pian käännymmekin jo porukoitteni pihaan.

Pimpotan ovikelloa. Olisihan minulla avainkin, mutta en viitsi vain paukata sisälle. Kuulen, kun joku alkaa avaamaan oven ja pian näenkin äitini ovensuussa. "Moi Aleksi!" hän sanoo ja halaa minua. "Kukas tuo tuolla autossa on?" äiti kysyy huomatessaan Ollin. Menen hieman lukkoon. En ollut valmistautunut tähän kysymykseen. "Se on... öö.. se on vaan mun bändikaveri Olli", vastaan hieman vaivaantuneena.

Käyn nopeasti sisällä nappaamassa tavarani, ja olen jo lähdössä, kun siskoni tulee puhumaan minulle. "Kuulin ku puhuit äidin kaa Ollista. Kuulostit oudolta. Onks se oikeesti vaan sun kaveri?" hän kysyy. "No on!" vastaan hänelle vahingossa hieman ääntäni korottaen. "Sori, ei ollu tarkotus", pahoittelen heti perään nolona.

Sanon heipat kaikille ja lähden kävelemään takaisin autolle päin. Siskoni jää kuitenkin tuijottamaan minua tutkivasti kävellessäni pois  päin. Suon hänelle vielä pienen merkitsevän katseen ennen kuin astun sisään autoon.

One Of Us (Olli x Aleksi)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon