Olli
Helvetti mikä keikka! Tätä olen kaivannut, ja paljon. Adrenaliinin virratessa suonissani juoksen pois lavalta muiden kanssa. "Me jumalauta tehtiin se!" Joel huutaa bäkkärille päästyään ja vetää meidät kaikki ryhmähalaukseen. "Nyt korkataan bisset!" Niko huutaa, ja melkein juoksee jääkaapille muut tiukasti perässä seuraten.
Kuulen, kun Aleksin puhelin soi. Vilkaisen häntä. "Tuntematon numero. Paras vastata. Mä tuun ihan kohta perässä", Aleksi sanoo minulle hymyn vilauttaen, ja menee sivummalle vastaamaan puheluun. Itse nappaan kylmän oluen jääkaapista ja liityn muiden seuraan.
"Miettikää meiän bändiä vuos sitte. Soitettiin vaan pieniä keikkoja. Ja miettikää tota yleisömäärää nyt. Ihan VITUN siistiä!" Joel kailottaa kovaan ääneen jo hieman humaltuneena. "Ja näitä keikkoja on vielä monta lisääääää" Niko jatkaa, myös jo monta olutta nauttineena. Kuuntelen heitä kuitenkin vain sivukorvalla. Keskityn vilkuilemaan Aleksia, joka puhuu puhelimessa kauempana. Hän näyttää vakavalta.
Vähän ajan päästä näen, kun Aleksi lopettaa puhelun. Olen jo ottamassa hänelle oluen valmiiksi jääkaapista, mutta näenkin hänen rojahtavan sivussa olevalle penkille istumaan. Hän hautaa pään käsiinsä.
Lasken oluen hämmentyneenä pöydälle, ja kävelen Aleksin luokse. "Allu, mikä hätänä?" kysyn huolestuneena. Aleksi ei nosta päätään. "Hei Aleksi. Kerro nyt!" sanon hätääntyneenä ja yritän ottaa hänen kädestään kiinni, mutta hän ravistelee sen pois.
"Sä tuut vihaamaan mua. Miten voit koskaan antaa mulle anteeks!" Aleksi sanoo. Hänen äänestään kuuluu, että hän itkee, ja hämmennyn entistä enemmän.
"Mä en millonkaan vois vihata sua! Kerro nyt mikä on niin voin auttaa", sanon Aleksille. "En mä voi. Sä et koskaan voi antaa mulle anteeks" hän sanoo samalla päänsä nostaen. Hänen kasvonsa ovat punaiset ja silmät turvonneet itkusta.
Halaan Aleksia tiukasti ja sanon: "Sä voit luottaa muhun aina, ja kertoa mulle ihan kaiken. Mä rakastan sua, eikä mikään voi muuttaa sitä."
Aleksi irtautuu halauksesta ja pyyhkii silmiään. Hetken hän vain tuijottaa hiljaa käsiään ja nostaa sitten katseensa. "No... muistatko sen naisen, jota sillon panin kännissä? Tai siis tottakai muistat, ethän sä sitä vois unohtaa" hän aloittaa, "No kuitenki. Se... se on... se on raskaana. Ja mä oon isä."
VOCÊ ESTÁ LENDO
One Of Us (Olli x Aleksi)
FanficKaksi bändin jäsentä päätyy inhottavaan tilanteeseen bileillan jälkeen. Kumpikaan ei tiedä mitä ajatella. Mihin tilanne kehittyy...? Alotin tän Jodelin inspiroimana, katotaan mihin päätyy! (En koskaan ajatellu päätyväni kirjottamaan fanficciä mut tä...