41. Rentoudu

786 46 15
                                    

Aleksi

Istun työpöytäni ääressä kuulokkeet päässä ja teen töitä. Niko ja Joel makaavat mustalla nahkasohvalla somejaan selaten. Itse en malta pitää taukoja. Olli, Joonas ja Tommi lähtivät hakemaan meille ruokaa jostain, jotta energiamme riittäisivät työskentelyyn. Olemme olleet studiolla aamukymmenestä asti ilman ruokaa. Kello on nyt viisi illalla.

Tunnen mahani murisevan ja katson kelloa. "Missä ne nyt viipyy? Niillä on kestäny jo tunti", sanon. "En tiiä ehkä siel oli jonoa", Niko sanoo olkiaan kohauttaen ja jatkaa fanisivujen selailua. Samaan aikaan kuulen, kun avain käy lukossa. "Vihdoinkin!" huudahdan. "Ruokalähetys saapuu!" kuulen Joonaksen äänen eteisestä. "Mikä teillä kesti?" tivaan, kun Olli, Joonas ja Tommi ilmestyvät ovensuuhun. Kuullessaan kysymyksen Olli näyttää hieman oudolta. Hän on varmaan vain väsynyt. "Me... ööö.. siellä oli paljon jonoa", Olli sanoo takellellen. Tuo kuulosti omituiselta. En jaksa kuitenkaan miettiä sitä enempää, koska ainoa asia, mitä voin nyt miettiä on ruoka. "Noni aletaas syömään", Tommi sanoo ja vie ruoat keittiöön.

Vietämme studiolla vielä pari tuntia ruoan jälkeen, ja saamme kerrankin jotain aikaan. "Voisin alkaa lähtemään. Rommi tarvii ruokaa", Niko sanoo hetken kuluttua. "Joo, sama", Joel vastaa. "Tai siis en oo menossa Rommia ruokkimaan mut kotiin voisin lähteä", hän jatkaa, kun Niko antaa hänelle huvittuneen katseen. "Lähetään meki", Olli sanoo minulle ja alkaa kasaamaan kamojaan. "Mä aattelin et teen viel vähän tö..." aloitan, mutta Olli keskeyttää minut ja tulee halaamaan minua: "Aleksi, teet ihan liikaa töitä. Sun pitää nyt rentoutua vähän." Hän on ehkä oikeassa. Myönnyn ja suljen koneen. "Oho! Eka kerta ku saan sut lähtemään samaan aikaan muiden kanssa", Olli sanoo yllättyneesti ja irtautuu halauksesta pakkamaan tavaroitaan.

Olen avaamassa auton takakonttia heittääkseni tavarani sinne, mutta Olli estää minua hätäisesti. "Älä! Tai siis että mä voin laittaa sen. Voin myös ajaa tänään", hän sanoo. Hämmennyn suuresti, koska Ollin käytös on todella outoa ja poikkeavaa, aivan kuin hän yrittäisi peitellä jotain. Hän selvästi huomaa hämmentyneen ilmeeni, koska jatkaa nopeasti: "Tai siis sun pitää nyt vaan rentoutua. Kulutat ittes muuten loppuun." Nyökkään pienesti hymyillen ja istun pelkääjän paikalle, mutta en voi olla miettimättä Ollin outoa käytöstä. Salaako hän minulta jotain?

One Of Us (Olli x Aleksi)Where stories live. Discover now