10. Tuuksä Ale?

1K 38 2
                                    

Aleksi

Päähäni ei enää mahtunut mitään muuta kuin se, että halusin päästä Ollin luokse. Pomppasin sängystä niin nopeasti ylös, että jouduin ottamaan Nikosta hieman tukea, kun silmäni sumenivat hetkeksi. "Taidat olla innoissas", Niko hymähti minulle.

Melkein juoksin Ollin huoneeseen Nikon ohjaamana. "Olli ei sit oo vielä hereillä", Niko varoitti minua. Se huoletti minua, mutta pääasia oli kuitenkin se, että Olli oli elossa.

"Täs on Ollin huone", Niko sanoi erään oven edessä. Syöksyin sisään, ja näin muut bändiläiset istumassa sängyn ympärillä. He tekivät minulle tilaa, kun huomasivat minut, ja kiirehdin sängyn luokse.

Olli makasi sängyllä hiljaa silmät suljettuina. Hän oli niin kaunis nukkuessaan. Halasin varovasti Ollia, ja annoin tälle suukon otsalle. Pieni kyynel vierähti poskelleni. "Lääkäri sano, että Olli voi herätä tänään tai huomenna. Ei voi tietää milloin", Joel kertoi meille. "Ollin vanhemmat on myös tulossa tänne Oulusta", Tommi jatkoi.

Muut bändiläiset jättivät minut hetken päästä kahdestaan Ollin kanssa. Istuin Olli vieressä tunteja vain katsoen häntä. Samalla mietiskelin tapahtumia ennen onnettomuutta. Antaisikohan Olli minulle koskaan anteeksi?

Illalla Ollin perhe tuli sairaalalle katsomaan häntä. Olin itse ollut Ollin luona jo kauan, joten päätin jättää heidät keskenään. En muutenkaan ollut syönyt onnettomuuden jälkeen mitään, joten minulla alkoi olla todella kova nälkä. En aiemmin ollut huomannut sitä shokin takia.

Löydän Nikon, Joonaksen, Joelin ja Tommin sairaalan kahviosta. "Moi Ale!" he huikkaavat minulle. "Mikä olo?" Joonas kysyy minulta. "Ihan ok, väsyttää ja on nälkä", vastaan. "Me mietittiin tässä just et mitä tästä halutaan jakaa someen. Fanit on jo alkanu ihmettelee miks ketään ei oo näkyny", Joel kertoo,"päädyttiin tässä nyt vaan siihen, et kerrotaan et ollaan tauolla hetki. Eihän me saada tehtyy mitään eteenpäin ilman Ollia." Suunnitelma kuulosti minusta hyvältä.

Oli jo melkein keskiyö, ja olimme Ollin huoneessa. Hänen perheensä oli lähtenyt hotellilleen jo hetki sitten. "Pitäis varmaan tästä lähtee. Tullaan huomenna uusiks" Joonas sanoi. Kaikki alkoivat tehdä lähtöä, mutta minä viivyttelin. "Tuuksä Ale?" Niko kysyi minulta. "Menkää te vaan edeltä", vastasin hiljaa. Olin päättänyt jäädä Ollin luokse koko yöksi. En kestäisi, jos yön aikana tapahtuisi jotain enkä olisi hänen luonaan. Otin tuolilla mukavan asennon, ja yritin parhaani mukaan nukahtaa. Tuoli ei ollut maailman mukavin, mutta kaikki tapahtunut alkoi tuottaa väsymystä, ja pian vaivuinkin uneen.

One Of Us (Olli x Aleksi)Where stories live. Discover now