Bab 17

279 14 1
                                    

CAHAYA matahari yang memancar korena matanya itu membuatkan dia berkerut sebelum perlahan-lahan kedua kelopak matanya dibuka. Wajah tampan suaminya yang tersenyum manis itu menjadi tatapan pertamanya.

Buat beberapa detik tercengang dengan pamandangan indah di hadapannya itu Aura menapar lembut pipinya berkali-kali membuatkan Noah berkerut melihat tindakan luar jangkaan isterinya itu.

"Ya Allah Aura, dah kenapa kau angau sangat ni?" Soalnnya perlahan tetepi masih boleh didengari Noah.

"Dia baru tak tegur kau dua hari kau dah mimpi dia senyum manis pagi-pagi buta dah kenapa?" Tambahnya lagi membuatkan Noah tertawa kecil. Semakin bingung Aura dibuatnya.

"Lah takkan sekarang mimpi dia ketawa pulak? Dah gila ke apa aku ni?" Tidak menampar pipi Aura menggosok pula kedua kelopak matanya akan tetapi bayangan yang disangkakan suaminya itu masih tidak berganjak disisi katil memerhatikannya sambil tersenyum manis.

Sekali lagi Noah tertawa kecil sehingga menampakan gigi taringnya yang berada di sudut kiri atas dan melihatkan itu Aura terpana melihat kekacakan suaminya itu. "Ya Allah sayang you are not dreaming or crazy. It's real this is me your handsome husband sitting beside of the bed waiting for his queen to wake up." Terang Noah masih dengan tawa halusnya.

"Say..saya tak mimpi?" Soalnya polos. Noah tersenyum kecil. Dia mulai bangkit dari mencangkung lalu duduk dibirai katil tanpa mengalihkan sedikit pun tatapannya dari si isteri. "Tak sayang." Ujarnya bersama suara yang serak basah membuatkan Aura membahang malu. 'Sayang? series la? ke aku salah dengar ni?' Soal Aura di dalam hati.

"Awak tak kerja ke?" Soal Aura menukar topik. "Tak sebab hari ni aku nak spend time dengan my little baby." Terang Noah. dia kemudian bangkit dari labuhnya lalu menuju ke ampaian mengambil tuala milik Aura lalu dilemparkan secara lembut kepada isterinya. 

Tuala tersebut disambut baik oleh Aura yang masih duduk menjulur di atas katil. Dia kemudian megajukan soalan terhadap Noah yang hendak memulas tombol pintu itu. "Awak nak kemana?" Noah yang sudah memegang tombol pintu itu mengalihkan pandangannya menghadap isterinya. 

"I wanna cook something for you. Go take your bath then come down."  Ujarnya atau lebih tepat arahan. Noah kemudian keluar daripada bilik tersebut meninggalkan Aura yang masih memproses perangai suaminya yang pelik pada pagi ini. 

Dia kemudian teringatkan sesuatu. Kepala ditoleh ke kanan memandang telefonnya di atas night stand. Telefon tersebut di ambil dan dibuka. Jam sudah menunjukkan pukul 9:30 pagi. "Ya Allah dah lewat! aku terlepas subuh! eh jap." Dia mula terfikirkan sesuatu sebelum dahinya ditampar. 

"Lah lupa hari ni cuti." Ujarnya sambil tersengih. Dia kemudian bangkit dari labuhnya menuju ke tandas untuk membersihkan diri. 

• • • ❈ • • •

Thank you for reading, vote & comment!








NOAH MARDHIA | ON GOINGWhere stories live. Discover now