Hai, assalamu'alaikumLama tak update, sorry. Saya terlupa sebenarnya 😅. Btw ni last bab untuk minggu ni and sampai bila saya tak tahu. Sebab lepas ni saya ada exam. In sha allah tak lama maybe bulan 4 nanti saya boleh sambung. Ehe wish me gudluck <3 and have a great day dear readers :3
-sekian your lovely author-
______________________________
NOAH bergerak mundar-mandir di depan pintu wad ICU itu. Jatungnya sedari tadi berdegup kencang. Takut. Dia teramat takut untuk kehilangan gadis yang dicintainya.
Pertama kali melihat gadis itu di Taman permainan membuatkan dia jatuh cinta buat pertama kalinya. Tidak tahu kenapa dia ingin sentiasa melihat wajah manis itu. Ingin sentiasa Aura berada disisinya.
Ya sebenarnya sudah lama dia mengenali Aura. Saja je buat kat bab 4 pertemuan pertama diorang waktu pelanggaran tu. Rahsia mana boleh bagitau awal-awal wkwkwk.
Aura yang ketika itu berumur 10 tahun tidak henti meragam ingin mengikuti Afzan untuk bermain di Taman berdekatan rumah mereka. Afzan mengalah lalu membawa gadis kecil itu mengikutinya.
Sesampainya di sana Afzan berjabat tangan gaya lelaki dengan Noah dan ketika itulah pertama kali Noah melihat Aura. Hatinya terpaut dengan wajah comel gadis kecil itu. Dengan rambut yang diikat dua serta baju hello kitty berwarna pink elok terpasang dibadan kecilnya.
Sejak dari hari itu Noah tidak jemu untuk datang ke rumah Afzan dan itu membuatkan Afzan tahu bahawa sahabatnya itu mempunyai perasaan terhadap adik kesayangannya. Walaupun mereka ketika itu masih berumur 13 tahun namun pemikiran mereka agak matang.
4 bulan pertemuan Noah dan Aura semakin hari semakin bercambah kasih sayang Noah terhadap Aura. Namun satu hari Noah mendapat berita bahawa Afzan sekeluarga terpaksa berpindah ke tempat lain disebabkan hal-hal yang tertentu.
Pindahnya gadis yang disayanginya itu membuatkan dia seperti hilang arah. Kisah silam kembali menghantuinya menyebabkan dia kembali melukai diri sendiri. Bertahun hidup dihurungi rasa rindu yang mendalam terhadap gadis itu dan berusaha untuk membuang kisah silam yang menimpanya sewaktu dia berumur 7 tahun dahulu.
Akhirnya dia berjaya untuk kembali kuat. Dia kemudian memasuki kumpulan kongsi gelap tidak lupa juga Afzan dan Ashraf yang turut serta disebabkan hal-hal yang tertentu. Tidak sangka dengan kecekapannya mengendalikan kumpulan itu akhirnya dia dilantik menjadi ketua mafia untuk kumpulan Black Ice.
Tujuan utamnya memasuki kongsi gelap sudah semestinya ingin menghapuskan Dato Faruk. Dia tahu jika dia bersendirian atau melaporkan kepada pihak atasan Dato Faruk akan tahu. Lihat sahajalah kelicikkan orang tua itu mengendalikan kumpulannya.
Walaupun sering berjumpa dengan Afzan namun tidak pernah sekali pun dia melihat Aura bersama lelaki itu setelah mereka berpindah. Afzan cakap Aura sibuk dengan kerja sekolah dan jugak kawasan yang mereka duduki ini terletak di tengah-tengah bandar jadi Puan Mariah agak sedikit takut untuk membiarkan Aura keluar bejalan-jalan.
Penantian yang begitu membuahkan hasil ketika sekali lagi dia berjumpa dengan gadis itu di New York. Ketika itu markasnya yang terletak di negara barat itu telah diceroboh oleh musuh. Nasib sahaja dia cepat bertindak. Tidak sangka pula berjumpa dengan buah hatinya.
Noah tersenyum tipis mengenangkan kisah lalunya. Agak sedikit cringe tapi tidak mengapa. Lamunannya terhenti setelah mendengar bunyi pintu wad dibuka. Lantas Noah mendekati doktor perempuan yang merawat isterinya.
"Your wife have already passed critical stage. After 2hrs later we'll move her to an ordinary ward." Mendengar penjelasan Doktor wanita itu Noah menghembuskan nafas leganya.
"Can i go in now?"
"Yes sure." Dengan wajah penuh gembira Noah berjalan mendekati pintu wad ICU tersebut. Belum sempat dia menolak pintu wad doktor wanita tadi kembali memanggilnya.
Noah memalingkan wajahnya menghadap doktor wanita tadi dengan kening sebelahnya dijengketkan. Apa lagi lah doktor ni. Nak mengorat pun orang lain kan ada. Jangan aku, aku terlalu suci untuk semua ini.
"Btw sir, please keep your wife healthy. Make sure she doesn't do anything that could cause her a miscarriage. Your baby is as strong as his mother."
Noah terkedu mendengar bicara doktor wanita itu. Baby? Your baby? Aku? Baby? Bila masa aku pregnant? Dia macam otak aku jatuh nak kutip tak terdaya.
"Baby? Mine?" Soalnya bersama wajah yang polos. Alahai Noah lain kali bangang tu simpan sikit untuk anak-anak.
"Yes yours."
"But i can't pregnant." Ujarnya lurus bendul.
Doktor wanita itu lantas menepuk kepalanya. Dia tertawa kecil. Agak lucu melihat riaksi jejaka di depannya itu.
"I mean your wife is pregnant, soon you'll be a father." Terangnya bersama senyuman manis. Dia meminta diri sebelum berlalu dari wad tersebut meninggalkan Noah yang terkulat-kulat setelah mendengar penerangannya tadi.
'I'm gonna be a dad? Ya allah!' Penuh syukur Noah mengucapkan Alhamdulillah kepada yang maha esa. Tidak sangka dia bakal menjadi ayah dengan wanita yang dicintainya. Berita ini cukup menggembirakan hati kecilnya. Hilang seketika rasa resah, marah, sedih, dendamnya.
Alhamdulillah terima kasih Ya Allah.
_________________________
thank you sudi baca and tunggu sampai hari ni. And thank u sebab sudi support. Abaikan typo or broken eng. Luv u guys <333
YOU ARE READING
NOAH MARDHIA | ON GOING
RomanceKahwin? Tak pernah terfikir sekali pun difikirannya yang dia bakal berkahwin. Dan kini dia sudah sah menjadi seorang isteri. Isteri Isteri Ayat itu berlegar di otaknya. Berkahwin dengan orang yang dia tidak kenal bahkan namanya sekali pun dia send...