Bab 28

185 11 2
                                    

Hi, sorry bab ni bosan sikit. Anyway harap korg enjoy <33 jangan lupa vote & comment.


_________________________________
"AWAK tengok tu cantiknya!" Suara gadis di sebelahnya yang tidak henti-henti berceloteh sana-sini itu hanya didengar tanpa rasa bosan.

Mereka sekarang berada di Palermo iaitu Ibu Kota bagi negara Sicily ini. Mereka berjalan sambil berpeganggan tangan menerusi disekitar lorong yang memiliki pelbagai jenis kadai itu.

Sedari tadi mulut kecil itu tidak henti memuji keindahan bumi Sicily itu. Noah hanya mampu mendengar dan sesekali dia akan menganggukkan kepalanya.

Jika kadang-kadang si isteri terleka kesempatan itu akan Noah ambil dengan menangkap sebanyak mungkin gambar gadis itu tanpa disedarinya.

"Awak..." Sekali lagi suara itu memanggil. Kepala ditoleh sekilas memandang isterinya. Sempat dia memberikan kucupan ringkas ditepi kepala isterinya yang dilapisi shawl itu.

"Saya lapar lah." Adu Aura manja. Mendengar rengekkan gadis kesayangannya itu Noah lantas membawa gadis itu ke satu restoran yang menyajikan makanan halal. Yela takkan makanan haram pulak.

__________________________________

SELESAI makan mereka mula bergerak menuju ke pantai yang boleh dikatakan agak terkenal di sana iaitu Mondello Beach.

Sebelum mereka ke pantai sempat mereka singgah ke old town Mondello Sicily. Di sana terdapat banyak sekali tempat-tempat bersejarah yang ada. Ini membuatkan Aura sudah tersenyum bahagia.

Cita-citanya yang ingin ke Sicily akhirnya terhajat. Dan yang paling membahagiakan dia ialah dia pergi ke sana dengan orang yang istimewa. Sungguh indah sekali bulan madu yang dirancangkan itu.

Di Pantai mereka duduk berehat sekejap di atas bangku yang disediakan. Penat berjalan. Angin sepoi pada petang itu menyebabkan pantai tersebut menjadi semakin ramai.

Dengan cuaca yang tidak berapa panas. Ditambah pula pemandangannya yang menarik minat pelancong untuk datang. Ianya amatlah menyeronokkan dan menenagkan sesiapa sahaja yang ingin pergi ke sana.

Lama kedua pasangan itu melayan perasaan masing-masing sambil berpelukkan sebelum suara seseorang menganggu momen indah tersebut.

"Noah? Am i right?"

Lantas kedua merpati sejoli itu mengalihkan pandangan mereka ke kanan. Terlihat seorang gadis yang memakai baju yang agak seksa dipandangan Aura. Dia yang perempuan ni pun sakit mata melihat apatah lagi kaum lelaki!

Noah berdehem sebentar sebelum membalas pertanyaan gadis yang agak begitu asing pada mereka itu.

"Yes and who are you?" Soalnya dingin. Tatapan helangnya menikam tajam wajah gadis berkulit tan itu.

Gadis itu agak sedikit kecut melihat tatapan itu namun cepat-cepat dia mengawal riak wajahnya. Senyuman lebar lantas ditayangkan kepada Noah. Mana tau sangkut!

"So betul lah. Ni i lah Noah i'm Farah, Farah Dousen." Perkenal gadis itu sambil menghulurkan tangannya ingin berjabat tangan.

Namun salamannya itu tidak berbalas. Mahu dipandang pun tidak! Dia tersenyum kekok sebelum perlahan tangannya diturunkan.

Wajah kacak Noah dipandang penuh minat. Tidak mengendahkan lirikkan kurang selesa dari gadis bersebelahan Noah itu.

"Stop starring at me like that al mio mondo non è piaciuto."

Aura sudah berkerut kening mendengar bicara suaminya itu. Dia cakap apa tu raju? Awal-awal tu memang lah dia tau bahasa english tapi part hujung tu dah macam bahasa alien pulak.

Terus Farah mengalihkan pandangannya memandang Aura yang elok duduk bersebelahan dengan Noah itu. Matanya dijatuhkan pula melihat pengangan erat kedua tangan tersebut.

Mendidih darahnya melihat gadis itu dengan sesuka hatinya memegang tangan Noah. No Noah is mine!

Dia yang jumpa Noah dulu gadis itu suka suki saja gatal mahu pegang-pegang hak miliknya!

Degusan kasar terkeluar dari mulutnya. "Dia tu siapa?" Soalnya sinis. Matanya turun naik memerhati badan Aura atas bawah. Tak lah cantik sangat! Dengan tudung labuh baju labuh bagai kolot!

"Oh let me introduce you this is my world and mother of my children in the future." Noah menarik tangan isterinya lalu memaut pinggangnya. Saja nak jeleskan si Farah ni. Farah apa tadi nama dia? Farah Dolpin? Dinosaur? Ah lantak lah Farah pun Farah lah. Bukan Fakir sudah.

Semakin membara Farah melihat perbuatan tersebut. Ingin sahaja dia menarik-narik tudung labuh gadis itu biar semua orang tengok betapa buruknya dia dan tak layan berdiri setanding dengan Noah!

Farah mendekat ingin memeluk lengan sasa itu. Namun baru sahaja dia ingin melangkah suara Noah menghentikan langkahnya.

"Don't you dare to move or you will die." Ugutnya.

"Eh tapi No-" Kata-kata gadis itu lantas dicaras olehnya.

"Sayang jom beli aiskrim. Aku teringin nak makan." Adunya manja. Sempat kekura milik isterinya dibawa rapat ke bibirnya. Aura tersenyum sahaja melihat tingkah comel suaminya itu.

Dia hanya mengangguk lalu tanpa pamitan pasangan itu berlalu meninggalkan Farah yang jelas tercengang melihat kejadian tersebut. Noah panggil sayang?! Like seriously?! Selama dia kenal Noah tak pernah lelaki itu berlembut dengan mana-mana perempuan.

Farah mendengus geram. Dia menghentakkan kakinya sebelum berlalu dari situ dengan berbakul makian buat Aura. Aku akan pastikan yang one day Noah akan jadi milik aku! Tekadnya di dalam hati.

__________________________________

"Sayang..." Aura yang sedang ralit melihat fon itu agak sedikit tersentak setelah menerima pelukan mengejut di belakangnya.

Noah menyebamkan wajahnya diceruk leher isterinya. Hmm my favorite place. Dihidu sepuasnya haruman tubuh isterinya itu. Amat menenagkan.

Indahnya berkahwin...

Aura pula masih diam di dalam pelukan suaminya. Dibiarkan sahaja perbuatan Noah itu. Dirinya masih ralit dengan telefon bimbitnya.

Mereka sekarang berada dibelkoni hotel itu. Menyaksikan keindahan alam ciptaan Allah diwaktu malam. Ditambah pula dengan bunyi hempasan obak. Amat menenangkan.

"Kau buat apa tu." Soal Noah yang terasa diabaikan itu.

"Saya tengok gambar kita tadi. Terima kasih tau awak sebab sudi bawak saya pergi sini." Ujarnya sambil mengusap tangan suaminya yang berada dipinggangnya itu.

"Hmm terima kasih je?" Soal Noah. Senyuman mengusik sudah mulai timbul.

"Habis tu awak nak apa?"

"Nak benda lain." Semakin Noah memperkemaskan pelukannya terhadap isterinya.

"Apa dia?" Tubuh Aura dipusingkan menghadapnya. Tangannya masih erat memaut pinggang tersebut.

"Be mine tonight."

Glup!

Aura sudah meneguk perlahan air liurnya yang terasa pahit itu. Namun melihat wajah penuh berharap suaminya itu membuatkan dia rasa bersalah. Kalau tolak berdosa.

Ni sahaja cara untuk dia membuktikan cintanya pada lelaki itu. Lambat-lambat kepalanya dianggukkan. Wajahnya sudah membahang malu. Kepala ditunduk memandang kedua kakinya.

In Sha Allah dengan izin allah, dia menerima lelaki itu sepenuh hatinya. Harap malam itu dapat membuktikan bahawa cintanya pada sang suami bukanlah satu mainan. Namun cinta yang hakiki.

NOAH MARDHIA | ON GOINGWhere stories live. Discover now