~Redigerat~
Tredje Persons Pov:
Draken från hennes dröm sitter fast hennes minne. Den är fast där. Draken har naglat sig fast. De sylvassa tänderna, de vassa klorna. Allt var farligt på och om den. Den är farlig och hotfull. De glödande röda ögonen, den genomborrande blicken som gjorde en knäsvag..
Hon avbryts i sitt tänkande av ett försiktigt nafs på armen. Menat för att väcka henne ur sina tankar, inte för att göra skada. Fast det gjorde lite ont ändå, Månskärvas tänder är inte att leka med. Ändå är hon bara en liten drake fortfarande.
'Gå. Vi måste gå. Bort' säger Månskärva och illamåendet kommer över henne, men hon börjar bli van vid att höra hennes röst nu.
Esmeralda kollar utforksande på draken, helt plötsligt utstrålar hela Månskärva stress, lekfullhet och lycka. Esmeralda har ingen aning vart stressen kommer ifrån, men lekfullheten och lyckan går inte att ta fel på. Den är så starkt att även hon börjar le.
'Kom då' svarar Esmeralda och leder Månskärva mot en skog.
När de når skogen så ser de träd som blommar för fullt och det doftar ljuvt i luften. Tillsammans följer de en upptrampad stig till en glänta. Så fort de kommer till gläntan så försvinner stressen från Månskärva och hon tar ett lekfullt skutt upp i luften och fäller ut sina enorma vingar. Esmeralda drar efter andan på grund av synen. Vingarna är bäcksvarta, men det ser ut som att någon försiktigt målat silver droppar på de kolsvarta vingarna. Vingarna är väldigt stora för Månskärvas lilla kropp och det ser extremt roligt ut när Månskärva flaxar lite. Även fast hon faller ner mot marken igen så ger hon inte upp utan hon hoppar upp igen och tar några tag med vingarna. Esmeralda betraktar henne med ett stort leende på läpparna. En av deras mage kurrar, Månskärva stannar upp av ljudet och kollar sig utforskande omkring. Aldrig har hon hört ett så konstigt ljud, men hon är hungrig.
'Det ljudet betyder att du är hungrig' tänker Esmeralda till Månskärva
-------
Ska testa en sak i nästa kapitel om det låter bra? Kort kapitel jag vet, men till saken, borde jag testa att köra i Esmeraldas perspektiv och Månskärvas?
YOU ARE READING
Drakens Eld (REDIGERAS)
FantasyDet börjar i den fridfulla byn, omgiven av träpelare som vätte upp mot skyn, vart det slutar vet inte ens de klokaste. Esmeralda tar dumma och ibland idiotiska beslut, men samtidigt ibland smarta. Men de flesta beslut tas för att rädda hennes stora...