Drakens eld är snaaaart slut....
Jag ska påbörja en ny fantasy då - men måste be er om en sak...
Jag kommer skriva två smakprov - dvs texter som kommer beskriva boken och ni röstar vilken som är bäst...
Ok, ok?1:
När dina tårar inte kan torkas, när din smärta inte kan höras och du är ensam i den stora världen.
Vad gör du då?
Jo, du går på fester som du är ensam på, firar att du inte går i skolan och skaffar en familj?
Skulle inte tro det...
Du sitter hemma och sörjer i din ensamhet, du rör dig inte på timmar utan stirrar ut väggen framför dig.
När sjukdomar kommer?
Då flyr du ut på äventyr för att hitta någon mänsklighet någonstans...
Men hittar något bättre.
Mitt namn är Silya, jag är ensam i den stora världen. Den stora världen som ingen bor i...
Tror jag iallafall.
Positiva? Du kan stjäla mat utan att åka fast...
Negativa? Allt.
Du kan inte ta dit liv - orka med rep och inga tåg eller bilar åker.
Du kan bara plåga dig själv genom att svälta dig, och skära dig.
Men när "den" kommer, när du måste fly för att läkarvården är död, då inser du att du kanske inte är så ensam.2:
Ifall jag hoppar nu, träffas jag mest sannolikt av en bil som kör i den fullpackade stan, eller så dör jag direkt av fallet.
Eller så räddas jag.
Räddas av den personen jag hatar mest, men som visar sig vara den personen jag aldrig trott den kunde vara.
När du kan susa fram över skog och mark, istället för att sitta och stirra på bilar, då tackar du ja och försvinner från staden.
För evigt...
Ut i vildmarken, ut i ingenstans.
För ingen anledning...
Trodde jag.
Men jag är den utvalde.
Mitt namn är Nili och jag är en speciell person på denna jord.
En speciell person, omtyckt av den jag hatar och hatad av den jag gillar...
Komiskt va?
Människor är konstiga, en dag ska jag visa dem att man inte skulle mobbat mig i skolan och att jag är någon.
Och inte den lilla slagsäcken de är vana att slå i skolan.
Utan den mäktige Nili. Med kraften. Med styrkan. Med vänskapen.~~~~~~~
Okey, 2:an var svår att bara skriva 200 ord på så blev några färre 😄Men rösta så jag vet vilken jag ska börja med senare 💕
~Eran Författare, Moset 😎
YOU ARE READING
Drakens Eld (REDIGERAS)
FantasyDet börjar i den fridfulla byn, omgiven av träpelare som vätte upp mot skyn, vart det slutar vet inte ens de klokaste. Esmeralda tar dumma och ibland idiotiska beslut, men samtidigt ibland smarta. Men de flesta beslut tas för att rädda hennes stora...