~Redigerat~
Bilden är ska föreställa Esmeralda (Btw, den riktiga personen heter Emma Roberts) och Esmeralda har bara liiite mer gröna ögon, men det är svårt att hitta exakt, ok? :)
----------
Esmeraldas pov:Jag blinkar förvånat till när fingrar knäpps framför mina ögon. Mariock står framför mig med ett irriterat uttryck. Jag måste ha försvunnit in i mina tankar, jag hörde inte alls frågorna han säkert ställde eller om han gav någon viktig information.
"Det låter bra" säger jag och låtsas att jag lyssnat.
"Jorden till Esmeralda, hör du mig? Jag tror inte direkt att du hörde vad jag sa" skrattar Mariock roat.
"Hörde något av det jag ens sa? Det var kanske bra information jag gav dig om Månskärva" Skrattar han och möter min blick.
"Njae" svarar jag och försöker mig på ett ursäktande leende.
Han ger ifrån sig ett svagt skratt och kollar roat på mig.
"Tar det som ett nej" ler han och vänder sin blick mot Månskärva.
Sedan börjar han rabbla upp allt jag borde kunna om drakar för att ta hand om Månskärva. Efter en stunds rabblande så hörs ett fnys från Månskärva vilket får både mig och Mariock att skratta. Han vänder sig mot mig igen, fast denna gång med en frågande blick.
"Vet du vart vi ska?" frågar han mig
Jag skakar långsamt på huvudet medans mina tankar flyr runt i mitt huvud. Månskärva närmar oss och försöker att undvika att göra ifrån sig för mycket ljud. Månskärva kollar först på båda oss innan hon vänder sig till enbart mig.
'Vi ska till Den Glömda Draken, säg bara det, han kommer förstå.' säger Månskärva till mig.
"Vi ska till Den Glömda Draken" förmedlade jag till Mariock
"Mhm" svarade han, borta i sina egna tankar.
Mariocks Pov:
Så fort hon yttrar "Den Glömda" så vet jag vad hon menar. Den Glömda Draken. Det var länge sedan jag var där. Senast jag var där var när Fire levde..
Han var en av de största och mäktigaste. Han finns än idag, det tvivlar jag inte en sekund på. Jag skickade iväg honom med Forest, hans bästa vän. Jag hoppas innerligt att de har tagit hand om varandra under tiden de varit borta. Det är knappt så vi klarat oss utan de. Om drakjägare har fångat de kommer jag aldrig förlåta mig själv. Jag vet inte hur Månskärva har fått reda på vem Forest och Den Glömda Draken men, vi ska dit. Det har hon rätt i.
YOU ARE READING
Drakens Eld (REDIGERAS)
FantasyDet börjar i den fridfulla byn, omgiven av träpelare som vätte upp mot skyn, vart det slutar vet inte ens de klokaste. Esmeralda tar dumma och ibland idiotiska beslut, men samtidigt ibland smarta. Men de flesta beslut tas för att rädda hennes stora...