✒️️️📜
Bir üstteki işareti gördüğünüz bölümler Üçüncül ağızdan İlahi bakış açısıyla yazılmıştır. Böylelikle Zeynep'in anlatımıyla olan bölümlerle ayrımını daha rahat yapabilirsiniz.
✒️📜 (İlahi Bakış)
1 AY ÖNCESİ
MART 2018
ADEN KÖRFEZİ - SOMALİ AÇIKLARI
SAAT 09:30
Güneşin tüm ihtişamı ve yakıcılığıyla parlattığı denizin üzerinde, üç yüz otuz metre uzunlukta U.S.S. (Amerikan Deniz Kuvvetleri) 'ne ait CWB tip uçak gemisi devasa heybeti ile verilen koordinatlar üzeri, Somali açıklarında lokalize olmuştu.
Gemide, nakliye uçağının inişi için, mürettebat tarafından, asfaltta gerekli ayarlamalar yapıldıktan sonra gökyüzü yırtılırmışcasına çıkan çığlık sesiyle, Türk Hava Kuvvetleri'ne ait A-400M tipi stratejik nakliye uçağı radar alanına girdi. Akabinde iniş için havada, geminin kontrol merkezinin onayı beklenmeye başlandı. Bu sırada uçağın içinde bulunan üç SAT ve yine Özel Kuvvetler Komutanlığı'na bağlı dört özel eğitimli asker, yetkili komutanlarından gelecek olan emri bekliyordu.
Uçağın yüksek iniş sesini bastırması için sert ve yüksek sesiyle bağıran Ömer Komutan bir yandan kemerini çözüyordu.
"Asker! İniş için hazırlanın!"
Aynı ses tonuyla ve aynı anda hepsinden de; "Emredersiniz komutanım!" şeklinde bir cevap yükseldiğinde iki tim de kar maskelerini indirdi.Ardından Ömer Komutan, bilhassa kendi timi için sert olan ses tonu ikazına devam etti.
"Götünüzü açacaksınız ama yüzünüzü açmayacaksınız!"
"Emredersiniz komutanım!"
Yaklaşık bir ay önce, uluslararası alanda, Aden Körfezi'nden geçmekte olan yüklü bir Türk ticaret gemisi, körfezde her zaman tehdit oluşturan korsanlar tarafından kaçırılmıştı.
Yüklü miktardaki envanteri boşaltılan geminin, kırk beş kişilik mürettebatı da korsanlar tarafından rehin tutuluyordu. Rehinelerin kırk beşi de T.C. uyrukluydu.
Korsanlar tarafından, Türk hükümetinden kişi başı 300 bin dolar karşılığında, mürettebatın takas edileceği bilgisi MİT'e ulaştırılmıştı.
Takas bu gece saat 23.00'daydı.
Uçağın inişinin ardından, Amerikan Deniz Kuvvetleri Kaptanına doğru yürüyen Ömer Komutanı, arkadaki komutasındaki timi aynı nizam ve intizamda hazır ol durumunda bekliyorlardı.
Ömer Komutan ilk elini uzatan taraf olarak, Kaptan'a doğru yürüdü."Selam! Ben Yüzbaşı Ömer Kosovalı."
"Selam Yüzbaşı! Ben Kaptan Jordan Riggs. Amerikan
Deniz Kuvvetleri'nin toprağına hoş geldiniz."Bu sırada sıkı sıkıya uzattığı eliyle denk rütbelisi sarışın, beyaz tenini çiller kaplamış adamla tokalaştı Ömer Komutan. Kendisine bakıldığında sert bir mizaca sahip olsa da gülen yüzü ve kibar sesiyle cevapladı.
"Hoş bulduk Kaptan Riggs.”
Bir yandan da aynı hizada göz kontağını kesmeden geminin kıç tarafına doğru yürümeye başladılar. Kaptan Jordan tek eliyle ileriyi göstererek devam etti.
"İstediğiniz iki sürat botu hazır, yine kendiniz gerekli gördüğünüz ayarlamaları yapabilirsiniz."
"Teşekkürler Kaptan Riggs."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ŞAFAK VAKTİ
Ficção AdolescenteVakit, vuslat vaktine çok hasret kala, Hazan vaktinin en karanlığında, Ne yaman bir ayrılıktır ki Muhtaç etti beni kırık hatıralara. Hiç bitmeyecek sanıp tam alışmışken gecemin karanlığına, Umulmadık vuslatın ışıkları vurdu ve vakit erdi şafağa... 🌅